با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما شبیه ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه غذایی اصلی را وارد بدن خود کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما قصد داریم در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم ، با شما صحبت کنیم. شاید فکر کنید این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیر مخربی بر بدن شما بگذارد. در زیر علائم کمبود کلسیم را بیشتر به شما معرفی می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان از دست دادن قدرت استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان است. این حالت زمانی ایجاد می شود که مقدار کمی کلسیم مصرف کنید. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، پوکی استخوان است. در مرحله بعد ، بدن دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین شما باید علائم کمبود کلسیم در بدن خود را قبل از حادثه برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن ؛
  • مشکل در بلع ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • خواب آلودگی ؛
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • بیحس.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و ضربان نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • لخته شدن خون؛
  • درر ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی دندان؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سرماخوردگی روحی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین مصرف کمتر کلسیم و مصرف کمتر کلسیم چیست؟

دو عامل بر کمبود کلسیم تأثیر می گذارد. اولین عامل مصرف کمتر کلسیم است. این در دستان شماست و شما بر آن کنترل دارید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معناست که شما کلسیم کافی دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. وقتی کلسیم جذب می شود ، به طور طبیعی دفع نمی شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر مانند نوشابه ؛
  • بیماری کلیوی؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست تیروئید.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منابع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. محصولات لبنی یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی شما هستند. همه محصولات لبنی کلسیم بالایی دارند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال ، در میان محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند که برای سلامت بدن و استخوان های خود حداقل دو لیوان شیر در روز مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که مصرف کلسیم در زمانی که میزان کلسیم بدن کم است به هیچ وجه مفید نیست. بنابراین در عین حال ، شما باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ چه کسی را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر اعضا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید