تغذیه کودکان رژیم غذایی کودکان بهترین غذای کودکان


چاقی و لاغری در افراد از ابتدای زندگی قابل مشاهده است. گاهی مادران نگران وزن کم فرزندان خود هستند و گاهی با استرس ناشی از اضافه وزن به پزشک متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. متخصص تغذیه و تغذیه می تواند در این زمینه به والدین کمک کند.تغذیه کودکان

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند انواع مختلفی از غذاها را بخورند. آنها می توانند با سایر اعضای خانواده در وعده های غذایی حاضر شوند ، اگرچه برای جلوگیری از خفگی ، برخی از غذاها باید تغییر کنند. اما در حالی که آنها می توانند غذای بزرگسالان بخورند ، کودکان خردسال علاوه بر اعضای بزرگسال خانواده ، نیازهای تغذیه ای خاصی نیز دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً روشن نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه با نیازهای آنها مطابقت نداشته باشد. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است و بنابراین داشتن رژیم غذایی مغذی برای آنها بسیار مهم است. چیزی که یک وب سایت جدید باید ایجاد کند از هیچ چیز ناشی نمی شود: رژیم غذایی آنها باید مواد لازم را برای آن فراهم کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلول های جدید استفاده می شود و نقش مهمی در بدن ایفا می کند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند ، زیرا مواد معدنی برای رشد استخوان مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان است ، زیرا کمبودها می توانند بر فرایندهای مهم رشد تأثیر بگذارند و در درازمدت آسیب هایی را ایجاد کنند. خوشبختانه کودکان نوپا در دو سال اول بیشتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع نوزاد با سرعت کمتری کند شده است. اما ارائه یک رژیم غذایی مغذی در نهایت به تضمین سلامت افراد بالغ کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان باید کمتر از بزرگسالان و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند غذا بخورند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و کودکان نوپا این توانایی را دارد که بدانند چه موقع گرسنه هستند و چقدر باید بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند فرزندان خود را با هر سلیقه ای بیشتر غذا بخورند و معتقدند که آنها به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که می توانند هر زمان که گرسنه هستند غذا بخورند و هیچ محدودیتی برای غذا ندارند ، تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن در کنترل مصرف آن اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. همچنین ممکن است والدین نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را مقایسه کرده است که والدین آنها را با یک گروه به اصطلاح کنترل کننده سوء تغذیه می دانند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دارند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان با یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش عمده ای از مصرف روزانه کودک هستند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و همان ارزش تغذیه ای را که برای وعده های اصلی پرداخت می کنید ، دارند. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از چیزی است که کودک شما را تا شام سیر نگه می دارد. فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر عوامل در تعادل رژیم غذایی وجود دارد.

گونه هایش شکوفا می شوند ، خنده در خانه طنین انداز می شود و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار دارید جمع می شود. اگر به رژیم غذایی کودک خود توجه داشته باشید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او بگذارید و انواع غذاهای مهم را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد مناسب کودک خود اطمینان حاصل می کنید ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. برای سالهای آینده. محققان و متخصصان شک ندارند که تغذیه کودکان از روزهای اول بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین برای اطلاع از تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی با ما همراه باشید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز ناهارخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، کودک شما بیشترین کالری را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در چهار ماه اول ، شما می توانید اولین علائم حساسیت را در نوزاد خود با واکنش بدن خود به شیردهی تشخیص دهید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است متوجه شوید که بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این امر نه تنها شانس ابتلای کودک به عوارض حاد را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی کودک را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

در مورد به دنیا آوردن نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در چهار ماه اول ، نوزاد حتی آب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و در سن چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز ، طبق توصیه پزشک اضافه می کند. به

بعد از شش ماهگی ، او به تدریج طعم های مختلف را می چشد و شما باید به خوبی آگاه باشید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک شما راه را برای آشنایی چند ساله با طعم ها هموار می کند. در این مرحله ، شتاب را رها کنید و به بدن نوزاد خود فرصت دهید تا در برابر غذای تازه واکنش نشان دهد. صبر شما در افزودن گام به گام غذا به رژیم غذایی روزانه نوزاد به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر تشخیص داده و کنترل کنید.
در مورد زایمان از شش ماهگی تا یک سالگی چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما آماده تغذیه تکمیلی است و هنگامی که بتواند انواع غذاها را به مرور بلعیده و هضم کند ، می توانید او را با غذای انگشتی آشنا کنید. در این دوران ، بیشتر مادران نگران سوء تغذیه نوزاد خود هستند. اگر بدانید کودک شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک مناسب است ، با برآورد بیش از حد سلامتی کودک خود را به خطر نمی اندازید و با محروم ساختن مواد مغذی ضروری از رشد مناسب او جلوگیری نمی کنید.

اصول تغذیه برای کودکان یک تا دو سال

با بزرگ شدن فرزند شما ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد و این امر نیاز به تغییر در رژیم غذایی کودک دو ساله شما دارد. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او کاهش یافته و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این دوره از زندگی بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین به سبد غذایی کودک می توانید به سلامت بدن و رشد بهتر مغز کمک کنید. در حالی که گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی نوزاد بسیار مهم است ، گاهی اوقات شما چاره ای جز مراجعه به مکمل ها ندارید.

در این دوره ، شما باید بیشتر با غذاهای مضر برای کودکان آشنا باشید تا بتوانید رژیم غذایی سالمی برای نوزاد خود طراحی کنید. به دنیا آوردن کودک یک ساله رسوم خود را دارد. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک باید از میوه ها و سبزیجات لازم استفاده کنید. اگر از اصول تغذیه نوزادان در سالهای اولیه پیروی می کنید ، لازم نیست نگران قد و وزن نوزاد خود در دو سالگی باشید.

سوء تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. رشد کوتاه در کودکان رشد فزاینده در کشورهای در حال توسعه به دلیل سوء تغذیه بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی جامعه بر ارتفاع تأثیر می گذارد.در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و رشد کوتاه مدت نسبت به سالهای اول انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافته است اما هنوز وضعیت مناسبی نداشته است. همه والدین باید بدانند احساس فرزندشان در مورد تغذیه ، سلامتی و رشد چیست. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد سابقه رشد کلینیک ها سوال کنند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل دقیق و دقیق نمی سنجند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید برجسته تر باشد. کلینیک ها همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه اقدامات تغذیه ای و بهداشتی را برای رسیدن به قد و وزن مناسب نوزاد انجام دهند. تعادل در تغذیه نوزاد بسیار مهم است و از طریق این فرایندها می توان کمبودهای تغذیه ای نوزاد را تشخیص داد. تشخیص داده و اقدامات بیشتری را برای بهبود تغذیه خود انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید