در زمستان با هاشیموتو گل می دهد


اگر مرا می شناسید ، می دانید که در زمستان معمولاً حداقل سه آهنگ دارم. وقتی دیگران در اطرافم فقط احساس خوبی دارند ، واقعاً خوب می شوم. ورزش در فضای باز در این زمان از سال برای من دشوار است و من به تعداد زیادی تجهیزات تخصصی گرم اضافی نیاز دارم ، مانند چکمه های اسکی گرم شونده ، دستکش های Swamy و لباس های زیر بلند و دنج (حتی اگر بیرون هوا خیلی سرد نباشد).

اما من خودم را خوب می شناسم و پس از داشتن هاشیموتو بیش از 20 سال ، همچنین می دانم که چگونه با تغییرات آب و هوای زمستان مقابله کنم.

اگرچه برخی از افراد سرمای هوا را که نشان دهنده تغییر فصل است دوست دارند ، اما اگر از کم کاری تیروئید هاشیموتو رنج می برید ، ممکن است از زمستان و هوای سردتر بترسید.

متأسفانه ، زمستان منجر به هماهنگی کامل ستارگان می شود تا بسیاری از علائم رایج هاشیموتو را بدتر کند ، و شما ممکن است یکی از بسیاری از افرادی باشید که احساس می کنید زمان تنظیم داروهای تیروئیدی خود رسیده است.

اما تغییرات دیگری نیز وجود دارد که می توانید به آنها کمک کنید.

زمستان به خودی خود مشکلی نیست. اما اگر به بسیاری از مشکلات سلامتی که هاشیموتو می تواند تشدید کند توجه کنید ، زمستان زمان آشکار مبارزه برای کسانی است که مشکلات سلامتی تیروئید دارند.

هاشیموتو و تنظیم دما

بیماری هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به غده تیروئید در گلو حمله می کند. این می تواند به غده تیروئید آسیب برساند و اجازه عملکرد آن را نیز ندهد.

دلیل این مشکل این است که این غده برای برخی از عملکردهای بدن بسیار کم اهمیت است.

یکی از مهمترین وظایف غده تیروئید کنترل دمای بدن است.

ممکن است کار بزرگی به نظر نرسد ، اما در نظر داشته باشید که دمای داخلی بدن با وجود تغییرات خارجی ، فوق العاده پایدار است.

ما تمایل داریم که دمای طبیعی بدن را 98.6 درجه در نظر بگیریم. اما این دقیق تر است که بگوییم بدن هر کسی فقط در دمای مختلف کار می کند.

در حقیقت ، یک مطالعه اخیر نشان داد که میانگین مدرن کمی سردتر به 97.5 درجه تغییر کرده است.

اما نکته این است که تغییرات شگفت انگیزی در دمای بدن وجود دارد. و تشکر از غده تیروئید بسیار زیاد است.

چگونه غده تیروئید دما و انرژی را تنظیم می کند

وقتی به دمای بدن ما نگاه می کنید ، در واقع آنچه را که دمای بدن (BBT) نامیده می شود ، یعنی دمایی که بدن در آن در حالت استراحت است ، در نظر می گیرید. این می تواند افزایش یابد اما هرگز نباید بسیار کمتر باشد.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که بدن خود را روی یک BBT معمولی صرفاً تغییر دهید ، اما در واقع یک سمفونی از تنظیمات کوچک کوچک است.

این تنظیمات با تنظیم متابولیسم یا مصرف انرژی در بدن انجام می شود.

هورمون هایی که توسط غده تیروئید تولید و آزاد می شوند ، استفاده از مولکول ATP (آدنوزین تری فوزات) را که سوختی در سلول ها است ، ترویج می کنند.

غذا منبع بلوک های سازنده ATP است. شما می توانید مقدار زیادی ATP داشته باشید ، اما اگر هورمون تیروئید به طور دقیق نیاز به استفاده از ATP برای ایجاد گرما نداشته باشد ، می توانیم به ویژه در دست و پا سرد شویم.

در واقع سردی دست ها و پاها یکی از اولین علائم کم کاری تیروئید است که افراد متوجه آن می شوند. این می تواند در تمام طول سال اتفاق بیفتد اما مطمئناً در ماه های سردتر می تواند به یک مسئله بزرگ تبدیل شود.

ارتباط تیروئید و قلب و عروق

این نشان می دهد که هورمون تیروئید همچنین می تواند میزان گشادی عروق را کنترل کند ، محل دیگری می تواند گرما را از دست بدهد.

این روش در اصل یک روش اضافی برای افرادی است که تیروئیدشان مختل شده است تا کنترل دما را بدتر کنند.

زمستان علائم هاشیموتو را افزایش می دهد

افسردگی و استرس

یکی دیگر از علائم رایج هاشیموتو افسردگی است که می تواند با زمستان از جهات مختلف و به دلایل زیادی بدتر شود. ممکن است در تعطیلات انتظارات زیادی داشته باشید ، اما این بدان معنا نیست که زمان راحتی برای همه است.

تعطیلات به دلیل مشکلات مالی ، مسائل خانوادگی ، انتظارات ، مسافرت و موارد دیگر می تواند زمان استرس زایی باشد.

چیزی که شر را بدتر می کند ، استرس منجر به التهاب در بدن می شود. و التهاب می تواند در علائم هاشیموتو شعله ور شود.

وقتی غدد فوق کلیوی باعث ایجاد استرس می شوند ، بدن بیشتر انرژی خود را برای مقابله با این استرس متمرکز می کند. فعالیت بدنی مانند عملکرد تیروئید را می توان در آن زمان به مشعل پشتی اعمال کرد.

در واقع ، اختلال عملکرد آدرنال می تواند منجر به التهاب در سیستم شود و وضعیت غده تیروئید را بدتر کند.

استرس همچنین مواد مغذی ذخیره شده ما را از بین می برد و منجر به سوء تغذیه می شود.

افسردگی زمانی بدتر می شود که فرصت استفاده از کرم ضد آفتاب را نداشته باشید. بودن در خارج از منزل تنها استرس را به تنهایی برطرف می کند اما همچنین عاملی برای این واقعیت است که نور خورشید نیز منبع فوق العاده ویتامین D است.

افسردگی یکی از علائم شناخته شده کمبود ویتامین D است و این کمبود در مبتلایان هاشیموتو بسیار شایع است.

گیر افتادن در سرما و برف همچنین می تواند به این معنی باشد که شما همان فرصت هایی را ندارید که در ماه های گرم به آن عادت کرده اید. عدم ورزش می تواند یکی دیگر از عوامل افسردگی باشد.

ورزش همچنین به متابولیسم کمک می کند ، که ممکن است به دلیل ضعف غده تیروئید کندتر باشد.

خشکی پوست و هورمون تیروئید

به نظر می رسد نمی توانید زمستان امسال را بدون شنیدن شکایت بسیاری از مردم از خشکی و خارش پوست انجام دهید.

با رطوبت کمتر ، تعجبی ندارد که بسیار رایج است. اما وقتی کم کاری تیروئید دارید ، ممکن است حتی بیشتر شایع شود.

در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که 100 درصد از افراد مبتلا به کم کاری تیروئید دارای نوعی خشکی پوست هستند.

هورمون تیروئید تری یدوتیرونین (T3) رشد سلول ها را در امتداد لایه بیرونی پوست به نام سلول های کراتین تحریک می کند.

کاهش سطوح T3 ، همانطور که در مورد کم کاری تیروئید اتفاق می افتد ، می تواند به این معنی باشد که سلول های جدید پوست اغلب سلول های قدیمی پوست را جایگزین نمی کنند. بنابراین ، پوست خشک و خشن.

افزودن شرایط خشک در خارج فقط باعث بدتر شدن خشکی پوست می شود.

خطر سرماخوردگی و جریان خون با هاشیموتو

در مورد اینکه آیا هاشیموتو شما را در معرض خطر بیشتری برای ویروس هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می دهد ، سردرگمی وجود دارد.

برخی علائم ویروس ممکن است شبیه علائم رایج هاشیموتو باشد ، مانند خستگی و لرز ، که تشخیص زمان ابتلا به ویروس را دشوار می کند.

یکی از این ایده ها این است که وقتی سیستم دفاعی بدن شما در حال حاضر به دلیل بیماری خود ایمنی در وضعیت اضطراری قرار دارد ، برای مبارزه با ویروس هایی که در معرض آن قرار گرفته اید ، آمادگی بهتری دارد.

دیدگاه دیگر این است که یک سیستم ایمنی که همیشه “روشن” است قادر به مبارزه نیست و شما را آسیب پذیرتر می کند.

در تجربه من و مشتریانم ، دومی را درست می دانم.

بله ، سیستم دفاعی بدن شما ممکن است برای نبرد آماده باشد ، اما این بدان معنا نیست که مانند سایر افرادی که در حال حاضر با هاشیموتو یا سایر بیماری های خود ایمنی مبارزه نمی کنند ، مجهز است.

اول از همه ، هاشیموتو می تواند مواد مغذی مهم برای سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد ، مانند روی ، ویتامین D (همانطور که قبلاً اشاره کردم) و منیزیم.

اگر هاشیموتو دارید ، می توانید درک کنید که می تواند بر میزان خوب خوابیدن شما تأثیر بگذارد. هنگام خواب ، بدن ما بازسازی می شود و استرس را آزاد می کند و مهمات بیشتری در برابر ویروس ها به ما می دهد.

حل مشکل هاشیموتو در زمستان

بنابراین اکنون که درک بهتری از نحوه تأثیر ماه های سرد زمستانی بر سلامت تیروئید دارید. اما در مورد آن چه می کنید؟

درمان تیروئید

اگر علائم بدتر شدن هاشیموتو در زمستان مشاهده می کنید ، همیشه می توانید با متخصص غدد خود یا پزشک دیگری در مورد تنظیم داروهای تیروئید خود صحبت کنید.

علائمی مانند سرد شدن دست ها و پاها حتی در فصل زمستان باید در مصرف دارو بهتر باشد.

بدیهی است ، اگر به دلیل آب و هوا فقط لباس زیر هستید ، نمی توانید انتظار مقاومت در برابر سرما را داشته باشید. اما انگشتان دست و پا ، حتی اگر در خانه ای خوش طعم هستید ، موضوع دیگری است و ممکن است زمان اصلاح آن فرا رسیده باشد.

پاسخ در تغذیه و شیوه زندگی

زنده ماندن و پیشرفت در زمستان لزوماً به معنای تغییر چندانی نیست. تغییرات مختلفی در تغذیه و شیوه زندگی وجود دارد که می تواند تأثیر زیادی بر سلامت زمستان داشته باشد ، حتی در مورد هاشیموتو.

ویتامین دی.

از آنجا که ممکن است در زمستان زیاد بیرون نروید و از آنجا که نور خورشید زیاد بیرون نیست و از آنجا که با هاشیموتو ممکن است از قبل در معرض سوء تغذیه باشید ، می خواهید به فواید ویتامین D فکر کنید.

بله ، این می تواند به معنای مصرف روزانه مکمل های D باشد اما قدرت ویتامین ها را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.

برخی از غذاهای غنی از ویتامین D حاوی:

  • قارچ ، به ویژه شیتاکه
  • ماهی (ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن)
  • روغن ماهی کاد (مایع یا کپسول)
  • تخم مرغ

ترفند ویتامین D این است که این ویتامین محلول در چربی است. این بدان معناست که اگر اضافه کنید باید با چربی مصرف شود. (این نگران غذا نیست ، زیرا متوجه خواهید شد که همه غذاهای فوق از قبل حاوی چربی هستند ، به جز قارچ ، که می توانید آنها را در کره یا روغن بپزید.)

اما ویتامین های محلول در چربی نیز تا زمان نیاز در بدن ما به خوبی ذخیره می شوند ، بنابراین نیازی به حذف مکمل ها یا زمان ترشح نیست. ذخایر ویتامین D ما معمولاً در ماه اکتبر (پس از خواب در تمام آفتاب تابستان) و در مارس (پس از گیر افتادن در تمام زمستان) کمترین میزان را دارد.

اگر آمادگی پخت غذاهای آسان و سالم را دارید که از سلامت شما با هاشیموتو حمایت می کنند و از طعم و مزه شما در ماه های پاییز و زمستان لذت می برند ، ممکن است بخواهید برنامه غذای پاییزی هاشیموتو یا برنامه غذای زمستانی هاشیموتو 2 هفته ای را بررسی کنید.

هر کدام دارای دستور العمل های ویژه و دستورالعمل های برنامه ریزی رژیم با مقدار زیادی غذاهای گرم کننده ، دلپذیر و سرشار از انرژی هستند که به شما کمک می کند تا فصل را پشت سر بگذارید و بدن خود را سالم و تنفس کنید!

آب دوست شماست

هیدراته بودن می تواند برای بسیاری از مشکلات در ماه های سردتر معجزه کند. نوشیدن مقدار زیادی آب به کنترل خشکی پوست کمک می کند ، به مواد مغذی اجازه می دهد تا وارد سلول ها شوند ، به هضم غذا کمک کرده و التهاب را کاهش می دهد.

به خاطر سپردن یا تشویق به نوشیدن آب در زمان سرد دشوار است.

وقتی داغ هستیم ، به نظر می رسد که گرسنگی از آب فایده ای ندارد. اما ممکن است یک لیوان آب سرد وقتی سرد است جذابیت کمتری داشته باشد.

چای داغ گیاهی به همان اندازه مرطوب کننده است. یا افزودن آب لیمو ، لیمو ، پرتقال یا گریپ فروت می تواند طعم دلخواه شما را ارائه دهد.

خواب و استرس

خواب و استرس (یا در واقع کاهش استرس) دست به دست هم داده و به شما یک یا دو ضربه در برابر علائم زمستانی هاشیموتو می دهد.

این ممکن است به این معنی باشد که باید جلسه بینینگ Netflix خود را کوتاه کنید تا 8 ساعت بخوابید (یا اهداف خواب شما هرچه باشد). اما زمانی که به سیستم ایمنی بدن زمان تجدید بیشتری بدهید ، ارزشش را خواهد داشت.

استرس دشوار است زیرا همیشه نمی توانید موقعیت استرس زا را در زندگی خود حذف یا حتی کاهش دهید. اما ممکن است تا حدودی بر نحوه کنترل این استرس کنترل داشته باشید.

فقط شما می دانید که چه چیزی برای کنترل استرس شما مفید است ، اما برای برخی از افراد به معنای مدیتیشن ، یوگا ، ورزش یا پیاده روی ، درمان ، مجلات ، سرگرمی ها (مانند هنر ، پازل ، آشپزی) یا حتی رنگ آمیزی کتاب است.

هر کجا که استرس را از بین می برید ، می تواند به شما در خواب راحت کمک کند. و خواب راحت به کاهش استرس کمک می کند. وقتی کار می کند سیستم خوبی است. (نه خیلی زیاد وقتی اینطور نیست.)

گلدهی با هاشیموتو در زمستان

در زمستان چیزهای زیادی وجود دارد که می توان منتظر آنها بود ، خواه با خانواده و دوستان ، مسافرت ، جشن ، بازی در برف یا اوقات خوش با یک فنجان چای بخارپز.

شما مجبور نیستید اجازه دهید علائم بدتر شده هاشیموتو مانع این دوران فوق العاده زندگی شود. اما ممکن است برای لذت بردن از شما تعدادی تنظیمات لازم باشد.

آفتاب ، ورزش ، کاهش استرس ، هیدراتاسیون ، خواب کافی ، ویتامین D و شاید صحبت با پزشک در مورد تغییر داروها همه بتوانند لذت بخش ترین فصل را حتی با هاشیموتو شاداب تر کنند.

اما یک لوسیون خوب به کسی آسیب نمی رساند.

آیا بدنبال عملکرد بیشتر تیروئید هستید؟

اگر می خواهید از سلامت تیروئید و رفاه عمومی خود حمایت بیشتری کنید ، برنامه 30 روزه من تغذیه و تجدید شده با هاشیموتو را بررسی کنید.

این یک برنامه سبک زندگی آنلاین مستقل است که راه حل های ملموس و واقع گرایانه ای را برای بهبود هاشیموتو و سلامت کلی شما در راه ماندگار ارائه می دهد.

اگر به دنبال توجه شخصی برای غده تیروئید خود هستید ، به دنبال برنامه و حمایت کننده تیروئید باشید که بتواند ابزارها و منابعی را برای حداکثر استفاده از آن در اختیار شما قرار دهد.

من برنامه 4 ماهه بزرگسالان خود را برای کسانی که مشکلات احتمالی تیروئید دارند توصیه می کنم.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش سلامت تیروئید و بهترین زندگی خود انجام دهید. امیدوارم صرف نظر از تشخیص و برنامه دارویی خود ، تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی را نیز در برنامه خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید