چند ماه پیش یک نظرسنجی در اینستاگرام Oh Baby انجام دادم و پرسیدم چه موضوعی را می خواهید من ابتدا بنویسم: حقیقت تاریک در مورد کیسه های پوره یا حقیقت تاریک در مورد غلات کودک. کیسه ها کار می کردند اما هنوز علاقه زیادی به غلات کودک وجود داشت ، بنابراین پس از تشویق زیاد قول دادم که آن را نیز به اشتراک بگذارم. نکته این است که من ترجیح می دهم بر همه غذاهای شگفت انگیزی که می توانیم به فرزندان خود تغذیه کنیم تمرکز کنم ، نه فقط غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنیم. من همچنین نمی خواهم از انتخاب هایی که انجام داده اند احساس بدی داشته باشم. ما فقط سعی می کنیم بهترین کار را برای فرزندان خود انجام دهیم! من در نهایت تصمیم گرفتم این را منتشر کنم زیرا اگرچه غلات بچه یکی از رایج ترین غذاهایی است که برای شروع با مواد جامد شروع می شود ، اما متأسفانه مطمئناً بهترین غذای اول برای تغذیه فرزندان ما نیست.

غلات کودک برای اولین بار در دهه سی معرفی شد ، اما در آن زمان بود که تغییر شگرفی از غذای واقعی به غذای راحت فرآوری شده روی داد. قبلاً به مادرم توصیه شده بود که آن را در بچه ها زیر شش هفته در یک بطری با شیر مادر مخلوط کنند. هنگامی که نوزاد حدود 3 یا 4 ماه داشت ، مخلوط را با غلظت غلیظ تری مخلوط کردند تا با قاشق به او غذا بدهند.

به عنوان اولین غذای ایده آل برای نوزاد شما به بازار عرضه شد.

غلات غنی شده با آهن هنوز توصیه اصلی برای شروع با مواد جامد ، حتی با اکثر متخصصان اطفال ، و حتی امروزه با وضوح در اهمیت غذاهای کامل در مقابل غذاهای تصفیه شده است. متأسفانه ، غلات فرآوری شده سالم ترین گزینه برای هیچکس نیست ، چه برسد به اولین غذایی که به درستی کودک در حال رشد را تغذیه می کند.

مواد مغذی آن را حذف می کند

دانه های نوزاد توسط مواد مغذی و فیبر حذف می شوند و بسیار هیپوگلیسمیک است و باعث افزایش سطح قند خون و سپس گرسنگی و گرسنگی اجتناب ناپذیر می شود. بسیاری از والدین غالباً مواد جامد را به صورت زودرس شروع می کنند با این امید که فرزندان خود را “مدت زمان بیشتری سیر نگه دارند” ، اما غذاهای قند خون بالا مانند غلات کودک حاوی چربی یا پروتئین لازم برای سیر کردن کودک برای مدت زمان طولانی نیست. Barnakorn همچنین طعم بسیار خوشمزه ای دارد که زمینه را برای یک سفر ماجراجویانه فراهم نمی کند.

حتی اگر تصفیه نشده باشد ، به شدت فاقد تمام مواد مغذی ضروری است که کودک هنگام شروع به مصرف مواد جامد نیاز دارد ، مانند چربی های سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی. غلات کودک با مواد مغذی مصنوعی غنی شده است ، اما بدون شک تمرکز ما باید این باشد که فرزندان ما به جای غذاهایی مانند غلات کودک که غنی از مواد مغذی مصنوعی هستند ، غذاهای طبیعی مغذی بخورند. بیایید غذاهای فرآوری شده را کنار بگذاریم تا به فرزندانمان کمک کنیم تا یک رابطه مادام العمر با غذاهای سالم و مفید برقرار کنند.

مقادیر بالای آرسنیک در دانه های برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد ، بنابراین همه گیاهان می توانند مقداری از آن را جذب کنند. اگرچه برنج حاوی مقدار زیادی آرسنیک است زیرا در مناطق سیل زده کشت می شود و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر غذاها جذب می کند. به عنوان یک سرطان زا شناخته شده ، آرسنیک در حال حاضر در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، هیچ نظارتی در مورد غلظت آرسنیک در غذا ، از جمله برنج نوزاد وجود ندارد.

اگرچه سایر غذاها 19 درصد از میزان آرسنیک را در کودکان 4 تا 24 ماهه تشکیل می دهند ، غلات برنج 55 درصد است.

چندین مطالعه نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض آرسنیک در گوشت برنج از حداکثر میزان آلایندگی آلاینده ها توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده فراتر می رود و قرار گرفتن در معرض آرسنیک را در کودکان به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که سمیت برنج بیشترین تأثیر را بر نوزادان دارد.

غلات کامل برای کودکان چطور؟

برخی افراد ادعا می کنند که کودک آمیلاز کافی برای هضم درست غلات تولید نمی کند. اما من در واقع توصیه می کنم در مورد دانه ها به دلایلی کاملاً متفاوت دقت کنید. هضم غلات حتی برای بسیاری از بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ دشوار است. غلات دارای موادی به نام اسید فیتیک هستند که از جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم جلوگیری می کند.

وقتی ما به دنبال فرهنگ های باستانی برای خرد هستیم ، برنج یا غلات دیگر به عنوان اولین غذای خود در بسیاری از کشورهای جهان به کودکان داده شده است. آنها همچنین از آفت کش های حاوی آرسنیک استفاده نکرده اند ، که به میزان قابل توجهی میزان آرسنیک در برنج آنها را افزایش داده است. با این حال ، مهم است که به خاطر داشته باشید که این غلات کامل مورد استفاده این فرهنگ با استفاده از روشهای سنتی با دقت پردازش شده اند.

اگر غلات را به عنوان بخشی از وعده غذایی خانواده خود دارید ، توصیه می کنم آنها را با خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر / اسیدی شدن به درستی آماده کنید تا جذب مواد مغذی و قابلیت هضم را افزایش دهید. همچنین دوست دارم منتظر بمانم تا کودک 3 وعده غذایی مطمئن در روز با مقدار زیادی غذا در هر وعده بخورد. در صورت داشتن حق انتخاب ، کودکان تمایل دارند “غلات” را پر کنند ، اما مانند غلات کودک ، غلات کامل حاوی مواد مغذی مورد نیاز کودک در دوزهای زیاد در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود فضای کمی در معده کوچک آنها برای غذاهای دیگر که از نظر مواد مغذی بسیار بیشتر هستند ، باقی بماند. سرانجام ، غلات نسبتاً ملایم هستند و بارها و بارها می بینم که اگر کودک زودتر با این غذاها آشنا شود ، بعداً افزایش کام متنوع بسیار سخت تر است. قرار گرفتن زود هنگام در انواع طعم ها کلیدی است!

اگر خودتان غذاهای بدون کربوهیدرات می خورید و غلات را به طور منظم به عنوان بخشی از وعده غذایی خانواده خود استفاده نمی کنید ، به یاد داشته باشید که کودکان نوپا هنوز به منبع کربوهیدراتهای سالم و سالم مانند جشن زمستانی یا سبزیجات ریشه نیاز دارند. همچنین قرار دادن کودک در معرض گلوتن قبل از سن 12 ماهگی برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی مفید است.