رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رایج شد و در ادامه مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز درباره رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز درباره رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر از محبوبیت روزافزونی برخوردار شده است. این رژیم که قوانین این رژیم و غذاهای خام را با هم ترکیب می کند ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید شما هم بتوانید رژیم مدیترانه ای را اینگونه نگاه کنید.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با خواص ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم. برای دریافت برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این هیئت

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاه خواری است و طبق داده های تاریخی از اواسط قرن نوزدهم این روش مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم غذایی ، مصرف غذاهای قلمرو حیوانات ممنوع است.

همچنین در این رژیم غذایی مصرف گیاهان ، سبزیجات و میوه های آب پز با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم مبتنی بر مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. این رژیم از روش های دیگر پخت و پز مانند آب میوه ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه ها استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را با هدف بهره مندی از رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل ها در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

طرفداران

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

تحقیقات محققان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از یک رژیم معمولی پیروی نمی کنید ، سوء تغذیه نیز می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا مواد مغذی مفید را جذب کرده و همچنین تناسب اندام را بدست آورید.

غذاهای گیاهی خام

غذاهایی که می توانید در رژیم خام گیاهخواری بخورید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر گیاهی خام (محلول اشباع با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم گیاهی خام نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: ران ها و پاها سبک تر می شوند

صبحانه گیاهی خاکستری

صبحانه گیاهی خاکستری

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
پاکسازی خام گیاهخواری و بدن
ناهار خام گیاهخواری

رژیم خام گیاهخواری می تواند شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

قارچ طعم دار با سوپ کره خام سبزیجات
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
سس بادمجان و گوجه فرنگی خام با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

یک گیاهخوار خام چقدر وزن کم می کند؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و ثبات بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخایر چربی بدن را بین 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. یک مطالعه اخیر بر روی گروهی از گیاهخواران خام ، حدود 10 تا 12 کیلو کاهش وزن را در 3.5 سال گزارش کرد.

در موارد زیر:

کاهش وزن در حدود 8 کیلوگرم نیز در دوره هفت روزه این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان داده است افرادی که بیشترین غذای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که کاهش وزن در طول این رژیم به عوامل مختلفی از جمله ورزش ، ژنتیک و متابولیسم بدن بستگی دارد.

طیف گسترده ای از رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

طیف گسترده ای از رژیم های گیاهی خام برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. رژیم خام گیاهخواری معمولاً به هفت روز ، 15 روز ، 21 روز و دوره های چهل روزه تقسیم می شود. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره از این رژیم ، وقفه ای وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه را بهبود بخشد و کاهش وزن را متوقف کند. رژیم غذایی خام گیاهخواری معمولاً باید توسط یک متخصص دنبال شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یک خطر معمول برای گیاه خواران است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها برطرف شده و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه خوردن مواد اولیه را نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید و رژیم را به تدریج تمدید کنید.

40 روز غذای خام

40 روز غذای خام

راههای زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این رژیم در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

غذای خام 40 روزه – 50٪ مواد اولیه: پیروی از رژیم غذایی خام در ابتدا برای بسیاری از افراد دشوار است. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50٪ از رژیم غذایی روزانه خود را به یک رژیم خامه ای تبدیل کنید. با استفاده از این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تغییر رژیم غذایی خود به 100 رژیم خام گیاهخواری ، بهتر است با مراحل کوچکتر شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا برای جلوگیری از ضربه یا مشکلات گوارشی به رژیم جدید عادت کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این قانون توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را دشوار کند. روش دوم 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ مصرف غذاهای سالم پخته شده است. یک سیاست دیگر یک گزینه سالم تر است که از این رژیم پیروی کنید و به تدریج عادات غذایی خود را تغییر دهید

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80 درصد غذای خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تغییر عادات غذایی شما به رژیم خام گیاهخواری باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است مراقب 20 درصد دیگر این رژیم باشید.

انتخاب غذاهای سالم که در این قسمت پخته می شوند بسیار مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن شما جلوگیری کند.

غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از رژیم کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در زیر ما منوی 10 روزه را با یک رژیم 100٪ خام بررسی می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 2 – صبحانه: فرنی خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: مواد خام کیک

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ برش سبزیجات خام و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: فرنی خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: فنجان سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: مواد خام کیک
پاکسازی خام گیاهخواری و بدن

15 روز غذای خام

15 روز غذای خام

15 روز غذای خام می تواند در مدت زمان کوتاهی اثرات مفید زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب را تنظیم کند ، سموم را از بدن دفع کرده و منجر به کاهش وزن بین 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین روش های کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی اثرات مفید زیادی بر بدن شما بگذارد.

در طول یک دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن خود حذف کنید ، احساس سبکی و شادی کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این رژیم خام گیاهخواری را طبق آنچه در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقالات

این رژیم غذایی رژیم جدیدی نیست اما در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در طول این رژیم غذایی ، مردم از خوردن غذاهای حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید