دولت سوئد | عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا و مردم سوئد ، نروژ و دانمارک در جهان به سبک زندگی سالم و ساده معروف هستند. مردم این کشورها معمولاً از رژیم نوردیک پیروی می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و با تبدیل شدن به یک روند در کوتاه مدت ، به بسیاری از افراد کمک کند وزن خود را کاهش دهند و به اندامی ایده آل دست یابند.

دولت سوئد چه دولتی است؟

دولت سوئد چه دولتی است؟

این برنامه رژیم غذایی یک رژیم کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند تنها در دو هفته وزن شما را بین سه تا ده پوند کاهش دهد. این برنامه رژیم غذایی دارای محدودیت های قابل توجهی است و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که کاهش وزن تا دو سال بعد به بدن بازگردانده نمی شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند بعد از اتمام رژیم و بعد از یک هفته دیگر رژیم را به طور کامل قطع کنید و در صورت تمایل آن را سه ماه بعد تکرار کنید. ادامه رژیم غذایی توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود.

برای تحقیق: رژیم سلیاک چیست؟

قوانین مربوط به قوانین:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشابه های شیرین) خودداری کنید.
2 لیتر آب در روز بنوشید.
• رژیم خود را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید محل ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجاتی که روی خاک رشد می کنند: مانند کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای پرچرب و …
• آجیل خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از ضروریات برای کاهش وزن است. برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و خوب

شیر بدون چربی و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقادیر زیادی لاکتوز باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، شیرینی ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی شکر
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، چیپس ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

مواد مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
درست مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی مواد مغذی زیادی برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غذایی ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند کالری زیادی بدون کالری تأمین کنند. مصرف انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی اضافه کند.

همه گروههای غذایی اصلی در رژیم سوئدی وجود دارد. غذاهای فرآوری شده نیز استفاده نمی شوند و این به تنهایی به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت کلی بدن

سلامت کلی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه وسیعی از بیماران را در مدت زمان طولانی تشخیص داد ، نشان داد که می تواند از سکته و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم غذایی اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی اثرات مضر بسیار کمتری بر محیط زیست دارد و می تواند تا حد زیادی در حفظ طبیعت و کره زمین کمک کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید می کند) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات زیبا: رژیم غذایی سواحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. غذاهای دریایی جزء اصلی این رژیم غذایی است و دسترسی به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

زمان بر
یافتن و تهیه غذا در رژیم سوئدی می تواند زمان بر و پرهزینه باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و سازمان دهندگان رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

دولت سوئد چطور؟

مدت کوتاهی پس از معرفی ، توسعه بین المللی شد. امروزه بسیاری از مردم آسیای جنوبی و خاورمیانه از این رژیم پیروی می کنند. با مرور نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ، می توان دریافت که ادعاهای این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در زمان کوتاه درست است و همه پیروان رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن در این مدت کوتاه و به شدت شدید می تواند بدن را شوکه کرده و حتی در طولانی مدت منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز از جنبه های جدی این رژیم غذایی است که متخصصان به آن اشاره کرده و آنها را به عنوان پارامترهای مضر برای بدن در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای توصیه نمی شود. اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است پیروی از رژیم غذایی با مشکل مواجه شوید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

رژیم سوئدی را تجربه کنید

این رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذاهای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 پوند وزن کم کرده اند.

نکته مهم در پیروی از این برنامه رژیم غذایی ، در نظر گرفتن میزان مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً دچار کم آبی بدن می شوند و خستگی و خواب آلودگی را تجربه می کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه همچنین معتقدند که به دلیل کاهش سریعتر مایعات بدن ، افراد در ابتدای این رژیم کاهش وزن زیادی را تجربه می کنند.

با این حال ، در سایر گزینه های غذایی ، کم آبی وجود نخواهد داشت و در نتیجه ، کاهش وزن با کاهش وزن کمتر همراه است.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که با پیروی از دستورالعمل های این رژیم در گروه ها و ایجاد کمپین های سخت کننده ، یک روش م toثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می تواند به افرادی که شرایط سخت رژیم غذایی دارند کمک کند و انگیزه کافی برای افراد ایجاد کند تا سعی کنند در عرض دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقالات

این رژیم غذایی یکی از رژیم های کاهش وزن نسبتاً دشوار اما بسیار مثر است. این برنامه رژیم غذایی معتقد است که با افزایش متابولیسم در کمتر از 15 روز ، می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی در افراد شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید حداقل 90 روز بین هر دوره فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین جنبه های رژیم سوئدی است زیرا به دلیل رژیم غذایی سخت ، افراد به راحتی می توانند از کم آبی بدن و خستگی شدید رنج ببرند. در بسیاری از موارد ، افرادی که از رژیم غذایی سوئدی خودداری می کنند ، دیر یا زود این عوامل را در نظر نمی گیرند. این رژیم غذایی علاوه بر مزایای فراوان ، می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید