داشتن شرایط بدنی خوب آرزوی همه است. اما تعیین دقیق سطح آمادگی جسمانی شما دشوار است. در اینجا به این س answerال پاسخ می دهیم: ورزش به چه معناست؟

ورزش به عنوان “مجموعه ای از ویژگی های مربوط به توانایی انجام فعالیت بدنی” تعریف شده است.

درباره تناسب اندام:

ورزش می تواند به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک کند.

با ورزش ، ترکیب بدن و شکل می تواند بدون تغییر وزن تغییر کند.

قدرت ماهیچه ها با فشار خون بالا و تغییرات عصبی افزایش می یابد.

سالن ورزش و تناسب اندام بستگی به این دارد که چگونه هر قسمت از سالم بودن را برآورده کنید.

وقتی نوبت به تناسب اندام می رسد و سالن ورزش عوامل زیر ممکن است:

  • آمادگی قلبی
  • قدرت عضلانی
  • استقامت ماهیچه ها
  • ترکیب فیزیکی
  • انعطاف پذیری

بنابراین ، با تعیین نحوه عملکرد وی در هر قسمت ، می توانید تشخیص دهید که آیا از نظر جسمانی مناسب است یا خیر.

ورزش قلبی

نوار قلب نشان می دهد که چگونه بدن ما می تواند سوخت را در حین ورزش از طریق گردش خون و سیستم تنفسی بدن تامین کند. فعالیتی که به بهبود استقامت کاردیو کمک می کند ، فعالیتی است که ضربان قلب را در یک دوره ثابت افزایش می دهد. داشتن تناسب اندام باعث افزایش کاردیو می شود.

این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

شنا كردن

پیاده روی سریع

حرکت اهسته

دوچرخه سواري

این فعالیتها کلی هستند و ما در انتهای مقاله به فعالیتهای ورزشی در جاهای دیگر اشاره خواهیم کرد. افرادی که به طور منظم در این فعالیت ها شرکت می کنند ، از نظر کاردیو و استقامت سالن ورزش مهم است که این فعالیتها را به آرامی آغاز کرده و به تدریج شدت آنها را افزایش دهید.

ورزش و فعالیت هایی که برای آن انجام می دهید به طرق مختلف کاردیو را افزایش می دهد و همچنین به تقویت ماهیچه قلب کمک می کند تا قلب شما بتواند خون بیشتری را قبل از ضربان قلب پمپ کند.

عضله سازی با ورزش چگونه تغییر می کند؟

ماهیچه ها از سلول های عضلانی کشیده ساخته می شوند. هر سلول ماهیچه ای حاوی پروتئین های انقباضی اکتین و میوزین است که قدرت ماهیچه ها را تأمین می کند.

برای ایجاد عضله و تناسب اندام ، باید شرایط زیر را داشته باشید:

فعالیتهای ورزشی باید به طور مداوم و منظم با برنامه ریزی و نظارت مربی حرفه ای انجام شود.

هنگام بحث در مورد ورزش ، باید به تغذیه خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید که در ادامه این مقاله به تفصیل در مورد آن توضیح خواهیم داد.

چرا تغذیه بخش مهمی از بحث درباره تناسب اندام و تناسب اندام است؟

غذایی که روزانه می خوریم برای ایجاد سبک زندگی و عادات شخصی ما بسیار مهم است و این موضوع در بحث تناسب اندام و تناسب اندام بی تاثیر نیست.

عادات تغذیه ای نیز بر نحوه تفکر و رفتار ما تأثیر می گذارد و تأثیر غذا به عنوان داروی رایج برای حفظ سلامت و رفاه بدن این موضوع را دو چندان می کند.

سالن ورزش

در یک نگاه ، هدف اصلی رژیم غذایی در بحث ورزش ، پیروی از الگوی تغذیه سالم است که ما را سالم تر می کند.

داشتن رژیم غذایی مناسب در بحث ورزشگاه نیز می تواند به کاهش چربی اضافی بدن و کاهش وزن کمک کند.

