آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر این بدان معناست که بیش از حد مست و بیش از حد ارزیابی شده اید؟

اگر شما مانند من بیش از شصت سال دارید ، با نسلی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده است که باید دیسک خود را تمیز کنید زیرا کودکان در چین یا آپالاچیا یا بیافرا از گرسنگی گرسنه هستند.

والدین شما یا سایر بزرگسالان ممکن است با پیوستن به باشگاه تمیز بشقاب شما را مجبور به غذا خوردن کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها حیرت زده بودند که اگر همه چیز را که به شما سرو می کردند نخورید ، واقعاً می توانید گرسنگی بکشید!

مشکل این است که بسیاری از ما در دهه 60 هنوز نیم قرن بعد این اسطوره را با خود حمل می کنیم. ما در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنیم ، یعنی همه چیز را در بشقاب خود نمی خوریم و گاهی اوقات مجبور می شویم غذا را دور بریزیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خورده اید در واقع بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، سطل زباله را عوض می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای سالم ماندن به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت احتیاج دارید سیگنال گرسنگی را به شما می دهد و سپس پیامی را به مغز شما می فرستد تا به شما بگوید به اندازه کافی مصرف کرده اید. اگر به این علائم بدن گوش دهید ، پرخوری نخواهید کرد و وزن سالم خود را حفظ خواهید کرد.

اما اکثر ما اینطور نیستیم. ما به هر دلیلی غیر از گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدن ما سبک است از خوردن دست نمی کشیم.

دلیل اینکه بسیاری از مشتریان من در مورد اینکه چرا بدن خود را به اندازه کافی سیر نمی کنند غذا را متوقف می کنند این است که آنها فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. این را پدر و مادرشان به آنها آموختند.

این استدلال نیاز به بررسی بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. اما از آنجا که برنامه نویسی مراقبین شما جوان بود ، احساس می کنید مجبور هستید که غذای مورد نیاز خود را در بدن خود ادامه دهید. همه اینها به این دلیل است که احساس می کنید اشتباه است که آن را در سطل زباله بگذارید؟

فرض کنید شما این نکات را رعایت می کنید. شما همچنان به خوردن تمام غذاهای موجود در بشقاب خود ادامه می دهید و بدن شما این کالری های اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس سیری می کنید. وای انجام این کار به طور منظم باعث افزایش وزن و افزایش خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و تعدادی دیگر از بیماری های مرتبط با چاقی می شود.

حالا به این فکر کنید که واقعا این سناریو چه اشکالی دارد: دور انداختن غذایی که بدن شما به آن احتیاج ندارد یا خوردن غذا به ضرر سلامتی شما؟

این یک ترفند نیست. پاسخ روشن است.

اما این بچه های فقیر گرسنه چطور؟ به هر حال آنها هرگز به شما استراحت نمی دهند ، نه؟ با خوردن آن غذای اضافی به هیچکس کمک نمی کنید. و داری به خودت آسیب میزنی

در ایالات متحده ، اکثر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ ارائه می دهند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، زیرا مردم قبلاً هزینه وعده های غذایی خود را پرداخت می کنند ، مردم حتی بیشتر مجبور می شوند غذا بخورند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس سیری بیش از حد می کنید و به مرور زمان اندازه دور کمر خود را افزایش می دهید.

گاهی اوقات باید غذا را هدر دهید. با آن آشتی کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن در زمانی است که بدن شما به اندازه کافی سیر شده است.

برای برخی از ما ، تغییر دیدگاه خود در مورد ضایعات مواد غذایی دشوار است. ما این دیدگاه را بدون شک در بیشتر زندگی خود حفظ کرده ایم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را رها کرده و آنها را دور نگه دارید ، من از شما می خواهم که در ایمانی که در کودکی در شما ایجاد شده بود تجدید نظر کنید. آنها آن موقع عقل نداشتند و الان هم ندارند.

بنابراین چگونه می توان از هدر دادن غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

مقدار کمتری روی دیسک خود بگذارید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود بگذارید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

وقتی سبک هستید غذا نخورید

اگر در رستوران هستید ، وقتی سبک هستید غذا را کنار بگذارید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر غذاهای باقی مانده روز بعد عالی هستند. برخی از افراد نیمی از دوز را قبل از شروع غذا بسته بندی کرده اند تا وسوسه پرخوری نشوند.

به کسی در خیابان استراحت دهید

اگر در حال سفر در شهر هستید و یخچال ندارید ، می توانید بقیه را بسته بندی کرده و در خیابان گرسنه کسی را به او بدهید.

فکر

دفعه بعد که فکر می کنید باید به جای “هدر دادن” غذا ، به خوردن ادامه دهید ، با خود بگویید: “اگر من غذایی بخورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و به صورت چربی ذخیره می شود ، بدتر از دور ریختن غذا در سطل زباله است. ”

آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی بر نحوه غذا خوردن شما در دهه شصت زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً هر راهکاری را که به شما کمک کرده است غذا نخورید به اشتراک بگذارید.