در این مقاله ما روش هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از تغییرات وزن برای شما آورده ایم. به خصوص برای افرادی که تلاش زیادی را از دست داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. مطالعات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن خود را ثابت نگه دارید

ثابت نگه داشتن وزن با کمک عضله سازی

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمریناتی را برای عضله سازی در زندگی روزمره خود اضافه کنید و با گذشت زمان بیشتر ورزش کنید. حتی در 30 دقیقه پیاده روی ، تمرینات روزانه را کنار نگذارید.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه سرشار از غذاهای پر فیبر باشید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه شدن غذاهای چرب خودداری کنید. مطالعات نشان داده است افرادی که نسبت به فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت تغییر وزن چندانی ندارند. این روش به این معنا نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن کمی از آنهاست. در برخی موارد ، وزن مورد نظر می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر از احساس گرسنگی مناسب اجتناب کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن خود را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

میزان کالری غذا و میان وعده ها را بیاموزید و همیشه مقدار آن را حتی به طور تقریبی اندازه بگیرید. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه مردان و زنان را مطالعه کنید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را در همان بشقاب طبق سلیقه طبق معمول اندازه بگیرید.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این روش به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به میزان کالری و غذایی که می خورید کنترل کنید. تعداد روزانه ترازو نشان می دهد که چقدر برای حفظ وزن ایده آل خود تلاش می کنید و انگیزه برای ادامه کار افزایش می یابد.

تاثیر خوردن صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم ، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. صبحانه را حذف نکنید و صبحانه کامل بخورید.

مراقب سالن بدنسازی خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط می شوید ، زیرا متابولیسم بدن شما به آرامی کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ بر تغییرات وزن تأثیر می گذارد.