سرمایه گذاری در ورزش زمانی که آسیب می بینید به روش های غیرمنتظره ای نتیجه می دهد. تکذیب خبر


محتوای مقاله

دلایل زیادی برای خوش اندام ماندن وجود دارد. سلامت روحی و جسمی بهتر، انرژی بیشتر در صورت نیاز، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و انواع خاصی از سرطان، خواب بهتر و استخوان ها و عضلات قوی تر از جمله مزایای ورزش منظم است. اما گاهی اوقات زندگی ما را مجبور می کند به مزایای دیگری فکر کنیم که اغلب در تیتر خبرها قرار نمی گیرند.

محتوای مقاله

چند هفته پیش مچ پایم پیچ خورد. در حال بازی کردن توپ، به سمت راست پریدم، کفشم به زمین خورد و مچ پایم همچنان حرکت می کرد. چند ساعت بعد، اورژانس را با یک جفت عصا، یک چکمه Aircast و دستورالعملی برای نگه داشتن پایم به مدت شش هفته ترک کردم.

محتوای مقاله

اگر تا به حال با عصا بوده اید، می دانید که برای انجام ساده ترین کارها چقدر تلاش می کنید. بالا رفتن از چند پله به انرژی یک دویدن ۵K نیاز دارد. آشپزی به قدرت و قدرتی نیاز دارد که شایسته یک ورزشکار نخبه باشد. و از آنجایی که این نوع کارها چندین بار در روز تکرار می شوند، من به خاطر انعطافی که از سال ها دویدن طولانی، شنا، کلاس های اسپین، قایقرانی و بدنسازی به دست آورده ام سپاسگزارم.

اما تناسب اندام فقط در مورد استقامت نیست. هیچ استخوانی نشکستم در پیچ خوردگی مچ پا نادر است و چیزی که پزشک می گوید تا حدی به دلیل استخوان های قوی است. یک ضربه دیگر از تمام سال هایی که صرف کوبیدن سنگفرش کرده اید، بگیرید. دویدن از دست دادن استخوان های مرتبط با افزایش سن را کند می کند و استخوان های پایین تنه من را در برابر چنین حوادثی مقاوم تر می کند.

محتوای مقاله

سپس روال آکروباتیکی است که من هر بار که وارد حمام می‌شوم و از آن خارج می‌شوم انجام می‌دهم، که با انعطاف‌پذیری که از طریق یوگا حفظ کرده‌ام آسان‌تر می‌شود. قدرت بالاتنه من هنگام ورود و خروج از وان پایه نیز مفید است. در نهایت، من از تمام تمرینات تعادلی که انجام داده ام، که نشستن و ایستادن را با استفاده از یک پا برای حمایت آسان تر می کند، سپاسگزارم.

اعتراف می کنم این همه سال به ذهنم خطور نکرده است. اما حجم عظیمی از دارایی‌های فیزیکی که در طول دهه‌ها تمرین ایجاد کرده‌ام ناگهان با ارزش‌تر شده‌اند و به من این امکان را می‌دهند که تا جایی که ممکن است استقلال خود را حفظ کنم در حالی که منتظر بهبود جراحتم هستم.

اما مهم نیست که چقدر به آمادگی عمومی خود برای کاهش اثرات آسیب دیدگی خود متکی هستم، ماه ها طول می کشد تا بتوانم روال عادی ورزش خود را از سر بگیرم. بی تحرکی در این مقیاس مطمئناً وضعیت جسمانی من را خراب می کند. تناسب اندام چیزی نیست که بتوانید در بانک منتظر یک روز بارانی بیکار بنشینید. نیاز به سرمایه گذاری مداوم و مستمر زمان و تلاش دارد. با دانستن اینکه گزینه های ورزشی من برای شش یا چند هفته آینده محدود است، فکر می کردم که چه مقدار از تناسب اندام من که به سختی به دست آورده بودم در طول وقفه من از باشگاه از دست می رود.

محتوای مقاله

محققان با استفاده از یک جامعه بزرگ جهانی از ورزشکاران نخبه به عنوان موضوع مطالعه، حجم قابل توجهی از داده ها را در مورد اتفاقاتی که برای افراد فعال بدنی که به طور ناگهانی غیرفعال می شوند، جمع آوری کرده اند. جای تعجب نیست که از دست دادن سریع تناسب اندام هوازی، بیشتر از افراد معمولی کم تحرک است. اگرچه در چند روز اول عدم تحرک ضرر قابل توجهی وجود ندارد، اما دیدن کاهش هفت درصدی در آمادگی هوازی (VO2 max) پس از ۱۲ روز عدم فعالیت غیرمعمول نیست، که پس از ۱۲ هفته به ۱۸ درصد افزایش می یابد.

این خبر بدی است. خبر خوب این است که VO2 max با از سرگیری ورزش به سرعت بهبود می یابد. این بهبود اغلب در ورزشکاران جوان زودتر اتفاق می افتد، اما ورزشکاران استاد نیز تمایل به پرش نسبتاً سریع دارند. افزایش ۹-۱۳٪ در آمادگی قلبی عروقی در ورزشکاران نخبه ۲۰-۷۰ ساله پس از تنها هشت هفته تمرین تناوبی با شدت بالا مشاهده شد.

محتوای مقاله

بهبودی پس از آسیبی مانند من باید بر چیزی بیش از بازیابی تناسب اندام هوازی تمرکز کند. بازسازی توده عضلانی، قدرت، تحرک و حس عمقی در پای آسیب دیده و مچ پا برای از سرگیری فعالیت‌هایی که دوست دارم، از جمله بازگشت به زمین پیکلبال ضروری است. من یک تیم کوچک از متخصصان را در حالت آماده به کار دارم تا به من کمک کنند تا همه قطعات را کنار هم بگذارم، از جمله پیشرفت آهسته از فعالیت های سبک یا غیر سخت مانند شنا و دوچرخه سواری به پیاده روی و در نهایت دویدن.

برای رسیدن به چیزی که از نظر فیزیکی می خواهم، زمان و تعهد لازم است. و احتمالاً در این مسیر شکست خواهد خورد. اما این تفاوتی با افرادی ندارد که سعی می کنند سالم بمانند و به اهداف عملکردی خود برسند.

بنابراین دفعه بعد که به این فکر کردید که آیا این همه کار سخت در باشگاه واقعاً نتیجه می دهد یا خیر، این کار را انجام می دهد. و گاهی به روش هایی که انتظارش را ندارید.