روغن MCT روغن MCT چیست؟


MCT نوعی چربی اشباع شده است که در طول فرایند طول مولکول های کربن آن را کاهش می دهد تا به راحتی توسط بدن جذب شود و همانطور که از نامش پیداست ، بر طول زنجیره کربنی تأکید می کند.

روغن ها با توجه به تعداد کربن های موجود در زنجیره متفاوت هستند. روغن های کربنی بین 13 تا 21 اتم کربن در مولکول های خود دارند ، در حالی که MCT ها بین 6 تا 12 کربن در ساختار خود دارند.

تغذیه کتوژنیک - روغن MCT چیست؟

فرآیند هضم چربی با شکستن پیوند زنجیره کربن مولکول های چربی انجام می شود و هرچه این مولکول های چربی طولانی تر باشند ، هضم برای بدن دشوارتر می شود. در نتیجه ، از آنجا که MCT ها خود دارای زنجیره کربن کوتاه تری هستند ، به سادگی هضم می شوند ، یا در واقع هضم آنها بسیار آسان است و به راحتی به بسته های انرژی در بدن تبدیل می شوند.

mctoilsportsresearch 1024x683 2 - روغن MCT چیست؟

خواص دارویی روغن MCT

لوازم آرایشی:
نرم کننده ، مرطوب کننده ، جوان کننده ، تقویت کننده ، محافظ ، پاک کننده ، پیری ، آکنه

داروها:
آنتی بیوتیک ها ، ضد التهاب ، آنتی اکسیدان ، تنظیم کننده ، به هضم غذا ، کاهش وزن کمک می کند

فواید روغن MCT در رژیم کتو

1- این مکمل به طرق مختلف باعث کاهش وزن می شود:

روغن MCT دو هورمون (پپتید YY و لپتین) ترشح می کند که احساس سیری بدن را افزایش می دهد
این می تواند حتی بهتر از روغن نارگیل باشد که شما را اشباع می کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که دو قاشق غذاخوری روغن MCT را به عنوان صبحانه مصرف کردند ، در مقایسه با افرادی که روغن نارگیل مصرف می کردند ، در وعده ناهار کمتر غذا می خوردند.
همان مطالعه همچنین سطح تری گلیسیرید و گلوکز با روغن MCT را نشان داد که ممکن است بر احساس سیری نیز تأثیر بگذارد.
علاوه بر این ، مصرف روغن MCT به طور قابل توجهی وزن بدن و دور کمر را کاهش داده است. محققان حتی گزارش می دهند که می تواند به جلوگیری از چاقی کمک کند.

تغذیه کتوژنیک - روغن MCT چیست؟

2- منبع فوری تولید انرژی است:

روغن MCT یک سوخت عالی محسوب می شود زیرا بدن MCT را سریعتر از گلیسیریدهای زنجیره بلند (LCT) که حاوی کلسیم بیشتری در زنجیره چربی آنها است جذب می کند.
MCT ها مستقیماً از روده به کبد منتقل می شوند و مانند سایر چربی های زنجیره ای نیازی به صفرا ندارند.
در کبد ، چربی به عنوان سوخت یا به عنوان چربی بدن ذخیره می شود.
از آنجا که قرار دادن MCT ها بدون شکستن سلول های آنها آسان است ، می توان آنها را به عنوان منبع انرژی فوری مورد استفاده قرار داد.

3- اسید لاکتیک را در ورزشکاران کاهش می دهد و قدرت چربی سوزی را افزایش می دهد:

افزایش قند شیر در حین ورزش می تواند فعالیت های بد ورزشی داشته باشد.
جالب اینجاست که MCT می تواند به کاهش سطح لاکتات کمک کند. علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که مصرف روغن MCT قبل از ورزش می تواند به شما در مصرف انرژی به جای کربوهیدرات کمک کند.
اگرچه MCT می تواند چربی سوزی را در حین ورزش افزایش دهد ، اما نتایج آزمایش مخلوط می شود تا ببیند آیا روغن MCT می تواند به شما در ورزش بهتر کمک کند.

4- کلسترول را کاهش داده و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند:

بیماری قلبی یک مشکل فزاینده است.
برخی از عواملی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند عبارتند از: کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، التهاب ، چاقی و سیگار کشیدن.
نشان داده شده است که روغن MCT از کاهش وزن و چربی پشتیبانی می کند. این به نوبه خود می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

5. قند خون و دیابت را کنترل می کند:

اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای اضافه وزن یا چاقی هستند که دیابت را کنترل می کند. با این حال ، نشان داده شده است که MCT ها ذخیره چربی را کاهش داده و چربی سوزی را افزایش می دهند.

6- همچنین تولید کننده کتون است:

کتونها متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث چربی سوزی می شوند.

076f6d08 7457 4a0e ba5a 3b388d09c838 2 - روغن MCT چیست؟

4 نوع اصلی MCT وجود دارد:

کربن نوع 6 – کربن نوع 8 – کربن نوع 10 – کربن نوع 12

هرچه زنجیره کربن یا به عبارت دیگر تعداد کربن در 4 مورد بالا کوتاهتر باشد ، جذب روغن راحت تر توسط بدن انجام می شود.

چقدر باید از MCT برای تولید کتوز استفاده کرد؟

ابتدا ، یک قاشق چایخوری یا کمتر به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، با مقدار کمتری شروع کنید و بسته به احساسی که دارید میزان چربی خود را به آرامی افزایش دهید. اگر به نظر می رسد پاسخ خوبی دارید ، حدود یک قاشق غذاخوری در روز ادامه دهید.

عوارض جانبی روغن MCT چیست؟

مصرف بیش از حد روغن می تواند عوارض جانبی مانند سوء هاضمه ، اسهال ، استفراغ ، تحریک پذیری ، حالت تهوع ایجاد کند ، اما روغن معمولاً به خوبی تحمل می شود ، ورم معده و نفخ. سعی کنید این روغن را با غذا مصرف کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری کنید و به یاد داشته باشید که با دوز کمتر شروع کنید و در صورت تمایل آن را به تدریج افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید