رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه ای برای خوردن میوه


در شرایطی که بازار برای انواع رژیم های غذایی داغ است ، برخی به رژیم هایی موسوم به رژیم میوه ای روی می آورند. رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن یکی از آن غذاهایی است که نام زیبا و فریبنده ای دارد و در ابتدا این حس را به ارمغان می آورد که یک رژیم غذایی سالم ، سالم و م effectiveثر چیست! اما این نام فریب تنها چیزی نیست که باید در نظر گرفته شود.

همه چیز درباره یک رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن

این رژیم و همچنین مزایای آن برای کاهش وزن ، معایبی نیز دارد. این رژیم غذایی که بخشی از رژیم گیاهخواری است ، بیش از هر ماده مغذی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها باعث شده تا دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم افزایش میوه برای کاهش وزن وجود داشته باشد. برخی افراد بر خطر کمبود بسیاری از مواد مغذی در این رژیم تاکید می کنند و برخی معتقدند که رژیم غذایی تقویت شده برای کاهش وزن و ورزش بسیار مناسب است.

این برنامه رژیم غذایی با طول دوره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود دوره برنامه رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی با ما همراه باشید

برای سبک کردن رژیم غذایی خود کلیک کنید

غذای میوه مطلق برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، بیشتر مواد مغذی موجود در این رژیم میوه ها هستند که حاوی 50 تا 75 درصد کالری روزانه هستند. آنها حاوی آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده هستند.

البته میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کنند و معده و کناره ها را مسدود می کنند.

برای افزایش وزن میوه در میوه بخورید

مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی مکمل میوه برای کاهش وزن محدودیتی ندارد و اگر گرسنه هستید می توانید در هر زمان به اندازه میوه و سبزیجات بخورید ، اما استفاده معمولاً به سه وعده اصلی تقسیم می شود. و یک میان وعده کوچک

این رژیم غذایی فراتر از یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان رژیم غذایی برای پاکسازی بدن برای حذف سموم از بدن استفاده می شود و می تواند برای کاهش وزن مثر باشد.

در این رژیم غذایی ممنوع است

برای کاهش وزن معمولاً هفت نوع میوه در رژیم غذایی میوه توصیه می شود که عبارتند از: میوه های ترش مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های اسیدی تر مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های شیرین مانند موز و خرما. .. و انگور و خربزه ، میوه های چرب مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، سبزیجات مانند فلفل و خیار و کدو تنبل ، آجیل مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو تنبل و کدو.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها را ممنوع کرده و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین های حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند جوانه) و غذاهای فرآوری شده. در صورت نیاز به رژیم غذایی ، روی آن کلیک کنید.

برنامه های متنوع برای خوردن میوه

انواع میوه هایی که رژیم غذایی دارند

میوه هایی که برای رژیم گرفتن میوه می خورند را می توان به غذاهای رژیمی خانگی تقسیم کرد و علاوه بر این بر اساس نیاز به کاهش وزن به چند نوع دیگر تقسیم بندی شد. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه میوه سه روزه

اگر به رژیم غذایی کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از غذاهای میوه ای برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی می گویند خوردن میوه به جای صبحانه برای کاهش سریع وزن.

این نوع میوه که برای کاهش وزن رژیم می گیرد ، می تواند در کوتاه مدت بسیار مثر باشد. برنامه سه روزه این رژیم به شرح زیر است
صبح روز اول: آب لیمو تازه با آب گرم. این کار کلیه ها را تمیز کرده و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما از رژیم گرفتن نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارش است ، می توانید ملین هایی مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کلم ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای آب پز را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم ، هندوانه ، طالبی ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، هر زمان که گرسنه شدید ، اجازه دارید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مجاز به استفاده از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه و بدون افزودنی هستید.

اسموتی ها طعم بسیار متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف با یکدیگر و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این ، ترکیب میوه ها انرژی زیادی دارد و می توانید از اسموتی به عنوان نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

رژیم 15 روزه با میوه

اگر می خواهید زمان خاصی را برای استفاده از این رژیم انتخاب کنید ، پس 15 روز زمان خوبی است. می توانید در مدت 15 روز از این برنامه رژیم غذایی استفاده کرده و از آن بهره مند شوید. دوره 15 روزه برای کنترل خواب ، آرامش ، پاکسازی بدن و پاکسازی پوست. به عنوان یک کاهش نسبی وزن کافی است.

40 روز غذای خام

40 روز غذای خام

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید برای شما به یک عادت تبدیل می شود. عادات غذایی سالم در این رژیم مانند مصرف آب و بسیاری از میوه ها در شما نهادینه شده است.

همچنین با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، وزنی که از دست می دهید بسیار بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما به خاطر داشته باشید که ادامه رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت ممکن است عواقبی داشته باشید. به اذیت کردن.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از غذاهای میوه ای برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در چند روز اول ، این رژیم بدن شما را تمیز می کند و شما را بسیار سبک می کند و به شما طراوت می بخشد.

بهترین شکل بین 3 تا 7 روز است و طولانی شدن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

فواید میوه هایی که میوه می خورند

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند. میوه هایی که مقدار زیادی آب دارند می توانند به هیدراته شدن بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین دارای قند بالایی هستند و می توانند کربوهیدرات های مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه به کاهش کلسترول خون ، کاهش یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند. همانطور که خوانده اید رژیم غذایی فواید زیادی دارد ، اما نباید از معایب آن غافل شد. در ادامه این مقاله به کاستی های این رژیم اشاره می شود.

مضرات آب میوه ها

مضرات آب میوه ها

این رژیم غذایی ، اگرچه حاوی بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آن است ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوء تغذیه زیاد است زیرا بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن محدود و حتی ممنوع است و بدن دچار کمبودهای زیادی می شود.

مطالعات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی در بدن ایجاد کند و حتی می تواند تاثیر رژیم غذایی میوه ای بر کاهش وزن را کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم فاقد ویتامین D ، کلسیم و B12 است و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا گوشت لبنیات و ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی در آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، اما جذب آهن گیاهی دشوار است ، اما آهن موجود در گوشت قرمز و سایر خوراک دام برای بدن انسان بسیار راحت تر است.

یکی دیگر از عوامل مهمی که تنها با خوردن میوه در اختیار بدن قرار نمی گیرد پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، اما پروتئین موجود در میوه ها بسیار محدود است و به هیچ وجه نیاز بدن به پروتئین را برطرف نمی کند.

همچنین ، استفاده از این رژیم ممکن است در ابتدا با کاهش سریع وزن همراه باشد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم ، افزایش وزن رخ می دهد زیرا بسیاری از میوه ها دارای قند زیاد هستند و استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث چاقی شود.

در نتیجه این رژیم به هیچ وجه برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند برای دندان ها مضر باشد و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج آب میوه

نتایج آب میوه

اگرچه خوردن میوه در طول روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی استفاده از هرگونه رژیم غذایی و الگوی تغذیه ای که منحصر به یک نوع غذا باشد ، قطعاً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی تمام منابع مورد نیاز بدن را ندارند و کمبود هر یک از این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به طیف وسیعی از مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بدون عواقب نخواهد بود. اگر بر گرفتن این رژیم اصرار دارید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی باشد که بدن شما برای انجام وظایف مهم خود نیاز دارد.

البته اگر تصمیم دارید فقط به جای میان وعده میوه بخورید ، این رژیم می تواند مفید باشد و ضرری که در بالا به آن اشاره شد را ندارد ، اما فقط مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقالات

ما دریافتیم که در حالی که این رژیم غذایی بسیار دوست داشتنی و به طور بالقوه فریبنده است ، می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا خوردن میوه محدود به خوردن میوه و مصرف تعداد کمی دیگر است. البته ناگفته نماند که این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما انواع این رژیم را نیز لیست کرده و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید