ورزش فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد می توانند از ترس اضافه وزن دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، چاقی و اضافه وزن می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، مطمئناً سعی می کنید در حالت تعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد افزایش وزن مناسب و اساسی با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، وزن خود را کاهش می دهید. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به همین ترتیب ، وقتی بیش از 1800 کالری در روز می خورید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم غذایی کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط متوجه “کالری” غذا می شوند. با این حال ، کالری فقط باید یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در حقیقت ، این غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین دارند. بنابراین در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان بیشتر از 500 گرم مرغ اثر چربی دارد. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن خود را افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین رژیم چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام رژیم برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید گروه های مختلف غذایی را بشناسید. در ادامه انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی دارای 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به همین ترتیب ، می توانید کالری بیشتری در مقایسه با گروه هایی که در طول روز می خورید ، بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم میزان چاقی کربوهیدراتها از همه گروههای غذایی بیشتر است. بنابراین ، اکیداً توصیه می شود که برای افزایش وزن کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه چیزهایی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دیگر کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب را در وعده های غذایی قرار دهید. لوبیا همچنین کالری زیادی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. همچنین ، برای سلامت بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم غذایی برای افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که منتظر دیدن نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.