بر خلاف اسکیزوفرنی دیگر ، درد در حالت استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن م effectiveثر است. تمرینات مناسب برای اسکیزوفرنی را بخوانید.

گلو درد ناشی از تحریک و التهاب سیستم عصبی است.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات کششی خاص در درمان درد و گرفتگی سیستم عصبی و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه اسکیزوفرنی قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع بهبود کمک کند.

کنترل اسکیزوفرنی دشوار و گاهی ناامید کننده است. بر خلاف سایر پرتودرمانی ، اسکیزوفرنی با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله تمرینات و تمرینات مختلف برای درمان اسکیزوفرنی و دلیل موثر بودن آنها را مورد بحث قرار می دهد.

همچنین علل و علائم اسکیزوفرنی ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان اسکیزوفرنی (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد سیستم عصبی است.

عصب شدید ، وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از تمایز از ستون فقرات کمری در هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب یخ در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، اسکیزوفرنی بسته به جایی که فشرده شده است می تواند یک پا و طرف دیگر بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد واکنشی همراه با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، ساق پا ، پا و انگشتان پا از جمله علائم این بیماری است.

ناحیه آسیب دیده نیز ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت همچنین می تواند باعث کمردرد شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت اسکیزوفرنی

گلو درد به دلیل تحریک و التهاب سیستم عصبی موقتی است. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد اسکیزوفرنی دشوار است.

این درد زمانی رخ می دهد که دیسک یا شکم به بیرون لغزیده و به سیستم عصبی فشار وارد می کند.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که مهره های ستون فقرات را می پوشانند و در خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

علل دیگر سیاتیک عبارتند از:

  • تومورهای ستون فقرات
  • عفونت ها از طریق ستون فقرات گسترش می یابند
  • ستون فقرات کمری – این حالت باعث می شود دیسک روی ستون فقرات کمری سر بخورد
  • سندرم اسب اسب – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به اسکیزوفرنی پس از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و حرکات کششی در بهبود اسکیزوفرنی و دردهای عضلانی مثر است.

تمرینات زیر در افزایش قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه های سرین ، پیریفورمیس ، همسترینگ و کمر موثر است.

ورزش منظم به احتمال زیاد در درمان اسکیزوفرنی مثرتر است. با این حال ، همه این تمرینات لزوماً برای همه مناسب نیستند ، زیرا علل مختلف اسکیزوفرنی به طرق مختلف بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و تنش در ناحیه شود ، اما نباید کهیر را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

حالت کبوتر نشسته

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً از قبل با این ورزش آشنا شده اند. برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاها را صاف و مستقیم بکشید.
  • پای راست خود را خم کنید و مچ پای راست خود را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • روی باسن خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران ها حرکت کند.
  • سپس ، در صورت راحت بودن ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا چسبندگی آن افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

تمرینات یوگا: مبتدیان – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

تمرینات برای درمان اسکیزوفرنی ورزش برای اسکیزوفرنی تمرینات برای سیاتیک

دم نشسته کشش ضخیم

برای کشیدن پیراهن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را دراز کرده و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست خود را خم کنید ، پای خود را بلند کرده و آن را در کنار پای چپ (زانو) در خارج قرار دهید.
  • آرنج چپ را در قسمت خارجی زانوی راست قرار دهید و بدن را به آرامی فشار داده و بدن را به راست بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید ، سپس رها کنید. سپس یک تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار برای هر طرف تکرار کنید.

تمرینات برای درمان اسکیزوفرنی ورزش برای اسکیزوفرنی تمرینات برای سیاتیک

زانو به سینه

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را با زانوها بالا و کف پا روی زمین خم کنید.
  • یک زانو را به سینه بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که احساس راحتی می کنید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. مانند یک حرکت کششی مشابه ، می توانید هر دو پا را حرکت داده و آنها را برای چند ثانیه روی سینه نگه دارید.

پل های چسبنده

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید به طوری که زانوها بالا و پاها روی زمین و پهنای شانه ها باشد.
  • پاشنه ها را فشار داده و باسن را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بنشینید و باسن خود را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت احساس خوب آن را در چند ست انجام دهید.

تمرینات برای درمان اسکیزوفرنی ورزش برای اسکیزوفرنی تمرینات برای سیاتیک

کشش همسترینگ ایستاده

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پای خود را خم کنید تا انگشتان پا به بالا و پای شما کشیده شود.
  • کمی از لگن خم شوید و دم را به سمت ساق پا (پایین) حرکت دهید تا ران ها را لمس کنید. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کنید و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را 2 تا 3 بار برای هر پا تکرار کنید.

وضعیت کودک

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن خود را روی پاشنه پا بگذارید.
  • زانوها را به اندازه باسن جدا کرده و بدن را بین ران ها بکشید.
  • بازوهای خود را آرام روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای استراحت نفس بکشید. باسن خود را به زور به پاشنه فشار ندهید و اجازه دهید استراحت کند تا حالت کشسانی نرم ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

تمرینات برای درمان اسکیزوفرنی ورزش برای اسکیزوفرنی تمرینات برای سیاتیک

شیب های کف لگن

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. سطوح آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی کج کرده و وضعیت را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • از وضعیت خارج شوید و استراحت کنید.

10 تکرار برای شروع کافی است ، اما در صورت امکان با گذشت زمان افزایش می یابد.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

با توجه به BMJ ، ورزش باید به عنوان یکی از اجزای اصلی درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که درد ، بر خلاف سایر آسیب ها ، با استراحت بهبود نمی یابد ، اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک به جلوگیری از بازگشت آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم اسکیزوفرنی مثر است:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به گروه هدف و دفع سموم و التهاب از این مناطق مثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت ماهیچه ها

ورزش می تواند عضلات ناحیه آسیب دیده را فعال و تقویت کند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند بافت هدف را وزن کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرینات هدفمند در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری آن مثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک به سیستم عصبی کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصبی

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، آموزش هدفمند برای اسکیزوفرنی باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و حساسیت نسبت به بهبود سیگنال های سلامت عصبی می شود.

بهبود سلامت بافت نرم

ورزش منظم در حمام یخ باعث بهبود بافت نرم دیسک ها و افزایش سلامت آنها می شود.

طبق تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت و حرکت کمتر آنها برای دیسک ها مضر است.

نحوه پیشگیری از اسکیزوفرنی

رعایت برخی اقدامات احتیاطی می تواند به کاهش خطر ابتلا به اسکیزوفرنی یا جلوگیری از آسیب های کمر (که می تواند منجر به درد شود) کمک کند.

این شامل:

  • از دردی که باعث درد می شود ، مانند کشش و خم شدن قبل از گرم شدن خودداری کنید
  • از تکنیک مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • به خود زمان دهید تا قبل از استفاده از ماهیچه ها ، آنها را گرم کنید
  • ورزش منظم برای تقویت عضلات

سایر درمان های اسکیزوفرنی

مصرف داروهای NSAID و داروهای خانگی از دیگر گزینه های درمانی اسکیزوفرنی است.

درمان های پزشکی

داروهای تجویز شده برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

درمان های خانگی سیاتیک عبارتند از:

  • تمرینات قدرتی اصلی را انجام دهید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش التهاب و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • تمرینات منظم با قدرت کم ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا انجام دهید

جهت مشاهده و خرید محصولات سرد و گرم از داروخانه آنلاین Eviro کلیک.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب ورید واریسی تحریک و فشرده می شود.

گاهی اوقات لغزش دیسک در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه آسیب دیده ، می توان بهبود را تسریع کرد و از آسیب های بیشتر جلوگیری کرد.

می توانید در مورد گزینه های درمانی ، از جمله موثرترین تمرینات ، با پزشک و فیزیوتراپیست خود صحبت کنید.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از مو از داروخانه آنلاین Oiro کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 من از این مقاله قدردانی می کنم!

[کل: 1 میانگین: 5]