گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از صفحه دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری بر پاسخ این س andال خواهیم داشت و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکات مهمی که باید به آنها توجه کنیم. یعنی گوشت شامل طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشام ، مرغ ، مرغ و سایر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از افراد بسیار قوی و بسیار مصمم هستند که گوشت نخورند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی افراد نیز به دلیل شنیدن اخبار ضد و نقیض در مورد آن دچار سردرگمی شده و در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت گیر کرده اند.

پاسخ دقیق چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا ما باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای گوشت های مختلف می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما ویژگی هایی در انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع آن باعث آسیب می شود و در برخی دیگر باعث مفید بودن و تأثیر مثبت آن بر سلامت انسان می شود.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا فاقد ارزش غذایی مناسب هستند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین در گوشت بسته به سلول ها دارد. استفاده می شود. این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه لازم است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین آنها باید با غذا سروکار داشته باشند.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند ، آنها در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که وظیفه حفاظت بدن در برابر میکروارگانیسم ها را بر عهده دارند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند. به دلیل وجود اسیدهای آمینه ضروری ، سنتز پروتئین مختل می شود و اقدامات فوق به درستی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد و پروتئین ها در سلول ها تجمع می یابند. بعد از آب ، بیشتر بلوک های سازنده سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. به این ترتیب می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالای پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارد. امروزه یکی از مشکلات اصلی مردم شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی است که صنعت ایجاد می کند. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای وجود دارد که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک کند. این می تواند گامی م effectiveثر در جهت حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B همچنین بر سلامت پوست تأثیر می گذارد. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در گوشت به مقدار زیاد و با کیفیت بسیار خوب یافت می شود آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به گیاهان آهن جذب بیشتری دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

همچنین مطالعات نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن دارای اختلال یادگیری و حافظه هستند که به نوبه خود منجر به شکست یادگیری می شود.درمان کم خونی این اختلال را برطرف می کند.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از بیماری بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که یکی از گونه های گوشتی (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی ید قابل توجهی برای سلامتی انسان و پیشگیری از گواتر است.این ماده بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

وقتی به موارد بالا نگاه می کنیم متوجه می شویم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. مسلماً این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد می شود که در چند سطر بالا مدعی هستیم که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع وجود دارد که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر برخی اسیدهای چرب غیر اشباع وجود دارد که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند. به

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه غذایی. و برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های این اسید چرب لازم است همه چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی به گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دارد…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای تغذیه ای اولیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه دکتر اینستاگرام کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

بررسی اثرات مضر مواد قندی

غذاهای خطرناک دودی

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3