رژیم لاغری سریع

آیا سویا بی خطر است؟ – رژیم غذایی گیاهی – دستور العمل ها و مکمل های کاهش وزن:


آیا سویا بی خطر است؟

توسط مایکل دونالدسون، دکترا:

سویا یک غذای بحث برانگیز بوده است:

سویا بیش از ۲۵ سال است که یک غذای بحث برانگیز بوده است. وجود فیتواستروژن ها در سویا باعث شده است که بسیاری از مردم اعلام کنند که این مواد بر هورمون های ما آسیب می رسانند. اقلیت های آوازی که شرارت سویا را محکوم می کنند، بر داده های قدیمی تکیه کرده اند و موضع خود را در مورد سویا تغییر نداده اند.

در یک وبینار اخیر، مایکل دونالدسون، دکترا به روز رسانی شواهد مربوط به ایمنی محصولات سویا را ارائه کرد. در وبینار، که می توانید آن را دوباره در اینجا پخش کنید: آیا وبینار سویا ایمن است:وی نتیجه گرفت که مصرف غذاهای سویا خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان پروستات و عود سرطان سینه را پس از درمان اولیه کاهش می دهد. ثابت شده است که سویا برای نوزادان بی خطر است، اگرچه به وضوح به خوبی شیر مادر نیست، و برای کودکان بی خطر است، حتی به آنها کمک می کند تا از سرطان های آینده جلوگیری کنند. به طور خلاصه، صدمه زدن به خود با یک لوبیا ارگانیک بسیار سخت است.

برای جزئیات بیشتر این متن را بخوانید.

دو سوال اساسی:

به دو سوال اساسی که در طول سال ها به سردرگمی های زیادی منجر شده بود پاسخ داده شد. اولین سوال این بود که آیا مطالعات آزمایشگاهی و مطالعات حیوانی برای نشان دادن نوع نتایجی که در افرادی که غذاهای مبتنی بر سویا می‌خورند مشاهده می‌شود معتبر هستند؟ شواهد نشان داده شده در وبینار نشان داد که مقدار جنیستئین آزاد، شکل فعال، در جریان خون موش ها اغلب ۲۰ تا ۱۵۰ برابر بیشتر از آنچه در افراد دیده می شود، بود. این موضوع باعث می شود موش ها مدل بسیار بدی برای مطالعه محصولات سویا باشند. بسیاری از اعتراضات اولیه به محصولات سویا بر اساس نتایج مطالعات حیوانی بود که قابل اعتماد بودن آنها نشان داده نشده است.

سوال دوم در مورد دومین گیرنده استروژن به نام گیرنده استروژن بتا بود. ERβ در سال ۱۹۹۶ کشف شد. ایزوفلاون های موجود در سویا ترجیحاً به ERβ متصل می شوند تا ERα که کاملاً برعکس استروژن ها در بدن است. علاوه بر این، توزیع گیرنده های آلفا و بتا استروژن در سراسر بدن متفاوت است.

شواهد نشان می‌دهد که ایزوفلاون‌ها که به ERβ متصل می‌شوند، اثر مخالفی با استروژن بر روی بافت پستان دارند. در حالی که استروژن‌ها که به ERα متصل می‌شوند، رشد سلولی و حتی پیشرفت تومور را افزایش می‌دهند، ایزوفلاون‌هایی که به ERβ متصل می‌شوند از تکثیر سلولی جلوگیری می‌کنند و رشد تومور را سرکوب می‌کنند. یک متاآنالیز مطالعات روی آمریکایی‌های آسیایی و جمعیت آسیایی نشان می‌دهد که خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که سطوح بالایی از محصولات سویا مصرف می‌کنند تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.۱:.

زنانی که قبلاً درمان سرطان سینه را پشت سر گذاشته‌اند، از خود می‌پرسند که آیا باید از محصولات سویا خودداری کنند. پنج مطالعه مختلف مبتنی بر جمعیت برای بررسی این سوال انجام شده است. یک متاآنالیز روی بیش از ۱۱۰۰۰ زن به وضوح نشان داد که غذاهای سویا در واقع یک اثر محافظتی در کاهش خطر عود سرطان سینه (-۲۶.۵٪) یا مرگ (-۱۶.۵٪) دارند. ۲:.

شواهد دیگری که در این وبینار پوشش داده شد نشان داد که محصولات سویا به جلوگیری از تحلیل استخوان در دوران یائسگی کمک می کند، تأثیر مفید کمی بر گرگرفتگی دارد و باروری را در زنانی که تحت درمان های باروری قرار می گیرند، بهبود می بخشد.

برای مردان، مطالعات زیادی به این نتیجه رسیده اند که ایزوفلاون ها بر سطح تستوسترون در مردان تأثیری ندارند. در واقع، خوردن محصولات سویا از سرطان پروستات محافظت می کند: ۳:.

برای نوزادان و کودکان، معاینه دقیق تأثیرات تغذیه، چه با شیر مادر، چه با شیر گاو و چه با شیر خشک، روی اندام های تولید مثل در ۴ ماهگی یا در ۵ سالگی یافت نشد. ۴:. همچنین مصرف زیاد محصولات سویا بر سن شروع قاعدگی دختران تأثیری ندارد: ۵:.

سویا بی خطر است!

سویا بی خطر است! خودتان شواهد را بررسی کنید. به مقاماتی که بر داده های قدیمی، مطالعات حیوانی و مطالعات آزمایشگاهی تکیه می کنند اعتماد نکنید. کسانی که در مورد ۲ گیرنده استروژن و تفاوتی که وجود آنها ایجاد می کند صحبت نمی کنند.

چقدر سویا بی خطر است؟ تحقیقات نشان می دهد که ۳ وعده یا کمتر از آن بسیار بی خطر هستند، که بیشتر از چیزی است که یک فرد در هنگام پیروی از رژیم هللویا می خورد. بنابراین، ما با خوردن مقداری سویا مشکلی نداریم.

محصولات سویای ارگانیک را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که از مشکلات مربوط به سویای GMO و وجود قاتل علف های هرز گلایفوسیت در غذای خود جلوگیری می کنید. خوردن برخی از محصولات سویا می تواند به رژیم غذایی شما تنوع بدهد و انتخاب غذاهای گیاهی را آسان تر کند.

فقط به یاد داشته باشید که صدمه زدن به خود با لوبیای ارگانیک مانند سویا بسیار سخت است.

منابع:

  1. Chen M, Rao Y, Zheng Y, Wei S, Li Y, et al (2014) ارتباط بین مصرف ایزوفلاون سویا و خطر سرطان پستان برای زنان قبل و بعد از یائسگی: فراتحلیل مطالعات اپیدمیولوژیک. PLOS ONE 9: e89288. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0089288
  2. Chi F، Wu R، Zeng YC، Xing R، Liu Y، و همکاران (۲۰۱۳) مصرف غذای سویا پس از تشخیص و بقای سرطان سینه: یک متاآنالیز از مطالعات کوهورت. Asian Pac J Cancer Prev APJCP 14: 2407-2412. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23725149:
  3. He J, Wang S, Zhou M, Yu W, Zhang Y, et al (2015) فیتواستروژن ها و خطر سرطان پروستات: متاآنالیز مطالعات مشاهده ای World J Surg Oncol 13: 231. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26228387:
  4. Andres A, Moore MB, Linam LE, Casey PH, Cleves MA, et al (2015) در مقایسه با تغذیه نوزادان با شیر مادر یا شیر گاو، تغذیه با شیر خشک روی اندازه اندام تولید مثلی بعدی در سن ۵ سالگی تأثیری ندارد. J Nutr 145: 871-875.https: //pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25761499
  5. Segovia-Siapco G، Pribis P، Messina M، Oda K، Sabate J (2014) آیا مصرف سویا با سن شروع قاعدگی مرتبط است؟ یک مطالعه مقطعی در بین نوجوانان با طیف وسیعی از مصرف مواد غذایی سویا. Nutr J 13:54. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24889551:



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر