بهترین روش ها برای افزایش وزن علمی و م effectiveثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. علاوه بر این ، برخی از افراد می خواهند ماهیچه های بیشتری داشته باشند حتی اگر وزن ایده آل ندارند. مهم نیست که خودتان به تنهایی وزن اضافه می کنید یا به دلیل کاهش وزن. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن برای بدن شما ارائه شده است.

افزایش وزن سالم

ورزش های مناسب برای چاقی

شاید هنوز معنای واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این ارزیابی بدین معناست که وزن بدن برای حفظ سلامت مطلوب کم است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و ممکن است این مقیاس برای این افراد کوچک باشد ، اما این دلیلی بر بیماری نیست.

دلایل مختلف برای سبک وزن به این معنا که. دلایل پزشکی زیادی می تواند باعث کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها: از جمله بی اشتهایی ، که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • بیماریهای تیروئیدکم کاری تیروئید متابولیسم را افزایش می دهد و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری اسلاید : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاع ندارند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • سرطانتومورهای سرطانی اغلب کالری زیادی می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش وزن جدی شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، دانستن چگونگی کاهش وزن بسیار مهم است و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

روشهای افزایش وزن سالم

چاقی و مواد مفید برای آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- مقدار زیادی غذای پروتئینی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن است. ماهیچه ها از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم چاقی خود فقط مقدار زیادی کالری مصرف می کنند در حالی که رژیم آنها بدون پروتئین است ، بدن در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- کربوهیدرات و چربی زیاد مصرف کنید. این رژیم باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم استفاده شود. بسیاری از افراد دارای اضافه وزن و چاق ، مصرف کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از فقط این گروه از غذاها برای افزایش وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای افزایش وزن به هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

مقدار زیادی غذای پر انرژی بخورید و از سس ، ادویه و چاشنی استفاده کنید. خوردن غذاهای متنوع در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و مانع از خوردن غذای بیشتر می شوند.برای رفع این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و ادویه های ترش استفاده کنید تا میل به خوردن زیاد افزایش یابد.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای انرژی زا که به شما در افزایش وزن کمک می کند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، آجیل ، آجیل و….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • لبنیات پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، خامه و …
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده را پر می کنند اما گاهی اوقات برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین بسیار مهم و موثر است تا اطمینان حاصل شود که کالری اضافی دریافتی بدن به ماهیچه تبدیل می شود نه چربی. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. ورزش هوازی نیز می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط مراقب باشید تمام کالری دریافتی شما بسوزد.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن

ترکیب دریافت کالری بالا به همراه ورزش و تمرینات قدرتی دو عامل مهم در افزایش وزن هستند. چند نکته برای سرعت چاقی عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری را به رژیم خود اضافه کنید.
  • شیر خوردن. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری برای بدن تأمین کند.
  • برای غذا خوردن از ظروف بزرگتر استفاده کنید. غذایی که برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شود و فرد سعی می کند غذا را تمام کند قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یکی از راههای آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در هنگام چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم چاقی

دیدگاهتان را بنویسید