افزایش وزن سریع برای افراد لاغر


تکنیک های افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که ورزش امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی ما تبدیل شده است ، اما خوب است بدانیم که ورزش همیشه به معنی کاهش وزن نیست. افرادی هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و اضافه وزن برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن نیاز به اراده و پشتکار دارد ، چاق شدن نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری افزایش سریع وزن برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را حتما بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای تامین سوخت به ازای هر کیلوگرم از وزن خود به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، غذای اضافی قطعاً به چربی تبدیل می شود. اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود ، بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن خود را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به انواع بیماری ها مانند ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت ها و غیره شود. علاوه بر این ، این بیماری افراد لاغر را دیرتر از دیگران شفا می دهد. فردی که متناسب با قد 10 تا 20 درصد از وزن طبیعی برخوردار است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی از آن به دلیل مواردی مانند:

  • فعالیت زیاد
  • اضطراب ، تنش ، افسردگی
  • مشکل در هضم و بلع غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود بیماریهای هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

اتصال قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و جنبه های کاهش وزن خود را بررسی کرده و ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، با روش های افزایش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاقی آشنا شوید. افزایش وزن

رژیم غذایی سالم برای چاقی داشته باشید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به افزایش وزن ، خوردن غذاهای زیاد و پر کالری و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد عضله ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نیازی به مصرف چربی های ترانس ندارید و باعث می شود بدن شما برای میزان چاقی دچار عوارض و مشکلات شود ، بهتر است نیازهای بدن خود را از غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، خوردن بیش از حد غذای پرچرب می تواند خطری برای سلامتی فرد محسوب شود و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، به جای افزایش وزن مربوط به عضله سازی ، سلامت بدن. و همچنین باعث افزایش تناسب اندام می شود. بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، محصولات لبنی و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی بخش مهمی از رژیم غذایی ما است ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و ماهی قزل آلا از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری زیادی دارد ، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند در مدت زمان کمتری به شما وزن مورد نظر را بدهند. این غذاها عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران محبوب است زیرا به راحتی می توان آنها را به یک وعده غذایی اضافه کرد و کالری بیشتری دریافت کرد. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت چرب

گوشت پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه دارند.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین فیبر بالایی دارد ، بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا انواع مختلفی دارد مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره. که به راحتی پخته و مصرف می شود.

سبزیجات

گنجاندن سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که در انواع مختلف مانند پوره ، سرخ شده ، پخته و نمک استفاده می شود و می تواند در زمان کمتری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چرب هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل هستند.

شیر نر

یک لیوان شیر کامل دارای 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن چند میوه مخلوط با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند برای افزایش سریع وزن مثر باشد.

.جیل نفرها

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع تغذیه خوبی هستند و حاوی انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، آجیل ، پسته و غیره هستند. یک فنجان بادام مصرفی تقریباً حاوی 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم آجیل می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید