رژیم غذایی منطقه ای چیست؟ | نمونه هایی از دولت منطقه ای


رژیم غذایی محلی ادعا می کند که می تواند التهاب در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این التهاب عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان است.

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم منطقه ای چیست؟

دولت محلی برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و در غیر این صورت سلامت بدن ارتقا یابد.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن شما اضافه می کنند و در نتیجه باعث احساس سیری طولانی مدت در بدن می شوند. پروتئین موجود در برنامه باید فاقد چربی باشد و از چربی های اشباع نشده نیز باید استفاده شود.

مطالعه: نمونه هایی از رژیم های کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که برنامه را طراحی کرده اند معتقدند که با کاهش تورم در بدن ، افراد چربی را با سرعت بیشتری از دست می دهند. روند پیری در این افراد کاهش می یابد. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و فعالیت بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه ای سی سال پیش توسط بری سیرز ، پزشک ، برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و شرایط جسمی و روحی بهتری را تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف بر روی سیستم های هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه غذایی کلیک کنید.

نمونه هایی از رژیم غذایی

نمونه رژیم غذایی فقط با یک کلیک در روش منطقه ای ، شما باید هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و هرگز پنج ساعت متوالی گرسنه نباشید. می توانید از روش های مختلف برای تعیین وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه ای استفاده کنید. در اینجا دو روش رایج برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این رژیم وجود دارد. آیا رژیم غذایی بخشی از رژیم پاکسازی بدن است؟

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در طرح منطقه ای:

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه ای:

این روش یکی از ساده ترین و سریعترین راهها برای شروع برنامه رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی است.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید این کار را به صورت تصویری انجام دهید تا هر وعده غذایی از هم جدا شود. می توانید دیسک خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم هارد دیسک خود را برای پروتئین خالص مصرف کنید. مقدار پروتئین باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این اقلام ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر چیست؟

کربوهیدرات ها: دو سوم کربوهیدرات مصرفی خود را مصرف کنید. می توانید از سبزیجات و میوه های رنگارنگ استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات های قندی قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این ماده ممکن است حاوی آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار آسان است و می تواند برای مبتدیانی که به تازگی رژیم غذایی منطقه ای خود را آغاز کرده اند مناسب باشد. این رویکرد نیز بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا به برنامه رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها وفادار بمانید.

روش تغذیه در طرح منطقه ای:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود طراحی کرده و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز برای هر روز را محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

با این حال ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی ، مانند صبحانه ، ناهار و شام ، شامل سه تا پنج وعده غذایی است و یک میان وعده فقط یک وعده غذایی دارد.

هر واحد ارزیابی منطقه ای به تنهایی شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی را در برنامه می بینید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مزایای اصلی مورد برنامه عبارتند از:
• چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• حفظ سلامتی برای مدت زمان طولانی تری
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد ذکر شده ، کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن باید مورد توجه قرار گیرد. این التهابات می تواند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را تنظیم کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کند. با پیروی از رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن خود را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

رژیم غذایی فواید زیادی دارد اما عوارض جانبی نیز دارد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و اهداکنندگان کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و پیگیری طولانی مدت این برنامه و بدون توجه به این عامل می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی را بر کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: استانداردهای کاربردی زیر می تواند گران باشد.

چه کسی دولت منطقه را گرفته است؟

چه کسی دولت منطقه را گرفته است؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در سراسر جهان است و پیروی از آن برای افراد با علایق و تمایلات غذایی آسان است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده کرده اند.

رژیم گرفتن برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های حاوی کافئین عادت دارند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است در دریافت این دوز غذا با مشکل مواجه شوند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاه خواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه وابسته هستند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تامین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی ها و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین در خون تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، تعیین میزان انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

شاید به همین دلیل باشد که برای افرادی که در برنامه روزانه خود به کافئین معتاد هستند ، رعایت این رژیم دشوار است.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری های ایسکمیک قلب انتخاب مناسبی است.

خلاصه مقالات

برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از رژیم غذایی خود می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی می توانید به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

در حالی که رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن شما کمک کند ، در برخی موارد عدم توجه به سایر ویتامین ها و کلسیم دشوار است. بهتر است از ویتامین ها و مکمل های دیگر و همچنین از رژیم غذایی پیروی کنید. این برنامه برای افرادی که با بیماری ایسکمیک قلب و دیابت دست و پنجه نرم می کنند بسیار مناسب است.

پیروی از این رژیم غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی ترسناک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید