راهنمای متخصص تغذیه در مورد تغذیه برای بیماری سلیاک


اگر به بیماری ایسکمیک قلب مبتلا شده اید ، احتمالاً س manyالات زیادی در مورد آنچه می توانید در حال حاضر بخورید دارید. این نمای کلی تغذیه برای بیماریهای ایسکمیک را از یک متخصص تغذیه ثبت شده بخوانید – این شامل توصیه هایی در مورد نحوه پیروی از رژیم بدون گلوتن است تا بتوانید بلافاصله شروع به درمان کنید.

پس از بیش از یک دهه کار به عنوان یک متخصص تغذیه ، می دانم که برای پیچاندن سرم به تشخیص بیماری های مزمن زمان نیاز است. و هنگامی که بیماری وجود دارد که شما را ملزم می کند شیوه غذا خوردن خود را تغییر دهید ، مانند بیماری ایسکمیک ، می تواند حتی سازگارتر باشد.

بنابراین بیایید با یک نفس عمیق شروع کنیم. من تو را دارم و با کمک تیم مراقبت خود متوجه خواهید شد.

اگر پزشک شما هنوز شما را به متخصص تغذیه ارجاع نداده است ، من اکیداً توصیه می کنم که برای مدتی ثبت نام کنید زیرا احتمالاً س manyالات زیادی دارید که یک متخصص قانونی بهتر به آنها پاسخ می دهد – نه دکتر گوگل.

با این حال ، در حالی که شما منتظر ملاقات با یک متخصص تغذیه هستید ، من می خواهم این راهنمای مبتدی را در زمینه تغذیه برای بیماریهای ایسکمیک ارائه کنم تا بتوانید از همین حالا شروع به یادگیری کنید و به خود اعتماد کنید که به راه خود ادامه دهید.

بیماری سلیاک چیست؟

بیماری سلیاک حساسیت به گلوتن یا عدم تحمل غذایی ساده نیست. این یک بیماری خود ایمنی است که در صورت فعال شدن در بدن ، به دلیل وجود گلوتن در رژیم غذایی ایجاد می شود. حتی کوچکترین خرده گلوتن – از جمله قرار دادن یک تکه نان تست بدون گلوتن در نان خانواده – برای حفظ عملکرد خود ایمنی کافی است ، بنابراین برای افرادی که به بیماری ایسکمیک مبتلا هستند ، حذف بسیار سخت گلوتن ضروری است.

بیماری سلیاک تقریباً رخ می دهد. به نظر می رسد 1 of از جمعیت و سایر بیماریهای خود ایمنی مانند زونا و کولیت اولسروز در حال افزایش است.

گلوتن چیست؟

گلوتن پروتئینی است که به طور طبیعی در گندم ، جو و چاودار و همه غلات + غلات مرتبط با آن مانند کوسکوس ، اسپتل یا ماکارونی یافت می شود.

گلوتن چیزی است که به خمیر حالت ارتجاعی می دهد و اجازه می دهد نان بالا بیاید. گلوتن همچنین یک پروتئین گیاهی ارزشمند است که معمولاً نامیده می شود سیتان در لیست مواد تشکیل دهنده محصولات گوشت از قلمرو سبزیجات.

اگرچه خطر گلوتن برای افراد مبتلا به بیماری ایسکمیک قلب مضر است ، اما گلوتن علیرغم آنچه در اینترنت می گوید باعث التهاب در افراد مبتلا به روده سالم نمی شود.

بیماری ایسکمیک چگونه تشخیص داده می شود؟

بیماری سلیاک می تواند علائم و نشانه های روده ای و غیر روده ای ایجاد کند ، از جمله:

  • درد شکم ، اسهال ، علائم شبیه IBS ، یبوست ، استفراغ
  • کاهش وزن بدون دلیل ، خستگی ، افسردگی ، تحریک پذیری یا بثورات پوستی
  • کم خونی آهن یا فولات ، آرتریت ، پوکی استخوان ، ناباروری

ایسکمی را می توان با آزمایش خون ساده ای به نام IgA anti-tissue transglutaminase (TTG) غربالگری کرد. در صورت نتیجه مثبت ، برای بررسی بافت بافت روده ، که هنوز استاندارد طلایی تشخیص محسوب می شود ، باید به متخصص گوارش مراجعه کنید ، اگرچه برخی از پزشکان عمومی بیماری ایسکمیک را از طریق آزمایش خون توصیه شده توسط انجمن سلیاک کانادا تشخیص می دهند.

تغذیه برای عدم تحمل گلوتن

بیماری سلیاک تنها بیماری خود ایمنی است که 100٪ با تغذیه درمان می شود. هنگامی که گلوتن را به شدت از رژیم غذایی خود حذف می کنید ، آنتی بادی های شما کاهش می یابد و می توان انتظار داشت که روند خودایمنی شما از بین برود (آنتی بادی ها در برخی از افراد می تواند بالا باشد ، به این بیماری سلیاک مقاوم می گویند).

البته حذف گلوتن معمولاً به معنی تغییر بزرگی در نحوه غذا خوردن ماست. بنابراین مهم است بدانید که اتخاذ رژیم غذایی سخت بدون گلوتن به زمان نیاز دارد. در نتیجه مصرف گلوتن تصادفی رخ می دهد. اما شما به آنجا خواهید رسید!

زمان بیشتری را برای خرید غذا در لحظه بعدی اختصاص دهید زیرا برای خواندن مواد اولیه و یافتن نسخه های بدون گلوتن غذاهای مورد علاقه خود باید کاری انجام دهید. شما همچنین باید دستور العمل های مورد علاقه خود را تغییر دهید! خوشبختانه اکثر دستور العمل های گیاهی در این وبلاگ فاقد گلوتن هستند و 100٪ دستور العمل های کتاب آشپزی بیشتر بخورید نیز فاقد گلوتن هستند.

اگرچه این یک وبلاگ تغذیه ای مبتنی بر گیاهان است ، اما من این پست را برای همه کسانی که غذا می خورند می نویسم. اگر در حال حاضر از رژیم سبزیجات یا گیاهخواری استفاده می کنید ، من یک پست ویژه برای شما دارم که در حالی که رژیم گیاهخواری خود را حفظ می کنید ، بدون گلوتن بروید.

سوء تغذیه در بیماری ایسکمیک قلب

جدا از تغییر رژیم غذایی بدون گلوتن ، باید به خاطر داشته باشید که برخی سوء تغذیه ها در بیماری های ایسکمیک قلب شایع هستند ، زیرا آسیب به روده باعث جذب مواد مغذی می شود. آهن یک کمبود شایع است. ممکن است بیماری ایسکمیک قلب شما تشخیص داده شود زیرا پزشک شما در حال بررسی علت کم خونی شما بوده است.

سایر کمبودهای تغذیه ای که در بیماری های ایسکمیک قلب شایع است شامل B12 ، روی ، کلسیم و ویتامین D است.

علاوه بر جذب ، که باید مانند روده شما بهبود یابد ، خوردن رژیم غذایی بدون گلوتن – به ویژه رژیم غذایی که به شدت بر اساس رژیم غذایی بسته بندی شده بدون گلوتن است – می تواند منجر به کاهش مصرف برخی مواد مغذی مانند آهن ، ویتامین B ، کلسیم شود. ، منیزیم ، روی و فیبر. بنابراین می خواهید مطمئن شوید که غذاهای غنی از آهن و همچنین غذاهای غنی از فیبر ، ویتامین B و مواد معدنی مانند غلات کامل ، گلوتن ، آجیل و دانه ها بیشتر مصرف می کنید.

فیبر بسیار مهم است زیرا فیبر در حمایت از میکروبیوم سالم روده که به کنترل التهاب کمک می کند ، مهم است. با این حال ، شما می توانید از یک رژیم غذایی مغذی که به شما کمک می کند با خوردن بیشتر غذاهای گیاهی کامل مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل بدون گلوتن ، حبوبات ، آجیل و دانه ها احساس بهتری داشته باشید ، لذت ببرید.

بیماری سلیاک: چه بخوریم

اگر این 20 سال پیش بود ، توصیه من بسیار متفاوت به نظر می رسید. گزینه های بسیار کمی برای کسانی که رژیم بدون گلوتن داشتند وجود داشت. حالا شما به انتخاب خود فاسد شده اید! خوشبختانه تقریباً هر چیزی که می خواهید بخورید دارای مبادله بدون گلوتن است. بنابراین واقعاً در مورد پیدا کردن محصول مناسب است که از آن لذت می برید.

همانطور که در بالا اشاره کردم ، من کاملاً شما را تشویق می کنم که رژیم گیاهی کامل را پایه رژیم بدون گلوتن قرار دهید. سپس ماکارونی ها ، نان ها و میان وعده هایی را که بیشتر لذت می برید اضافه کنید. این رژیم همچنین به شما در جلوگیری از یبوست به دلیل فیبر کم کمک می کند.

رژیم غذایی فاقد گلوتن

برای همه غذاهای بسته بندی شده ، حتماً برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا مطمئن شوید هیچ ماده ای حاوی هشدارهای گلوتن یا آلرژن در مورد گندم یا گلوتن وجود ندارد. برخی از تولید کنندگان ممکن است آن را با مواد حاوی گلوتن بسته بندی کنند.

  • میوه و سبزیجات کامل
  • حبوبات کنسرو شده و خشک شده
  • آجیل و دانه های کامل مانند دانه کتان یا بادام هندی
  • غلات بدون گلوتن + آرد: ارزن ، کینوا ، گندم سیاه ، سورگوم ، برنج ، ذرت ، آمارانت ، ریشه ریز ، تاپیوکا ، سیب زمینی
  • نان بدون گلوتن تهیه شده از آرد بدون گلوتن مانند برنج ، سیب زمینی و ارزن
  • ماکارونی بدون گلوتن ساخته شده از نخود ، عدس ، برنج ، ذرت
  • غلات ، بیسکویت و تنقلات بدون گلوتن
  • جو دوسر و محصولات جو دوسر بدون گلوتن *
  • روغن ها و چربی های خالص مانند روغن زیتون ، روغن آووکادو یا کره گیاهی
  • گیاهان و ادویه جات خالص مانند زیره ، زردچوبه یا پونه کوهی خشک شده
  • ادویه جات و سس های بدون گلوتن
  • گوشت ساده و غذاهای دریایی (اگر بخورید!)
  • شیر معمولی و گزینه های شیر گیاهی GF (اکثر آنها!)

موضوع داغ: اگر ایسکمی دارید می توانید جو دوسر بخورید؟

جو دوسر می تواند در افرادی که با بیماری ایسکمیک قلب تشخیص داده شده اند باعث سردرگمی شود. جو دوسر موجود در فروشگاه ها حاوی گلوتن است – اما نه به این دلیل که گلوتن به طور طبیعی در جو دوسر وجود دارد. در عوض ، به این دلیل است که جو دو سر در هر مرحله از چرخه زندگی از دانه تا بسته بندی به گلوتن آلوده است.

جو دوسر بدون گلوتن از سال 2000 ارائه شده است ، که شگفت انگیز است زیرا تنوع غلات را در رژیم غذایی بدون گلوتن بسیار افزایش می دهد. با این حال ، هنوز توصیه می شود که مردم حتی از جو دوسر GF تا زمانی که آنتی بادی های آنها پس از تشخیص کاهش پیدا نکند ، اجتناب کنند. چرا؟ اعتقاد بر این است که درصد بسیار کمی از مردم می توانند یک سوبسترای پروتئینی در جو دوسر به نام avenin دریافت کنند. لازم به ذکر است که افزودن جو دوسر به رژیم غذایی GF به معنای افزودن فیبر است ، بنابراین افزایش گاز یا نفخ برای چند روز طبیعی است. غذای کوچک را شروع کنید (شاید ¼ فنجان جو دوسر خشک) و تا جایی که می توانید مقدار بیشتری اضافه کنید.

بیماری سلیاک: غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

رژیم غذایی بدون گلوتن این روزها بسیار محدود کننده نیست … جایگزین های زیادی وجود دارد! با این حال ، باید بدانید که گلوتن در کجا پنهان شده است. چون این روباه کوچک حیله گر است.

  • همه محصولات ساخته شده از گندم ، جو و چاودار ، از جمله غلات ، نان ، محصولات پخته شده ، بیسکویت ، تنقلات
  • غلات مربوط به گندم
    • دوروم ، ایکنکور ، امر ، فارو ، گراهام ، خراسان / کاموت ، بلغور ، املایی ، تریتیکاله
  • بسیاری از سس ها و ادویه جات (از آرد به عنوان غلیظ کننده استفاده می شود) مانند سس های BBQ ، سس های خامه ای ، سس سالاد و سس تریاکی
  • سس سویا و تاماری سنتی (نسخه های GF موجود است!)
  • مخلوط و میوه های خشک (آرد گندم برای کاهش چسبندگی استفاده می شود)
  • همبرگر ، سوسیس و کالباس (مربوط به حیوانات و گیاهان)
  • نان + اقلام روکش شده مانند تمپورا ، ناگت های طلا و غیره.
  • بستنی طعم دار ، چیپس و شیرینی
  • نوشیدنی های آبجو و مالت
  • ناهار (مربوط به حیوانات + گیاهان)
  • بسته های ادویه و آبگوشت

شما همچنین می خواهید به تماشای خود را رژ لب و رژ (ما رژ لب زیاد می خوریم!) علاوه بر صحبت با داروساز خود در مورد داروها + مکمل هایی که در صورت داشتن گلوتن مصرف می کنید.

در اینجا نیز شایان ذکر است که آسیب روده در بیماریهای ایسکمیک فعال می تواند توانایی شما در هضم لاکتوز را کاهش دهد. هنگامی که روده شما بهبود می یابد ، می تواند بهبود یابد ، اما برخی از افراد متوجه می شوند که عدم تحمل لاکتوز پس از درمان همچنان ادامه دارد.

من در حال کار بر روی پست بعدی در مورد مکمل های ویتامین + برای ایسکمی هستم ، با ما همراه باشید ، اما فعلا اجازه دهید بگویم که اگر می خواهید لاکتوز مصرف کنید ، قرص لاکتاز از شما حمایت می کند … با تصور اینکه به شما اجازه می دهند ، قرص گلوتن نخرید بدون خطر گلوتن بخورید نه ، رد نشو!

چگونه از آلودگی متقابل جلوگیری کنیم

بیماری سلیاک به این معنی است که در جلوگیری از آلودگی متقابل بسیار سخت گیر باشید.

این بدبخت است ، اما یک واقعیت نیز هست.

این نانوایی دوست داشتنی شما که گوشه های پفکی “دوستدار گلوتن” ایجاد می کند ، ممکن است ایده خوبی نباشد اگر طبق قوانین تمیز کردن مناسب تهیه نشده باشد زیرا آرد می تواند در هوا آویزان شود و غذاهای دوستدار گلوتن را آلوده کند.

اگر به سلیاک بدون گلوتن حساس هستید ، ممکن است به رژیم غذایی بدون گلوتن احتیاج داشته باشید ، اما لازم نیست در مورد آلودگی متقاطع سخت گیر باشید.

در اینجا چند نکته + سناریوهای رایج برای جلوگیری از تصادفات تصادفی آورده شده است.

  • اگر از کافه های معمولی تنقلات یا محصولات پخته بدون گلوتن خریداری می کنید ، بپرسید که آیا آنها خودشان تهیه می کنند یا از امکانات GF خریداری شده اند. در صورت انجام ، ابتدا باید محصولات بدون گلوتن را برای محصولات حاوی گلوتن خود پس از یک فرآیند تمیز کردن کامل تهیه کنند. علاوه بر این ، موارد بدون گلوتن باید در پلاستیک پیچیده یا در یک جعبه جداگانه نگهداری شوند تا از آلودگی متقابل جلوگیری شود.
  • از همه چیز در ظروف شل یا گلدان های بسته بندی شده “شل” خودداری کنید مگر اینکه مستقیماً برچسب آنها فاقد گلوتن باشد. همینطور برای اقلام غذا.
  • همیشه به سرور رستوران خود بگویید که بیماری ایسکمیک قلبی دارید ، بنابراین بدون گلوتن یک “انتخاب” نیست بلکه یک “حساسیت” است – این یک زبان اشتباه اما رایج در رستوران ها است.
  • از غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده استفاده نکنید مگر اینکه در یک ماهیتابه جداگانه نان سرخ شده باشد.
  • اگر قرار نیست کل خانه شما بدون گلوتن باشد ، برای خود یک توستر جداگانه ، تخته برش و تابه نچسب و سایر وسایل آشپزخانه که متخلخل هستند و تمیز کردن آنها کاملاً دشوار است ، تهیه کنید. آنها را مشخص کنید (لاک ناخن را امتحان کنید) و آنها را در یک کمد جدا کنید.
  • یک ادویه مخصوص مانند ظرف کره ، مربا یا کره بادام زمینی تهیه کنید زیرا معمول است که چاقو را بعد از پهن کردن دوباره فرو کنید.
  • غذاهای فاقد گلوتن را در یک کمد جدا از اقلام حاوی گلوتن نگهداری کنید.
  • حتي غذاهاي طبيعي بدون گلوتن نيز مي توانند در طول فرآيند آلوده شوند. بنابراین مطمئن شوید که نخود یا آرد برنج شما دارای برچسب بدون گلوتن است.

آیا سوالی در مورد تغذیه بیماری های ایسکمیک یا رژیم بدون گلوتن دارید؟ چیزی که من از دست دادم؟ با خیال راحت آن را در نظرات بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید