رژیم غذایی

رژیم غذایی در حقیقت ، این به معنی خوردن غذاها و نوشیدنی های مناسب است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامت جسمی و روحی داشته باشند.

اگرچه امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، اما می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل خود آشنا کنیم.

رژیم غذایی

البته افرادی که متابولیسم بیشتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن آن کمتر می شود و به آن لاغر می گویند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند اهداف رژیم را دنبال کنند بهترین توصیه تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند بیمه است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر نکات مربوط به رژیم غذایی خود را رعایت کند و به دوره کاهش وزن برسد ، شانس بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم آرامش برای شکم و پهلو توصیه می کند برای دستیابی به بهترین نتایج ، با شخص تمرین کنید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. در وعده های غذایی از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. بهترین رژیم غذایی نباید مصرف غذا را حذف کند مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه ، با مشغله زیاد زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه به و در فصل مراجعه شود رژیم آنلاین اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک یک برنامه غذایی مناسب برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مطمئن باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او داده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • رژیم با منوی ثابت
  • رژیم سریع
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم انعطاف پذیر

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز زنان 1600 تا 2400 و مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری اضافی مصرف کنند. بنابراین ، با مشورت با متخصص تغذیه ، افراد می توانند رژیم چاقی ارزان و مناسب را در وعده های غذایی خود قرار دهند و به ورزش و افزایش وزن کمک کنند.

غذاهای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار ساده تر از گندم است و به دلیل سهولت طبخ آن یکی از بهترین غذاها برای رژیم سریع است.

افزایش وزن

گرانول ترکیبی از هسته میوه و میوه خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر مخلوط شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل استفاده از این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است که در بین موزها حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین غذاهای کاهش وزن است که به راحتی در دسترس است. تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • باید کالری دریافتی شما را کاهش دهد. روزانه غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس میزان کالری دریافتی خود را کنترل کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر کالری بیشتری از میزان دریافتی خود بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. میان وعده های شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب حاوی کالری بیشتری نسبت به آنچه فکر می کنید است ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید.
  • غذای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند تا به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر خوشحال نخواهید بود ، اما بیشتر می خواهید غذا بخورید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم تری هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که یک وعده غذایی با کره و پنیر آماده شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا چربی کم شود.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنی محرومیت از غذا و پایبندی به برنامه های غذایی دقیق نیست. با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود ، سالم بمانید.

تعادل رژیم غذایی ، شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با حجم مناسب در وعده های غذایی و مواد مغذی ایده آل برای بدن را فراهم می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع ، که شامل همه گروه های غذایی و مصرف مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر است ، شما را به یک شیوه زندگی سالم می رساند.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن ثابت کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، تناسب اندام و اهداف وزن دارد که شامل کالری کم ، غذاهای مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل غلظت غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است و مدیریت غذا به شما کمک می کند از خوردن سالم لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی لازم را در اختیار بدن قرار دهد. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برند و اشتها را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، گندم کامل ، گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

اگرچه چربی روی رژیم غذایی سالم لازم است؛ باید از انواع خاصی از چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع شده حیوانی دارای کلسترول خون بالا هستند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. اسیدهای چرب ترانس به هر دلیلی نباید مصرف شوند. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع چربی سالم تری هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. پرهیز از این غذاها می تواند سدیم را در وعده های غذایی محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.