رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تاثیر ماست بر رژیم غذایی


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن که می تواند علاوه بر کاهش وزن فواید سلامتی چند تا داشته باشید. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر خوراک مختصر، صبحانه یا با غذا چاشنی بزنید در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی برخی رژیم های غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که منجر به کاهش وزن می شوند.

تعجب آور است که بدانید این نوع رژیم هنوز مورد توجه است. در ادامه این متن ، ما هر آنچه که در ارتباط با رژیم غذایی ما و تأثیر آن بر کاهش وزن مورد نیاز است را توضیح خواهیم داد.

ارزش غذایی ماست در رژیم غذایی بدون چربی

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات متفاوت ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منو بر اساس مصرف ماست تنظیم می شود. نظریه های مختلفی وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

اثرات کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر لیوان از آن 23 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ضروری است اثرات آن بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق تحقیقات انجام شده ، کلسیم زیاد در خون رشد سلول های چربی را کند می کند. مطالعات روی حیوانات این را نشان می دهد کاهش چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ساخته می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با وزن متعادل شده است. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم کمتر از سایر افراد وزن داشتند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با دریافت کلسیم ، کاهش وزن و چربی در کودکان به دیابت مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

تاثیر ماست پروتئینی غذا بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین در کاهش وزن و کاهش وزن تاثیر زیادی دارد.

کنترل هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر میزان هورمون های تولید کننده غذا را افزایش می دهد. علاوه بر این ، میزان گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه پروتئین بیشتری دریافت می کنید متابولیسم اشانجامد. رژیم غذایی با پروتئین بالا ، مانند ماست ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

شاید یکی از دلایلی که رژیم ماست ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. چون پروتئین وجود دارد احساس شکم پر و پر نیز رهبری خواهد کرد. بنابراین از پرخوری و حتی گرسنگی ناشی از گرسنگی جلوگیری می کند.

برای حفظ عضلات در هنگام کاهش وزن مفید است

در طول رژیم کم کالری و پرچرب ، همراه با کاهش چربی ، به حفظ توده عضلانی کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم ورزش می کنید.

رژیم آرامش بخش ما

در 245 گرم ماست معمولی 8 گرم پروتئین و در ماست یونانی 22 گرم پروتئین وجود دارد. با این حال ، فقط محصولات لبنی حاوی پروتئین نیستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع غنی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد پروبیوتیک ها و تأثیرات آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما تحقیقات موفقیت آمیز در مورد پروبیوتیک های حاوی باکتری های لاکتوز باکتری لاکتوباسیلوس بر کاهش وزن و کاهش چربی شکمی تأثیر گذاشته است.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 بزرگسال دارای اضافه وزن روزانه 100 گرم ماست کامل نسبت به ماست پروبیوتیک چربی بیشتری مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد اثرات کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن موثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست می خورند ، بیشتر احتمال دارد این کار را انجام دهند چاقی و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که ماست می خوردند حداقل سه بار در هفته وزن اضافه می کردند در مقایسه با افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند.

با وجود این مطالعات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در کاهش وزن چشم پوشی کرد. در ضمن بهتره فرایند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از آن به جای غذاهای مضر در رژیم غذایی برای جلوگیری از پرخوری و پرخوری استفاده کرد. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست در مارک های مختلف ممکن است حاوی شکر ، چربی اشباع شده و چربی های مضر باشد. این می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است ماست را در حد اعتدال در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید حتماً برچسب روی بسته بندی را بررسی کنید تا از میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول آن مطلع شوید. ترجیحاً یکی را انتخاب کنید که از این مواد کم یا صفر باشد.

مرحله نهایی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند روند کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در کاهش وزن استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی لاغر و رژیمی استفاده کنید ، به عنوان یک میان وعده عالی برای اجتناب از خوردن غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی آن.

دیدگاهتان را بنویسید