باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار ماهر و ماهر بدترین دشمن آنها هستند ، زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند ورزش چیزی از ارزش و قیمت آنها کم نمی کند. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن قدم می زنند یا به آینه ای که نگاه می کنند بستگی دارد. اگرچه ارزش آنها در آنچه برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند نهفته است.

آنها از نظر اندازه و مقیاس بدنی که برایشان ارزش دارد مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقاء قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن هستند. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً افرادی را شامل می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا بدنی متناسب و استاندارد دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که تصویری منفی از بدن خود دارند نسبت به افرادی که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند موفقیت کمتری در کاهش وزن دارند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود خوشحال بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، موفق شدند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. اگرچه این میزان در گروه دیگر 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً برای مدتی دنبال نمی شوند. اگرچه برنامه های کاهش وزن که بر تغییرات رژیم غذایی و پیامدهای سلامتی متمرکز است بیشتر دنبال می شود ، اما افرادی که آنها را دنبال می کنند در طول زمان تغییرات رفتاری مثبتی از خود نشان می دهند.

مسائل مربوط به اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه موفق بوده است) می تواند به دلیل افزایش وزن منجر به اقدامات شدید و اشتباه شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که از رژیم پیروی می کنند از نوع و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که رژیم غذایی سختی دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن آنها بسیار مهمتر از کاری است که برای یک زندگی سالم انجام می دهند. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر اشتباه از بدن منجر به عزت نفس کاذب ، عزت نفس پایین و احساس بی کفایتی می شود. اعتماد به نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند از نظر اندازه بدن واقعی باشد.

بین مفهوم “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر فرد) و “ادراک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً همه از برخی جنبه های بدن ناراضی هستند. اما اگر این نارضایتی در درک فرد از خود و ارزشها و ارزشهایی که برای خود قائل است ، اختلال ایجاد کند و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، در این صورت او نیاز به درمان و مشاوره دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات با آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوبی که در زندگی دارید و می توانید به آنها افتخار کنید تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که شخص از بدن خود دارد یا جرمی که ترازو نشان می دهد.
  • برای یک لحظه تصور کنید که به دنیای کارلی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. ورزش های روزانه مانند نگه داشتن پهلوها را با انگشتان خود یا دقیق بودن ران ، باسن و شکم در مقابل آینه متوقف کنید. (این منجر به درک اشتباه و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه لمس خودداری کنید و به جای آن تمام بدن خود را بچسبانید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل دقیق نیست و باعث تخیل کاذب بعدی می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه تا کنید.
  • مثبت فکر کنید. اظهارنظرهای انتقادی در مورد ظاهر بدن شما مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” تنها به درک منفی شما از بدن شما کمک می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار مبتنی بر دانش ، آگاهی و واقعیت را بازتولید می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن خود تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها معتبرتر می شوند و تأثیر آنها ماندگار می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از واژه های دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، به عنوان مثال بگویید که من 90 کیلوگرم هستم ، یا بگویید که من همیشه در لباس های تمیز و مرتب هستم و امیدوارم که لباس های زیبا و باهوش تری داشته باشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و انگیزه ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف گذاری آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و قابل توجه در ظاهر خود مانند آرایش مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و فعالیتهایی که قبلاً استفاده می کردید و اکنون آنها را ترک کرده اید و به عقب بر می گردانید فکر کنید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. به داشتن اندام خوب کمک می کند.