رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها در مقادیر مناسب هستند.

سایر غذاها از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم به طور متوسط ​​مصرف می شوند. علاوه بر این ، غذاهای پخته شده ، از جمله میوه های آب پز ، در این رژیم ممنوع است.

با توجه به این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم های میوه ای وجود دارد ، برخی تصور می کنند که این رژیم خطرناک است و یکی از سوءتغذیه رنج می برد و برخی دیگر فکر می کنند رژیم های میوه ای یک رژیم کاملا مناسب برای ورزش و افزایش وزن است. در ادامه مقاله رژیم میوه را به طور کامل معرفی می کنیم.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای میوه وجود ندارد ، علاوه بر این هیچ تعریف خاصی از رژیم میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطرات خود را دارد ، اما یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه ای انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند تا ارزیابی میوه را بدون آسیب رساندن به سلامتی یا کمبود مواد مغذی ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

• میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و حرکات منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم مایعات بدن کمک می کنند.

پرتقال و میوه ها مانند انبه منابع غنی از شاخ و برگ هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم غذایی خطرناک چیست؟

رژیم میوه ای فاقد برخی مواد مغذی ضروری است که بدن به آنها نیاز دارد ، از جمله:

• پروتئین
• چربی
ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود بدن آنها منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی مفرط
• خلق و خوی نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش میزان پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات میوه هایی است که میوه می خورند. اگرچه روزانه بعد از انتخاب رژیم میوه ، آجیل و آجیل می خورید ، اما این پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، میزان مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که زیاد ورزش نمی کنند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
• بزرگسالان با ورزش متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان بسیار ورزش کرده: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی منجر به بیماری های قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

با توجه به محدودیت های رژیم میوه ، سوء تغذیه یک نگرانی بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که دارای قند بالایی است ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند و همچنین افرادی که دارای تخمدان پلی کیستیک هستند یا کسانی که مقاومت به انسولین دارند مناسب است. ، مفید نیست.

هیچ قاعده خاصی در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را به 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، بنابراین کمبودهای تغذیه ای را به رژیم میوه خود اضافه کنید.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به تدریج شروع کنید. تغییرات رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی خود را رها کرده و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• میوه های خام
• آجیل و آجیل
• غلات
• سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، می توانید آزادانه میوه های مختلف را برای سه وعده غذا بخورید ، یا می توانید غذاهای سبک تر را برای وعده های بیشتر بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های ترش مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های قندی مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای ، مانند کدو
• طالبی و خربزه
• میوه هایی که در گروه سبزیجات نیز هستند مانند خیار و فلفل

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامتی است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش برای شما باقی نمی گذارد. اگر چنین شرایطی دارید بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن شما یک مسئله بسیار مهم است.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از این موارد است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود ، یا انتخاب یک شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم اثرات دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه ها یک میان وعده سالم هستند که سرشار از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی هستند که رژیم غذایی سالم را بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن بسیار کمک می کند. در واقع میوه ها وزن بدن را کاهش می دهند و خطر بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهند.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپالدین

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها در کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد اما 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که شاخص قند خون پایینی دارد ، به این معنی که دیرتر وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص قند خون پایین به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند.
مطالعات نشان داده است که خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در 12 هفته می شود و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

یک سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است ، هر سیب بزرگ دارای 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه هایی مانند سیب باعث سیری شما می شوند و در نتیجه تمایل کمتری برای خوردن در طول روز احساس می کنید. لازم به ذکر است که سیب سه برابر بیشتر از تکه های شکلات سیر کننده است. بهتر است سرکه سیب را کامل بخورید و فقط آب آن را برای کاهش اشتها نخورید.

انواع مختلف توت

توت ها یک ماده مغذی کم کالری هستند. نصف دوز بلوبری (74 گرم) تنها 42 کالری دارد اما 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد ویتامین K مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر در رژیم غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز در روز است.

توت ها سیر کننده هستند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه های سنگی یا آلو

میوه های سنگی یا آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص قند خون بالا ، کالری کم و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، فولین و فیبر است و فواید سلامتی بسیار دیگری نیز دارد. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و کاهش سایز کمر کمک می کند. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده ها کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی کوچک است و این میوه حاوی فیبر زیادی است ، بنابراین در کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگی

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد و بنابراین میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری شبیه به خربزه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، مایعات بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص قند خون بالا است ، بنابراین باید آن را متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار سیر کننده هستند ، اما اکثر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

شاخص قند خون پایین موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در بیماران دیابتی – کمک می کند ، علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، سطح قند و کلسترول خون آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز میوه مهمی است.