انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ نمی توانید به دلیل افزایش وزن لباسهای قدیمی خود را بپوشید و اعتماد به نفس کافی برای حضور در اجتماع را ندارید؟ اگر با این مسائل روبرو هستید ، باید بدانید که افسرده هستید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر کرده است. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه به کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند از عهده تهیه غذای سالم برآیند. به همین دلیل وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم علت افزایش وزن من چیست؟ آیا من فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی در بدن ذخیره کند که کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت کند و ورزش نکند. هیچ فرد چاق در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. اما در کنار این ، سلامتی در درجه اول قرار می گیرد زیرا احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته وجود دارد.

آشنایی با انواع مختلف چاقی و روش های درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را تشخیص دهید و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، آگاهی از انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که در تعداد زیادی در جوامع مشاهده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قندها و چربی های موجود در غذاها چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها به شکل و فرم بدن آسیب می رسانند بلکه سلامتی را به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای پرچرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی باید تا حد ممکن استرس را کاهش دهید و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین راه برای کاهش استرس و کاهش میل افراد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد دچار چاقی می شوند که بر اساس ژنتیک است. در این مورد ، فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه در زندگی به گونه ای ورزش کند که متابولیسم بدن همیشه فعال باشد. بنابراین تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را قبل انجام دهید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز پس از بارداری و زایمان دچار چاقی روی پای خود می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود به جای بلند کردن از نردبان استفاده کنند و به جای راه رفتن از تمرینات با وزنه رایگان استفاده کنند.

بی حرکت نمانید
افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند معمولاً از این چاقی رنج می برند. چون هیچ حرکتی ندارند. این افراد معمولاً غذای شیرین بیشتری می خورند. به این گروه توصیه می شود که از وب سایت هایی مانند من و رژیم غذایی رژیم غذایی سالم ایجاد کنند و با آن ورزش کنند.
البته ممکن است برخی از ورزشکاران با قطع ورزش به دلیل آسیب جسمی یا سایر مسائل دچار اضافه وزن شوند.

آشنایی با انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا شرمنده نباشید زیرا من و رژیم غذایی با ارائه رژیم غذایی ، راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کنیم. کافی است انواع چاقی در ناحیه شکم را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کنید و به طور مداوم رژیم خود را دنبال کنید.

در اطراف شکم و قسمت زیر سینه چربی وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی دور شکم و زیر سینه ها جمع کرده اید و بافت و ظاهر آزاردهنده ای ندارید ، باید استرس را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای کاهش استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • تمرینات را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی و ناراحت کننده خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل توپ بزرگ شده ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که با وجود لاغری اندام های دیگر ، شکم های چربی و کروی دارند که غذای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی سالم از الکل استفاده می کنند.

اگر می خواهید از بیماری های کبدی و کلیوی جلوگیری کنید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چاق است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم نگه می دارند تا بزرگ شود. حتی پس از تولد ، ثابت شده است که کوچک شدن شکم به زمان زیادی نیاز دارد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد ، زیرا رحم بعد از تولد نسبت به قبل سنگین تر می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود در دوران شیردهی ، علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس ، از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی استفاده کنید.

آیا معده بعد از غذا ظاهر می شود؟
ممکن است شما اغلب غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله ظاهر شود. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و اختلالات خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • کمتر از حبوبات و محصولات لبنی استفاده کنید
  • آب نبات را بردارید
  • مرغ و ماهی را جایگزین غذاهای ناسالم کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را حذف نکنید ، ناهار را زود بخورید و شام را سبک و اوایل شب بخورید

آیا چربی در کمر ذخیره می شود؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم ذخیره می شود ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. سپس وقت آن است که او را کنار بگذارید و ادامه دهید. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپر مارکت ها فرار کرده و به مغازه خواربار فروشی بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد دارای چاقی موروثی در ران و باسن هستند و برای از دست دادن چربی در اطراف خود باید ورزش کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. اما بیشتر زنان در دوران یائسگی به دلیل کاهش سطح استروژن چاق می شوند.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش میزان این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز خود را صرف ورزش کنند. آنها همچنین ممکن است برای استفاده از انواع قرص های چاقی برنامه ریزی کنند.

چاقی و رژیم غذایی

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. در نتیجه این روش ، افراد بی شماری وزن کم کرده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چربی
  • چاقی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر کدام را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.
فرد چاق دارای استخوان های سنگین ، پوست چرب و عرق روی بدن در حین ورزش یا انجام تمرینات است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار کمی ورزش کند. یعنی یک صبحانه کامل و یک شام سبک.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدن ملتهبی دارد و به اصطلاح چربی های چربی دارد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل مزاج سرد و مصرف غذای سرد است. به افراد مبتلا به مخاط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به سراغ انواع چربی های گیاهی و پودرهای چربی گیاهی می روند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

روشهای مبارزه با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند که شما ، به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید برنامه های افزایش وزن را بدانید و شیوه زندگی خود را به طور کلی به طور مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چربی را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • برای خود اهداف کوچک و دستیابی به موفقیت تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • بیش از جراحی چاقی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • اشتهای خود را کنترل کنید
  • محیط خود را کنترل کنید تا استرس را از بین ببرید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذاها شکل بدن انسان را ایجاد می کنند. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین ما باید مراقب رژیم غذایی و رژیم غذایی که می خوریم باشیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را در نظر گرفته و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • بین غذاهایی که می خورید با ورزش تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • ویتامین ها و مکمل های امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید