استرس و چاقی دکتر انوشه متخصص تغذیه


استرس و موانع سریع زندگی برای رژیم گرفتن
افراد سریع و شلوغ در انجام چند کار با هم متخصص و در کار مهارت دارند. آنها در تمام زندگی خود عجله دارند و مشغول هستند. این افراد اصطلاحاً دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند ، وقتی برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر می کنند. آنها در آرامش مشکل دارند. آنها می دانند که باید سرعت زندگی خود را کاهش داده و تعادل ایجاد کنند. اما آنها مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.
با وجود دستگاه های پیچیده امروزی مانند رایانه ، تلفن همراه و رسانه که به ما کمک می کند زمان بیشتری را ذخیره کنیم. اما ما احساس می کنیم که اکثر ما مورد حمله و زندان هستیم. بسیاری از مردم بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند و این شتاب زندگی منجر به استرس بیشتری شده است که با تغذیه ناسالم و کم تحرکی همراه است.
به این حالت “دوره خستگی” گفته می شود که منابع انرژی بدن شما به دلیل برنامه ریزی گیج کننده به پایان رسیده و احساس خستگی می کنید. در این حالت ، فرد به دنبال دریافت انرژی کمکی از غذا است. عادات خواب نامناسب و نامنظم با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید به زندگی جدید خود نگاه کنیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارها و شرایط استرس زای زندگی آگاه شویم که تعادل زندگی را بر هم می زند. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا زندگی شما از تعادل خارج شده است ، ثبت و تجزیه و تحلیل تصویر خود و شیوه زندگی است. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار بعد زندگی تقسیم کرد ، مانند 1- اقوام ، خویشاوندان و روابط شخصی 2- کار 3- مسائل معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4- مسائل مربوط به مراقبت شخصی کرافا به
بنابراین ممکن است س askال شود که برای هر یک از این عوامل چقدر زمان صرف می شود؟ آیا او به چیزی بیش از حد توجه کرده است؟ کدام یک از این ابعاد بیشتر استرس زا است؟ چه کسی به فرد در مدیریت استرس کمک می کند و به او نشاط و لذت می بخشد؟ به نظر او کدام یک از ابعاد زیر بیشتر ارزش دارد و به چه توجهی کمتر توجه می کند؟ توجه به این امر می تواند به تغییر رفتارها و بهبود سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی و همچنین کاهش وزن کمک کند.
از وقت خود به خوبی مراقبت کنید
تفکر بیشتر به هدفمندی و تعادل در زندگی کمک می کند. آگاهی معنوی و دقت و آگاهی از آنچه در حال رخ دادن است منجر به بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن معنوی می تواند یک رفتار شناختی قوی برای تغییر واکنش افراد نسبت به رویدادهای زندگی باشد.
نتایج مطالعه بر روی افرادی که یک یا چند خطر بیماری قلبی داشتند نشان داد که روش هایی مانند مدیتیشن مدیتیشن ، تمرینات آرام سازی و مدیریت استرس برای کاهش وزن ، آموزش سلامت ، افزایش ورزش و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی به آنها کمک کرده است. بسیار
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر مراقب باشید
آگاهی و آگاهی به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید و احساس بهتری داشته باشید. سعی کنید هنگام تمرکز روی چیزی نفس عمیق بکشید و آن را به عنوان یک مهارت آرامش بخش یاد بگیرید.
توجه کنید که چقدر به گذشته اهمیت می دهید و در گذشته زندگی می کنید. مانند رژیم غذایی ناموفق که قبلاً داشتید یا زمان پرخوری که قبلاً داشتید یا چقدر به آینده فکر می کنید و آیا این آینده نگری شما را از درک حال بازداشته است؟ آیا بر زمان حال تمرکز می کنید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه قادر به کاهش وزن نیستم (در گذشته به دلیل نتایج ناموفق گذشته) یا اگر وزن خود را کاهش می دهم ، دوباره وزن اضافه می کنم و اضافه وزن می گیرم (در آینده زندگی می کنم و ترس خیالی) ، می توانیم بگویید چه کارهای کوچکی می توانم انجام دهم چه کارهایی می توانم برای کمک به کاهش وزن انجام دهم؟ (اکنون).
به دنبال پشتیبانی باشید
افراد سریع و مشغول عادت دارند بیشتر کارها را خودشان انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، برای مثال ، نمی توانند وقت خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا بتوانند با هم به پیاده روی عصرانه بروند.
در یک مطالعه مشخص شد که مردان بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا نسبت به افرادی هستند که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار بوده یا نیستند و تحت استرس هستند.
کاهش حمایت اجتماعی از رژیم غذایی سالم و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و نگهداری است.
با افرادی صحبت کنید که مثبت فکر می کنند و معتقدند این کار به شما در رفتار سالم کمک می کند (افراد منفی وزن را کاهش می دهند).
وقت خود را با افرادی بگذرانید که از آنها لذت می برید و از کسانی که انرژی شما را تخلیه می کنند دوری کنید.
آرام باشید و خودتان را شارژ کنید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند تا انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید و در طول روز ورزش بیشتری داشته باشید (برای مثال پیاده روی به جای سوار شدن با تاکسی). پیگیری فعالیتهای ذهنی و جسمی مانند فعالیتهای مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش پیشرفته ، مدیتیشن و حتی ماساژ به فرد کمک می کند تا آرامش پیدا کرده و از بی نظمی های زندگی روزمره خود خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد باتری و بهبود روحیه است.
خواب کافی در شب بسیار مهم است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از زمان خواب است.
از نوشیدن و خوردن چیزهایی که باعث اختلال در خواب می شوند ، مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات ساعت ها قبل از خواب خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید در این مواقع حتی زودتر از خوردن و نوشیدن غذاهای کافئین دار دست بکشند. ورزش را 3 ساعت قبل از خواب متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. آرام ، تاریک و راحت برای خواب باشید تا انرژی لازم برای شروع روز بعد و ادامه برنامه کاهش وزن و ورزش خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید