با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید – دکتر رویا خادمیان


1871453 186 - با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید

با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید

اگر به دلیل گرسنگی ناگهانی اغلب میان وعده می خورید ، وقت آن است که رژیم خود را مرور کرده و مکمل غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز احساس گرسنگی نکنید.

غذاهای رضایت بخش ، غذاهای کامل و فرآوری نشده ای هستند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما را با چهار غذای سالم و در عین حال لذت بخش آشنا می کند که می توانید از آنها برای مهار گرسنگی تا حد زیادی استفاده کنید.

۱بهآجیل

آجیل ها به دسته غذاهای پر کننده تعلق دارند و می توانند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، غنی از مواد مغذی مانند کلسیم است و هر سه ماده مغذی حاوی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. ترکیبی از آجیل های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق را امتحان کنید. مصرف این نوع آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی را برای شما فراهم می کند.

۲بهماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) راهی عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از مغز حمایت می کند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت اشباع ، در تقویت و بهبود روحیه نیز مثر است!

۳بهتخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. مطالعه ای در سال 2011 میزان اشباع افرادی را که برای ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. این مطالعه نشان داد که تخم مرغ تأثیر اشباع قابل توجهی بیشتری نسبت به سیب زمینی دارد! برای استفاده کامل از ارزش تغذیه ای تخم مرغ ، باید از زرده و سفیده تخم مرغ برای دریافت امگا 3 و حداکثر پروتئین استفاده کنید.

۴بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که اگرچه سبزیجات فیبر بالایی دارند ، اما به راحتی می توانند مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید ، سپس سبزی دیگری را با رنگ های مختلف امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری و تعادل بیشتری در مصرف سایر مواد مغذی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید