رژیم مراقبتی | قوانین رژیم غذایی ورزشی


اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید باید چربی معنوی بسوزانید و این امر منجر به کاهش چربی دور کمر می شود. بنابراین ، در واقع ، اولین قدم کاهش وزن با ذهن است.

قبل از اینکه بتوانید از تغییرات فیزیکی مرتبط با کاهش وزن سالم لذت ببرید ، ابتدا باید یک تغییر ذهنی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های بد قدیمی خود را ترک کنید. کلید شروع تغییر این است که در مورد آن فکر کنید – شما می خواهید به جای خوردن سریع وزن ، یک تغییر در شیوه زندگی واقعی ایجاد کنید. هدف خود را مدیریت وزن در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی جدید و سالم پایبند باشید.

کاهش وزن

هر کس بهانه های خود را دارد. وقتی سعی می کنید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را بهبود بخشید ، اکثر افراد تا زمانی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد موفق می شوند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مشکلات ذهنی اصلی کاهش وزن ، خواستن بیش از حد یا خیلی سریع است و خوب است بدانید که کاهش وزن برای رضایت بیشتر افرادی که رژیم دارند بسیار کند است. در حقیقت ، هنگامی که به آرامی وزن خود را کاهش دهید ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

خود را در وزن ایده آل تصور کنید

اگر می خواهید لاغر باشید ، خود را لاغر نشان دهید. به آینده خود در شش ماه آینده سال نگاه کنید و فکر کنید که چقدر خوب خواهید بود و چه احساسی خواهید داشت بدون اضافه وزن.

عکسهای قدیمی مربوط به زمانی را که لاغرتر بودید پیدا کنید و آنها را در مکانی قرار دهید که به شما یادآوری کند در تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید. از خود بپرسید چه کاری انجام داده اید و می توانید امروز آن را در سبک زندگی خود بگنجانید. به فعالیتهایی فکر کنید که دوست دارید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، بیماران معمولاً از یک عدد وزن ایده آل می خواهند ، اما اینطور نیست. یک محدوده وزن واقع بینانه پیدا کنید ، نه یک عدد.

انتظار داشته باشید در آینده احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید

برای خود اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچکتر تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که بدون ایجاد اختلال در زندگی ، شیوه زندگی شما را بهبود بخشد ، مانند:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه در روز ورزش کنید
  • سالاد را به جای سیب زمینی سرخ شده با غذا سفارش دهید
  • تا بتوان از پله ها بالا رفت و نفس کشید

همه ما می دانیم که تغییر دشوار است و اگر سعی می کنید تغییرات بزرگ را انجام دهید بسیار دشوار است ، بنابراین کوچک شروع کنید و به تدریج شیوه زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان لذت ببرید

همه ما به حمایت نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. یک دوست ، عضو خانواده یا گروه حمایتی پیدا کنید که بتوانید به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به صورت حضوری و آنلاین با دیگران ارتباط برقرار می کنند ، بهتر از رژیم هایی هستند که سعی می کنند این کار را به تنهایی انجام دهند.

یک برنامه عملیاتی دقیق داشته باشید

هر شب وعده های غذایی سالم را برای روز بعد برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی پیش رو 80٪ نبرد است. اگر برنامه ریزی دقیق انجام دهید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید برنامه تناسب اندام خود را مانند دوستیابی تنظیم کنید. به عنوان مثال ، غذاهای ناسالم را جایگزین میوه ها و سبزیجات خشک کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام چنین اقداماتی در زندگی خود ، سلامت خود را در اولویت قرار می دهید و در نهایت این رفتار سالم به بخشی عادی از زندگی شما تبدیل می شود.

به خودتان پاداش دهید.

با رفتن به یک تور فیلم ، مانیکور یا هر چیز دیگری که باعث می شود از دستاوردهای خود احساس خوبی داشته باشید (به غیر از پاداش غذا) به خودتان پاداش دهید.

برای دستیابی به یکی از اهداف کوچک خود یا کاهش وزن یا چند اینچ دور کمر به خودتان پاداش دهید ، بنابراین کار خود را به رسمیت می شناسید و مراحلی را که برای سالم ماندن انجام می دهید جشن می گیرید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید به

ترک عادات قدیمی سخت است ، اما اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

سعی کنید به آرامی اما مطمئناً رفتارهایی که منجر به افزایش وزن می شوند را شناسایی کرده و با قدم های کوچکی که می توانید بدون احساس محرومیت به راحتی آنها را بردارید ، آنها را معکوس کنید.

به عنوان مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، ابتدا میان وعده را از بیسکویت یا چیپس به قطعات میوه تبدیل کنید. شب بعد سعی کنید فقط یک نوشیدنی کم کالری بخورید. در نهایت ، می توانید هنگام تماشای تلویزیون شروع به تمرین کنید.

راه دیگر برای شروع عادت های بد: غذاهای وسوسه انگیز و کم کالری را در آشپزخانه خود کنار بگذارید و انتخاب های سالم را جایگزین آنها کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

کار با یک متخصص تغذیه به شما امکان می دهد وزن خود را متناسب با سبک زندگی ، نیازهای تغذیه ای و هرگونه بیماری تنظیم کنید و یکی از آنها حاوی غذاهای سالم است که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل اینکه اکثر افراد تحت برنامه رژیم قرار نمی گیرند این است که طرحی را انتخاب کرده اند که مناسب آنها نیست. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما کمک کند تا از نظر روحی برای چالش پیش رو آماده شوید.

دنبال کردن

وزن خود را منظم نگه دارید. مطالعات نشان می دهد که اندازه گیری این اطلاعات به ارتقاء رفتارهای مثبت و به حداقل رساندن رفتارهای ناسالم کمک می کند. فقط دانستن اینکه در حال غذا خوردن هستید می تواند به شما در تحمل زمان کمک کند!

خودتان را باور کنید

ممکن است قبلا وزن کم کرده باشید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون شکست خواهید خورد. مطمئناً روزهای پیش رو خواهید داشت که بیش از حد غذا بخورید یا ورزش برنامه ریزی شده را کنار بگذارید ، اما ضروری است که مثبت اندیش باشید و برنامه خود را ادامه دهید. بدانید که دستیابی به اهداف کاهش وزن می تواند زمان بر باشد. حتی کاهش 2 کیلوگرم برای سلامتی شما مفید است و می تواند شما را تشویق به کاهش 2 پوند بعدی کند. متوجه شوید که کاهش وزن به ندرت به صورت مستقیم اتفاق می افتد ، و اگر روزی زیاد غذا می خورید ، ناراحت نشوید – فقط به برنامه خود برای وعده غذایی بعدی بازگردید.

حال ، اگر هنوز نمی توانید با رعایت همه این موارد وزن خود را کاهش دهید ، می توانید دلیل کاهش وزن را توضیح دهید اینجا بررسی.

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

https://aaptiv.com/magazine/ how-to-mentally-prepare-for-weight-loss

دیدگاهتان را بنویسید