احساسات بزرگی که مانع تصویر بدن می شوند؟ ممکن است غصه بخورید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر شهود غذا خوردن را مطالعه کرده اید ، احتمالاً به طور شناختی تصدیق کرده اید که رژیم غذایی کار نمی کند. شما حتی ممکن است از این ایده که هرگز خود را از قانون مجازات محدود کردن غذا ، کالری ، ماکرو ، و امتیازات باز نمی دارید ، احساس آرامش کنید. با این وجود ، در پرتو همه اینها ، ممکن است احساس کنید که زندگی شما تغییر کرده است.

شاید بدانید که راه های بی شماری برای مراقبت از سلامتی شما وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارند. شاید بدانید که بسیاری از افراد از بدن خود در هر اندازه و شکلی که هستند ، قدردانی ، احترام یا حتی دوست دارند. با این وجود ، ممکن است تمایل به قطع غذا را احساس کنید.

فرآیند یادگیری و تمرین شهود برای غذا خوردن می تواند باعث شود که احساسات بسیار قوی شروع به تبخیر کنند – یا حتی با نیروی موج جزر و مدی به شما ضربه بزنند. یکی از این احساسات غم است.

بخشی از خلاص شدن از شر کاهش وزن و حرکت به سمت اندام و اندام این است که آنچه را که پشت سر گذاشته اید ناراحت کنید. منظور من ترک رژیم غلتکی در رژیم jo-jo نیست. منظور من از محرومیت شما از برخی غذاها و احساس گناه در خوردن آنها در هنگام “تقلب” در رژیم غذایی یا قطع رژیم غذایی شما به طور کامل نیست. اندوهی که من در مورد آن صحبت می کنم همان چیزی است که شما تجربه می کنید وقتی تخیل خود را درباره داشتن نوع خاصی از بدن رها می کنید – و زندگی ای که همیشه تصور می کردید دنبال می شود.

دست کشیدن از خیال پردازی

شما می دانید فانتزی منظورم چیست. در حالی که هر فرد امیدها و رویاهای خود را در مورد زندگی خود چگونه است ، موضوعات مشترک مشترکی با تخیلات کاهش وزن وجود دارد:

  • راحت تر خواهید بود
  • شما دوستان بیشتری دارید
  • شما برای یک شریک بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود
  • شغل بهتری خواهید داشت … یا ترفیع
  • با خرید لباس های جذاب ، لذت بیشتری خواهید برد
  • انرژی بی حد و حصر و سلامت کامل خواهید داشت
  • شما سرانجام هر کاری را که به تعویق انداخته اید انجام می دهید ، مانند دوچرخه سواری یا سفر به پاریس
  • شما قادر خواهید بود آنچه می خواهید بخورید … اما دوباره وزن خود را از دست ندهید

این تخیلات از هوا به ما نمی رسد. آنها ما را نه تنها از طریق تبلیغات برای کاهش وزن و محصولات ، بلکه از طریق جامعه ، به ویژه رسانه ها ، به دست می آورند. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که افراد در بدن بزرگتر توسط تعداد بیشماری از دوستان ، همراهان بزرگ و زندگی شاد و مرفه احاطه شده اند؟

حتی اگر اندازه را در کلمه بپذیرید ، برای شما معمول است که هنوز احساسات مبهم یا حتی منفی برای بدن خود داشته باشید.

من به تازگی با کار ژان کورتنی ، فیزیوتراپ ، از جمله مقاله او در سال 2008 ، “تأیید به عنوان یک روند غم و اندوه” آشنا شدم. او می نویسد که چگونه زنان ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما را رها می کنند ، ما از دست می دهیم و تمام امید خود را برای فرار از تحقیر جامعه (و بدن خود) نسبت به بدن ناقص از دست می دهیم. ما امید خود را برای به دست آوردن همه پاداش هایی که با داشتن یک امتیاز نازک به دست می آید ، از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مفصل یا تحرک دارید ، امید به از بین بردن این مشکلات را از دست خواهید داد (و به احتمال زیاد حداقل یک متخصص مراقبت های بهداشتی “کاهش وزن” را به عنوان یک درمان ساده پیشنهاد می کند).

او توضیح می دهد که چگونه روند تامل بدن پنج مرحله غم و اندوه را منعکس می کند.

مراحل 1 و 2: انکار و عصبانیت

با انکار ، می توانید قبول کنید که کاهش وزن برای اکثر مردم غیرقابل تحمل است ، اما همچنان امیدوار باشید که شما یکی از تک شاخ های نادر هستید که می توانید وزن خود را کاهش دهید و آن را برای همیشه از شما دور نگه دارید. اگر به اندازه کافی کار کنید می توانید بر زیست شناسی غلبه کنید. شما به احتمال زیاد این امید را دارید حتی اگر بدن شما تمایل به پاسخگویی به تلاش های وزنی را داشته باشد ، هر چند به طور موقت.

شما می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را با تلاش برای متقاعد کردن خود به حداقل رسانید که مبارزه با بدن خود – به جای به چالش کشیدن استانداردهای بدن جامعه – طبیعی است. ممکن است احساس کنید که از بدن خود جدا شده اید یا جدا شده اید. کورتنی یک مثال می زند که می دانید دقیقاً چقدر کالری خورده اید اما هیچ لحظه نمی دانید که آیا احساس گرسنگی می کنید یا خیر.

در مرحله عصبانیت ، ممکن است احساسات خود را به داخل یا خارج هدایت کنید. اگر میزان و فشار غیرواقعی جامعه را کم حجم می دانید ، عصبانیت می تواند به فوبیای چربی منجر شود که شما در جهان مشاهده می کنید و احتمالاً در جهان تجربه می کنید. اگر مفهوم تأیید اندازه را نمی دانید ، ممکن است از دست خود عصبانی باشید زیرا نتوانسته اید وزن خود را کاهش داده و آن را از خود دور کنید. این می تواند منجر به خودسرانه و رژیم اجباری در تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

سطح 3: مذاکرات

اگر خود را به دلیل “شکست” در رژیم غذایی سرزنش می کنید ، می توانید به بدن فعلی خود به عنوان نوعی مجازات برای اشتباهات خود نگاه کنید. شما می توانید در مورد فرصت دیگری برای “کار” با نظم و انضباط مجدد و محرومیت به توافق برسید. کورتنی می گوید چرخه اشتباهات و قراردادها ممکن است سالها اتفاق بیفتد.

برخی از افرادی که از پذیرش اندازه آگاه هستند ، احساس می کنند رژیم یویو را رها کرده اند در خود، اما با این وجود به نتیجه می رسد که بین خواسته های مختلف برای کنترل بدن خود (برای برآوردن آرمان های اجتماعی) و عقب راندن این آرمان ها “توافق” می شود. این قرارداد ممکن است در تلاش برای کوچک شدن و شکل دادن به بدن آنها باشد ، اما اکنون این کار را به نام “سلامتی” انجام دهید. جستجوی “سلامتی” می تواند بعد اخلاقی پیدا کند ، وقتی از ورزشگاه غافل می شوید یا چیزبرگر را روی سالاد انتخاب می کنید ، به همان اندازه شرم و نفرت نسبت به فردی که به دلایل زیبایی رژیم گرفته است.

بنابراین چگونه می توانید بفهمید که در حال مذاکره هستید نه اینکه فقط بدن خود را با ورزش سرگرم کننده و تغذیه ملایم پرورش دهید؟ هنگامی که رفتار شما اجباری می شود و ظاهر شدیدی از فقدان خود دارد. یا همانطور که کریستی هریسون ، مجری پادکست “Food Psych” و نویسنده “Anti-Diet” ، می گوید زمانی که انتخاب شما به جای مراقبت ، از خود کنترلی ناشی می شود. در نهایت ، این مرحله می تواند منجر به آزادسازی کنترل شود.

سطوح 4 و 5: افسردگی و تأیید

کورتنی می گوید افسردگی می تواند منجر به دو نوع افسردگی شود – واکنش و آمادگی. از بین رفتن افسردگی شامل تفکر ترسناک است. اگر احساس اندازه را نمی دانید ، ممکن است باور داشته باشید که هرگز از یک زندگی “عادی” سود نخواهید برد ، هرگز احساس جذابیت یا فعالیت نخواهید کرد و شغل و رابطه جنسی لذت بخشی نخواهید داشت.

اگر به تشخیص اندازه برسید ، ممکن است بدانید که می توانید از یک زندگی شخصی لذت بخش در یک بدن بزرگتر برخوردار باشید ، اما احساس می کنید که در مبارزه برای تغییر جامعه بدون چربی شکست می خورید. افسردگی مقدماتی این است که با این واقعیت روبرو شوید که وقتی در بدن چاق هستید زندگی در دنیایی کم چرب آسان نیست.

وقتی به سطح تشخیص رسیدید ، با ظاهر و اندازه بدن خود احساس آرامش خواهید کرد ، و دیگر اندازه خود را دلیلی برای عدم مشارکت در فعالیتهایی که از آنها لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و ورزش می کنید که احساس طبیعی و لذت بخشی دارد ، نه به گونه ای که هدف آن “اصلاح” خود به نوعی باشد. چون هنوز در جامعه ای زندگی می کنید که چاق است و کاملاً از رژیم پیروی می کند ، شما هنوز با نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی روبرو خواهید شد که م workثر است ، اما شما مشغول این کار نیستید.

به غم خود احترام بگذارید

اکثر مشتریان من زمانی که من آنها را می بینم بین قراردادها و افسردگی قرار دارند. اگر آنها در حالت انکار قرار بگیرند ، وقتی عصبانی می شوند ، معمولاً این عصبانیت را به سمت جامعه هدایت می کنند تا خودشان.

من می دانم که دست کشیدن از تخیل برای کنترل کامل بر ظاهر ، احساسات و عملکرد بدن ما و داشتن یک زندگی فوق العاده چقدر دشوار است. من تجربه تخیل خود را تجربه کرده ام و می بینم که روند کار در مشتریانم پیشرفت می کند. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است خودتان را در مورد اینکه چرا وزن شاخص سلامت نیست ، آموزش دهید.
  • لیستی از روش هایی که رژیم غذایی به شما آسیب رسانده است تهیه کنید. در صورت نیاز آن را مرور کنید.
  • تمرین مجدد بدن خود را با تکنیک هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا تمرینات آگاهانه انجام دهید.
  • به یاد داشته باشید که این رژیم در فرهنگ رژیم غذایی مفرح است تقصیر تو نیستبه از جامعه عصبانی باشید نه خودتان. نوشتن “تقصیر تو نیست” را در پست پس از آن بنویسید و آن را در جایی که می بینید قرار دهید.
  • به خودتان یادآوری کنید که علم نشان می دهد نمی توانید به طور دائم وزن کم کنید … حتی اگر فکر می کنید این کار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.
  • آیا ایده ای دارید که بتوان آن را به چالش کشید؟ به عنوان مثال ، آیا مواردی وجود دارد که مانع از انجام آنها تا زمانی که در حافظه هستید هستید؟ با این کار چه چیزی از دست می دهید؟
  • با یک تصویر بدن کار کنید که توسط متخصص تغذیه یا درمانگر به او اطلاع داده شده است تا متوجه شوید چرا احساس می کنید با وزن سبک تر “احساس بهتری دارید” و شرم بدن را درمان می کنید.
  • بگذارید غم خود را از دست دادن یک فانتزی ایده آل نازک احساس کنید. اگر در ابراز همدردی با مشکل روبرو هستید ، راههای ایجاد دلسوزی برای خود را بیابید.

کری دنت یک متخصص تغذیه ثبت شده در قسمت شمال غربی اقیانوس آرام است که یک نویسنده مستقل ، مشاور برجسته غذا ، نویسنده و سخنران است. ابرقدرت های آن شامل شکستن افسانه تغذیه و توانمندسازی زنان احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید