با غذای مناسب درد فصول را کاهش دهید!


با تغذیه ، دردهای قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. اگرچه پریودهای به موقع نشانه سلامتی تلقی می شوند ، اما دویدن 3-5 روزه می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند راه ساده و آسان برای مقابله با خونریزی قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش درد و ناراحتی مربوطه کمک کنند و دوره بعدی را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی برای کاهش دردهای فصلی

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش خونریزی و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند و نیازی به خوردن میان وعده قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی را برطرف نمی کند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش ماده سروتونین در مغز کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش خونریزی قاعدگی چیزی بخورید ، بلغور جو دوسر ، بلغور جو دوسر یا حتی مقداری جو دوسر یا بلغور جو دوسر با انواع توت ها باید این ترفند را انجام دهند.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند با موفقیت هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس را تکمیل کند.

بر اساس مطالعه مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد در سال 2018 ، زنجبیل حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

چه بخواهید بعد از ناهار یا شام از زنجبیل / آب نبات کریستالی لذت ببرید و چه بخواهید ذهن و بدن خود را با چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها خونریزی قاعدگی را کاهش می دهد بلکه به شما احساس طراوت می دهد.


زنجبیل و خواص دارویی و دارویی عالی و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر در مورد چگونگی خلاص شدن از گرفتگی های قاعدگی فکر می کنید ، چای بابونه سریع رژیم دیگری است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر نوشیدنی است تا غذا ، تهیه آن آسان است و با آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین خلق و خو ، به رفع گرفتگی عضلات کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم مرتبط با خونریزی کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ در سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، شما در نهایت مقدار قابل توجهی از گلبول های قرمز را از دست می دهید که بدن شما می تواند آن را دوباره پر کند.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذایی که به طور منظم می خورید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان گرفتگی عضلات کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در کاهش گرفتگی های قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را خیس کرده و برش دهید

نشان داده شده است که مصرف کشمش خیس شده یک شبه و نوشیدن آب قزل ، چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در طول شب ، باعث کاهش خونریزی قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ می شود.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

اگرچه ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی فراموش می کنیم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را بدتر می کند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب و تحریک پذیری و ناراحتی در طول روز شود ، متخصصان قهوه بسیار نگران خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه تجمع مایعات را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد که اگر به دنبال غذاهایی هستید که خونریزی قاعدگی را کاهش می دهند ، می تواند خسته کننده و خنثی کننده باشد.

در حالی که قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، چسبیدن به یک یا دو فنجان ممکن است بهترین راه حل بعدی باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ورم معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در این میان ، بهتر است غذای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای خوبی در طول درد نباشند.

آب نبات

توصیه می شود در طول فصل از خوردن شیرینی با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند خونریزی قاعدگی را افزایش دهد.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوره های مکرر ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا سیر و عاری از گرفتگی باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به کاهش درد قاعدگی کمک می کند ، تمرینات سبک که روی مرکز و نیمی از بدن متمرکز هستند مانند یوگا و پیاده روی می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید