دستور درست برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم های بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و داشتن تناسب اندام است. رژیم قلیایی به شما کمک می کند تا با مصرف زیاد غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه برسید.

رژیم قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، هرچه اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین مواردی که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسید و قلیایی است که با pH اندازه گیری می شود. سطح خون به طور مستقیم بر فشار خون ، عروق خونی ، تنفس و متابولیسم تأثیر می گذارد. بنابراین اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهای اسیدی زیادی باشد ، قطعاً باعث ایجاد برخی بیماری ها می شود.

شمارش صحیح خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود ، اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد اسیدی می شود. pH استاندارد خون 7365 است که فقط از حالت خنثی به قلیایی می رسد. اما اگر این عدد زیر 7 2 220 باشد ، فرد می تواند به کما برود.

فواید pH قلیایی در خون

وقتی pH خون قلیایی می شود ، خطر بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که از مواد معدنی ضروری برای کاهش التهاب هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، گرفتگی عضلات و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتریها و سلولهای سرطانی به راحتی در بدنهای اسیدی رشد می کنند و نمی توانند در محیطهای قلیایی زندگی کنند. بنابراین رژیم قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را در برابر انواع سرطان ها محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن را قادر می سازد تا در برابر بیماری ها و میکروارگانیسم های مختلف مقاومت کند. رژیم قلیایی به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجاتی که دارای آنتی اکسیدان هستند ، علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب هضم را بهبود می بخشد و معده را آرام می کند.

  • به سلامت قلب کمک کنید

رژیم قلیایی شامل میوه ها و سبزیجات فراوانی است که سرشار از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی هستند. التهاب یکی از علل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک در عروق و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب ضروری است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش کلسترول در رگ های خونی به کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

  • مواد مغذی بدن را تامین کنید

رژیم قلیایی برای کاهش وزن فاقد مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن است. این چهار ماده معدنی به حفظ تعادل pH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و مصرف این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. رژیم قلیایی همچنین در سم زدایی شرکت می کند و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. مواد زائد می تواند اندام ها را مسدود کرده و همچنین سرعت متابولیسم را کاهش داده و منجر به افزایش وزن شود.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر اسیدیته بدن را متعادل کرده و با کاهش pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال: pH موز 5 و pH آووکادو 7 است.

سبزیجات: فلفل دلمه ای ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر و قارچ از جمله سبزیجاتی هستند که قلیایی را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، انواع دانه ها

لوبیا

لوبیا دریایی ، عدس و سایر لوبیاها

آب قلیایی

آب قلیایی 6 تا 11 فیت است و فقط آب مقطر مناسب نوشیدن است. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است اما هنوز انتخاب بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری خالص است. افزودن لیمو یا آهک یا جوش شیرین به آب می تواند قلیایی را افزایش دهد.

غذاهای ترش

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که اسیدیته خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک ، غذاهای فرآوری شده ، جو و محصولات گندم ، آجیل ، گردو ، ماکارونی و الکل

شیر نر

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند این به این دلیل است که اسیدیته را در بدن ایجاد می کنند.

وقتی گردش خون شما بیش از حد اسیدی می شود ، برای کنترل اسیدیته به کلسیم (یک ماده قلیایی دیگر) از استخوان ها نیاز دارد ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز قلیایی است.

غذاهای خنثی

نشاسته طبیعی ، شکر و چربی

اخرین حرف

یکی از خواص خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن منجر به سلامتی می شود.

برخی از عادات اسیدی ممکن است شامل مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، ورزش نکردن ، مصرف بیش از حد گوشت حیوانات ، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی ، قرار گرفتن در معرض مواد غذایی و مواد شیمیایی باشد. همه آنها برای سلامتی مضر هستند

دیدگاهتان را بنویسید