در این مقاله مشترک شوید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر بیش از حد از محصولات شیمیایی و آماده استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و گزینه مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خوابیدن چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید و پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور می توانید از گزینه های زیادی که این روزها در بازارها موجود است مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. به منظور اطمینان از سلامت کلی بدن ، باید قبل و بعد از تشخیص به چه غذاهایی حساسیت داشته باشید ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و گزینه مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم های خوب یا بد کربوهیدرات کم!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، ممکن است سیستم روحی و روانی شما نیز تحت الشعاع قرار گیرد.

عوامل فوق می توانند بر خواب شما تأثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد برخی اختلالات خواب شوند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند ذرت ، گندم و شکلات هستند.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. شام را سبک تر در نظر بگیرید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی نکنید پرخوری کنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب چرت بزنید و بعد از غذا خوردن در شب دچار مشکل شوید و در خواب شب نیز با مشکل روبرو شوید.

بنابراین سعی کنید شب ها غذای زیادی بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید و بخواهید به دنبال غذایی باشید که پر از شیرینی و چربی است.

احساس گرسنگی قبل از خواب

اگر هنوز قبل از خواب گرسنه هستید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این مدت باید از خوردن غذاهایی که سرشار از پروتئین و قند و چربی هستند ، به شدت خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما از خوردن شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا به دلیل شدت گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. نه این که هرچه می توانید بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار ، شما به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

ادرار قبل از خواب

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید زیرا برای شب ادرار کردن باید شبها از خواب بیدار شوید.

هرچه غذای سالم تری بخورید ، تعادل بیشتری از نظر جسمی و روحی پیدا خواهید کرد.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی بود که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و به دلایل مشخص بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی و ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

سیروز کبد چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