غذا نیز داروی شماست:

غذاهای تغذیه ای یا “غذاهای عالی” حاوی پروتئین بدون چربی ، کربوهیدرات های سالم هستند که برای سلامتی ضروری هستند. غذاهای عالی منبع غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

به نظر می رسد آنتی اکسیدان ها التهاب را در بدن کاهش می دهند و به شما در مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. گفته می شود که التهاب علت اصلی بسیاری از بیماری ها است. به عنوان مثال ، آنتی اکسیدان های قوی موجود در سبزیجات با دفع مواد مضر به سم زدایی بدن کمک می کند.

برخی از غذاهای عالی حاوی ترکیباتی هستند که سوخت بدن ما را برای سوزاندن چربی افزایش می دهند. فلفل قرمز حاوی مولکولی به نام کپسایسین است که ثابت شده است چربی سوزی را در بدن افزایش می دهد.

داشتن رژیم غذایی سالم به بهبود سلامت ما کمک می کند و همچنین می تواند به ما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند.

غذاهای غنی از کوئرستین چگونه به ما کمک می کنند؟

کورستین یک کم خونی اکسیداتیو قوی است که به طور طبیعی در بسیاری از مواد گیاهی یافت می شود. در واقع ، مطالعات روی کورستین نشان داده است که این ماده یکی از قوی ترین عوامل اکسید کننده با خواص دارویی فراوان است.

بسیاری از ورزشکاران کورستین را به عنوان مکمل برای کاهش التهاب ماهیچه ها در اثر تمرینات سنگین مصرف می کنند. طبق مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی منتشر شده است ، مکمل کوئرستین عملکرد ورزشکاران را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و میزان متابولیسم را در بین ورزشکاران افزایش می دهد.

غذاهای زیر منبع غنی از کورستین هستند:

  • سیب
  • پیازها
  • کلم بروکلی
  • انواع مختلف توت

به طور طبیعی متابولیسم را افزایش دهید

بهترین چربی سوزی شما در یک بطری نیست بلکه با خوردن غذاهایی که حاوی مواد خاصی هستند تأمین می شود. طبق تحقیقات تغذیه ای ، ما می توانیم با رعایت رژیم غذایی میزان چربی سوزی را به طور طبیعی افزایش دهیم.

خوردن غذاهایی که فرآیند چربی سوزی را تحریک می کنند به کاهش موثر چربی کمک می کند.

غذاهای زیر برای افزایش متابولیسم بدن پیشنهاد شده است:

فلفل تند (ماده فعال کپسایسین)

چای سبز (کافئین م effectiveثر)

قهوه سیاه (کافئین م effectiveثر)

آب (500 میلی لیتر آب در روز 30 درصد سوخت بدن را افزایش می دهد)

غلات کامل (مواد افزودنی فیبر و آهن)

ماست (به کلسیم و پروبیوتیک ها کمک می کند)

سیب (لوازم جانبی فیبر)

آجیل و دانه ها (اسیدهای چرب ضروری موثر)

ماهی آزاد و ماهی قزل آلا (مواد جانبی اسیدهای چرب امگا 3)

کره بادام زمینی یک غذای عالی است

حاوی چربی های سالم ، مواد مغذی متراکم است و به نظر می رسد انرژی طولانی مدت را برای بهترین فعالیت های ورزشی فراهم می کند. به همین دلیل است که کره بادام زمینی یک غذای محبوب در بین بدنسازان و آماتورها است سالن ورزش Er

توصیه می شود کره بادام زمینی طبیعی یا ارگانیک را انتخاب کنید تا از افزودن شکر و مواد نگهدارنده جلوگیری شود. کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی با کیفیت بالا و انرژی پایدار با 90 کالری در هر 2 قاشق غذاخوری است. کره بادام زمینی همچنین حاوی 7 گرم پروتئین در 28 گرم است ، در حالی که سایر آجیل ها فقط 4 گرم پروتئین دارند. مصرف کافی پروتئین برای رشد عضلات ضروری است.

کره بادام زمینی دارای مقدار کمی چربی اشباع و کلسترول کمی است که آن را به یک غذای سالم برای قلب تبدیل می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هفته می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

غذاهای مناسب برای تناسب اندام و تناسب اندام

ورزشگاه یا سالن ورزش به غذای عالی اضافه می شود. رژیم غذایی پرچرب برای سلامتی ما مهم است. ترکیب رژیم غذایی سالم و دانستن معنای آن برای رسیدن به اندامی لاغر و سالم مهم است.

در زیر لیستی از غذاهایی است که برای علاقمندان جالب است ورزش و تناسب اندام واقع شده:

جو دو سر سرشار از فیبر است و مصرف آن باعث بهبود هضم و افزایش متابولیسم بدن می شود.جو دوسر در غذاهای اصلی و میان وعده ها استفاده می شود.

تخم مرغ منبع اصلی پروتئین است و به عضله سازی کمک می کند.

سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و التهاب را کاهش می دهند.

سیب علاوه بر آنتی اکسیدان ها دارای ویتامین ها و مواد مغذی زیادی است و انرژی و سیری شما را افزایش می دهد.

گوشت بدون چربی و ماهی حاوی آمینو اسیدها هستند و منبع خوبی از پروتئین عضله ساز هستند.

آیا قهوه برای ورزش مفید است؟

آیا باید قهوه بنوشیم؟ این یک سوال رایج است و اگرچه ممکن است بهترین نوشیدنی برای برخی نباشد ، اما تحقیقات عمومی نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و تناسب اندام مفید است.

قهوه حاوی کم خونی اکسیداتیو و کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که ثابت شده است میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد. بسیاری از ورزشکاران برای لذت بردن از این اثر از قهوه به عنوان نوشیدنی قبل از تمرین استفاده می کنند. دوزهای کوچک تا متوسط ​​(1-2 فنجان) قهوه عملکرد ورزشی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

گفته می شود نوشیدن قهوه سیاه 30 دقیقه قبل از ورزش بهترین تأثیر را دارد. نشان داده شده است که استقامت ما را بهبود می بخشد و ما را قادر می سازد مدت طولانی تری ورزش کنیم.

همچنین با قهوه برای بهبود تمرکز ذهنی و افزایش سطح انرژی نشان داده می شود. تفکر بازتابی تمرینات را بیشتر و م makesثرتر می کند. همچنین ثابت شده است که قهوه دردهای عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که ثابت شده است می تواند بیماری های مزمن را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که این امر به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک می کند و همچنین شیوع سنگ صفرا را کاهش می دهد.

روزانه غذای عالی بخورید

غذای عالی نقش مهمی در دستیابی و حفظ بدن سالم دارد.

هر متخصص تغذیه باید وعده های غذایی خود را با توجه به تجزیه و تحلیل بدن شما برنامه ریزی کند.

برای بهبود سلامت و تناسب اندام خود ، از غذاهای عالی زیر استفاده کنید:

بلغور جو دوسر همچنین به سلامت قلب کمک زیادی می کند.

زغال سنگ سرشار از آنتی اکسیدان است ، التهاب را کاهش می دهد و با سرطان مبارزه می کند.

بین وعده های غذایی چای سبز بنوشید. نوشیدن قهوه سبز به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب ضروری است ، متابولیسم بدن را افزایش داده و التهاب را کاهش می دهد.

کلم بروکلی حاوی آنتی اکسیدان ها ، سرطان زا و سم زا است.

ماست سرشار از کلسیم و پروبیوتیک است ، مصرف آن هضم را بهبود می بخشد و به سلامت استخوان ها کمک می کند. البته تاکید می کنیم که ماست را به عنوان میان وعده استفاده کنید و آن را با رژیم اصلی مصرف نکنید.

روغن زیتون یکی از چربی های سالم است که برای تقویت قلب مفید است.

لوبیا سرشار از فیبر است ، آنتی اکسیدان دارد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

دارچین یکی از ادویه هایی است که آنتی اکسیدان دارد و بدن را سم زدایی می کند. دارچین یکی از ادویه هایی است که خاصیت درمانی دارد.

سالن ورزش

لیست کلاسهای تناسب اندام و زیر شاخه ها:

ورزش های هوازی

تمرینات هوازی یا کاردیو تأثیر بسیار خوبی بر تناسب اندام و ورزش شما دارد زیرا متابولیسم فیزیکی شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

TRX:

این ورزش یکی از ورزشهای فرعی بدنسازی است. TRX با تأثیر بر ماهیچه های بدن به شکل و حرکت کمک می کند و در بین زنان محبوب است. برای انجام این کار در طول RX ، به یک مربی واجد شرایط و حافظه پنهان در طول RX نیاز دارید.

انواع TRX:

TRX ساده ، TRX کاربردی

پیلاتس:

یکی دیگر از تمرینات رایج در زمینه ورزش که بر تمرکز افراد تأثیر زیادی می گذارد و علاوه بر ورزش به انعطاف پذیری کمک می کند ، تقویت عضلات نیز اضطراب را کاهش می دهد.

انواع پیلاتس:

پیلاتس استات ، پیلاتس مدیریت بدن

نوع بدن:

بدنسازی خود یکی از زیر شاخه های تناسب اندام است.

انواع بدن:

بدنسازی ، پاورلیفتینگ ، کراس فیت ، بدنسازی کلاسیک

رقص:

کلاسهای مختلف شامل رقصهای متفاوتی است که می تواند بر تناسب اندام شما تأثیر بگذارد.

شامل رقص های آموزشی:

باله ، سالسا ، هیپ هاپ ، عربی ، فارسی و …

زومبا و ایروبیک:

هر دو تمرینات سرگرم کننده و شادی انگیزی هستند که با انجام حرکات موزون با موسیقی بر عضلات تأثیر می گذارند و علاوه بر افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی ، تناسب اندام و تناسب اندام را نیز ارتقا می بخشد.

یوگا:

یوگا ورزشی است که روی ذهن شما تمرکز می کند. در یوگا ، شما تمرینات کششی و کنترل ذهن را انجام می دهید ، احساس آرامش و سلامتی برای بدن و ذهن خود.

انواع یوگا:

هاتایوگا

2) راجایوگا

هنرهای رزمی:

هنرهای رزمی دارای سبک های مختلفی هستند و معمولاً به حفظ تناسب اندام و حفظ تناسب اندام کمک می کنند.

کاراته ، جودو ، تکواندو ، موی تای ، ساندا ، کیک بوکس ، جوجیتسو ، تای چی چوان ، ووشو ، باکس ، کیک بوکس ، ساواته ، هاپکیدو و موارد دیگر.

دفاع شخصی نیز یکی از فعالیت های ورزشی است که در هنگام عضله سازی به تناسب اندام شما کمک می کند.

تمرینات دیگری نیز در زمینه ورزش وجود دارد.

اما باید بگوییم که برخی حرکات مخصوصاً به سمت تناسب اندام و تناسب اندام است:

  • جنبش سوپرمن
  • صدای سوئدی
  • بازو و پای مخالف را بلند کنید
  • شنا با زانوهای خم
  • سگ را به سمت پایین حرکت دهید
  • او نشست
  • گرفتگی شکم
  • پلانک عقب و جلو
  • تخته از یک طرف ساده با زانوی خم شده
  • به عقب موکول شد
  • پرش اسکوات
  • چمباتمه زدن
  • در امتداد
  • پل
  • آدم ربایی وارونه
  • طناب
  • حرکت پروانه ای

ورزش برای زنان:

سالن ورزش

ورزش برای زنان بسیار مهم است و این روزها برنامه های ورزشی متنوعی وجود دارد ، ما قبلاً 21 نکته کلیدی در مورد ورزش زنان را در مقاله ذکر کرده ایم. [نکات طلایی] ما به این موضوع پرداخته ایم. توصیه می کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

در Fit Club ، ما تلاش می کنیم تا با کمک متخصصان تغذیه و مربیان دانشگاهی ، بهترین برنامه ریزی را برای شما پس از تشخیص فیزیکی داشته باشیم.