برنج
برنج

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

برش سیب زمینی درست در بالای شاخص اشباع قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است: روش پخته باعث می شود احساس طولانی تری داشته باشید. اما آشپزی با غذاهای جانبی سالم مانند کلم بروکلی بو داده یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی فاقد گلوتن است ، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و منابع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

مطالعات افرادی که رژیم غذایی با شاخص قند خون پایین دارند (غذاهایی که قند خون شما را در مدت زمان طولانی بالا می برد) نشان می دهد که مقدار متوسط ​​ماکارونی مضر نیست. در حقیقت ، شرکت کنندگان هنوز می توانند هنگام خوردن ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. بیشتر ماکارونی سبوس دار بخورید. هرچه بیشتر ماکارونی تنفس کنید ، قند خون شما افزایش می یابد.

مغز

مغز
مغز

آجیل ها دارای چربی و کالری بالایی هستند ، اما برای کاهش وزن لازم نیست آنها را رها کنید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته بادام زمینی می خورند ، حدود 25 درصد چاق هستند و وزن کمتری نسبت به کسانی که از آجیل اجتناب می کنند ، دارند.

پنیر

پنیر
پنیر

یک مطالعه نشان می دهد که محصولات لبنی کم کلسیم و پرچرب در رژیم غذایی کم چرب شما واقعاً می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه در روز مانع کاهش وزن شما نمی شود. در واقع ، محققان بر این باورند که کافئین موجود در قهوه شما ممکن است باعث شود احساس گرسنگی کنید و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند فواید قهوه را کاهش دهد. حتی می توانید با گذشت زمان وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای ، در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر ، که به شما احساس سیری می دهد ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت خواهید کرد. و اگرچه برنج سفید این فواید را ندارد ، اما با مصرف مقدار معقول و محدود ، می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن از آنها لذت ببرید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته مهم این است که شکلات را به مقدار تلخ و کم مصرف کنید. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می دهد که به عملکرد انسولین در بدن کمک می کند اما احساس گرسنگی را کنترل می کند. این باعث می شود یک دسر ایده آل برای حذف یک وعده غذایی سالم باشد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است و به سرعت گرسنگی را برطرف می کند ، بنابراین احتمال زیاد پرخوری وجود ندارد ، به شرطی که با روغن و نمک کمتری تهیه شود.

شیر تازه

شیر تازه
شیر تازه

برای کاهش وزن شیر کامل بنوشید؟ شاید عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان اینطور فکر می کنند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر کامل اغلب باعث افزایش وزن نمی شود و حتی ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. از پرخوری در جاهای دیگر