ماجا: مادرم که از 18 سالگی گیاه خوار بود ، من و خواهرم را در خانه ای که بیشتر گیاه خوار بودند پرورش داد. بعد از دانشگاه ، زمانی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفتم که خوردن تمام گوشت را متوقف کنم. من اخبار صادرات گاو زنده از استرالیا به آسیای جنوب شرقی را دیدم و این مرا کاملاً تکان داد. من همیشه به تغذیه علاقه مند بودم ، اما پیگیری کامل آن را در نظر نگرفتم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم ، به کالیفرنیا رفتم و در دانشگاه لوما لیندا با تمرکز بر رژیم غذایی در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه بهداشت عمومی تحصیل کردم. به زودی تا سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که در انتظار اولین فرزندش است. و اگرچه خود را به عنوان گیاهخوار تعریف نمی کند ، من شگفت زده شدم که متوجه شدم همه توصیه های تغذیه ای هنگام تولد در مصرف محصولات حیوانی ثابت بوده است. به عنوان یک گیاهخوار علاقه مند به سلامتی زنان ، منطقی بود که رویکرد شخصی خود را از تغذیه عمومی به تغذیه قبل از زایمان تغییر دهم ، به ویژه در حمایت از زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند و به یک بارداری سالم اعتماد دارند. و ما اینجا هستیم!

پاسخ: من تقریباً 10 سال است که گیاهخوار هستم و در تمام دوران بارداری خود کاملاً گیاهخوار بودم ، اما وقتی باردار بودم برخی از من پرسیدند که آیا برای جلوگیری از کمبود کولین تخم مرغ می خورم؟ اگرچه در هیچ مرحله ای به رژیم غذایی خود تخم مرغ اضافه نکردم یا حتی به آن فکر نکردم ، اما این سوال مرا به فکر فرو برد. کولین در دوران بارداری چه کاربردی دارد و چگونه می توانیم آن را در رژیم گیاهخواری دریافت کنیم؟

M: این یک سوال عالی است و چیزی که بسیاری از مشتریان من نگران آن هستند. اگرچه کولین از رشد مغز جنین پشتیبانی می کند ، اما ما اطلاعات کافی نداریم تا با اطمینان کامل بدانیم که چقدر کولین در غذاهای گیاهی وجود دارد. از نظر متخصصان زنان و زایمان که با آنها صحبت کرده ام ، کولین به طور منظم اضافه نمی شود و آزمایش خون برای نشان دادن میزان آن در بدن ارائه نمی شود. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در ایالات متحده در واقع بسیار نادر است. اگرچه اطلاعات زیادی در مورد کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی حاوی کولین بیشتری هستند ، از جمله ادم ، لوبیا ، کینوا ، برخی محصولات لبنی بدون لبنیات و کره بادام زمینی. توصیه من؟ بر غذاهای گیاهی که به طور طبیعی دارای کولین بالا هستند تمرکز کنید ، رژیم غذایی حاوی کولین در ترکیب خود انتخاب کنید و در صورت نگرانی با OB مشورت کنید.

پاسخ: افزایش پروتئین در رژیم غذایی در دوران بارداری ، چه گیاه خوار باشید چه نباشد ، می تواند مفید باشد. آیا توصیه ای دارید که چگونه مادران گیاهخوار می توانند مصرف پروتئین خود را افزایش دهند؟ و آیا فکر می کنید افزودن پودر پروتئین به مخلوط مفید باشد؟

م: بله! پروتئین می تواند شبیه یک مبارزه باشد. برای تسکین “آیا من به اندازه کافی پروتئین دریافت می کنم؟” نگرانی ، یکی از کارهایی که من مشتریان خود را تشویق می کنم این است که چند روز مراقب غذاهای خود باشند. لازم نیست برای همیشه باشد ، اما بینش مواد مغذی مانند پروتئین ها را که می توانیم همراه غذا و / یا مکمل ها با آنها کنار بیاییم ، ارائه می دهد.

نکاتی برای افزایش پروتئین عبارتند از:

  • تبدیل از ماکارونی به آرد به عدس یا خمیر لوبیا مرغ

  • مواد مغذی روی سبزیجات یا تراشه های توفو بپاشید

  • به جای برنج از کینوا استفاده کنید

  • انتخاب شیر سویا ، کتان یا نخود فرنگی به جای شیر بادام یا جو دوسر

  • از توفو جامد به حالت جامد اضافی تغییر دهید

  • میان وعده سرخ کرده و بادام میل کنید

  • افزودن دانه های چیا به نان تست ، بلغور جو دوسر یا پخت – این مورد شخصی من است!

پودر پروتئین می تواند یک راه عالی برای کمک به شما در رسیدن به هدف پروتئینی شما در دوران بارداری باشد ، به ویژه برای مشتریانی که با تهوع دست و پنجه نرم می کنند و نگهداری بسیاری از آنها برایشان مشکل است. اگر در سفر هستید و می خواهید مطمئن شوید که گزینه های ساده پروتئین در دست دارید ، می توانند مفید باشند.

پاسخ: وقتی باردار بودم ، یک زایمان خوب ، ویتامین D (همانطور که در کانادا زندگی می کنم) و یک مکمل گیاهی امگا 3 اضافه کردم. آیا این برای شما رضایت بخش است؟ آیا مکمل دیگری وجود دارد که به مشتریان خود توصیه کنید؟

M: قبل از شروع مصرف مکمل ، من همیشه توصیه می کنم که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و آزمایش خون بدهید. این به شما کمک می کند تا “برنامه اضافی” را در مورد مواد مغذی مورد نیاز خود در دوران بارداری تهیه کنید. کیفیت خوب قبل از تولد ضروری است!

پاسخ: اگر مردم علاقه مند هستند از شما بیشتر بیاموزند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

M: می توانید مرا در اینستاگرام @ vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – با خیال راحت برای من DM ارسال کنید و سلام کنید! در حال حاضر من یک آموزش گروهی کوچک برای زنان گیاهخواری که قصد بارداری دارند یا در حال حاضر در انتظار آن هستند ارائه می دهم. این یک راه عالی برای ارتباط ، پشتیبانی و افزایش اعتماد به نفس در تصمیم شما برای بارداری وگان است. تو تنها نیستی!

و به این ترتیب مصاحبه من با مایا به پایان می رسد! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و برای ارتباط با آن در دنیای آنلاین وقت بگذارید زیرا اطلاعات آن برای آموزش و گفتگو در مورد حاملگی گیاهخوار فوق العاده ارزشمند است. اگر در مورد مایا سالی دارید ، لطفاً آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.