زمان خواندن: 4 دقایق

وقتی صحبت از غذا خوردن می شود ، بسیاری از مردم چرخ دستی را جلوی اسب می گذارند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از مراقبت و توجه به نحوه غذا خوردن خود ، بر آنچه می خورند تمرکز می کنند. برای استفاده از قیاس دیگر ، مانند تصمیم گیری در مورد مبلمان قبل از ساختن خانه در خانه است.

این الگویی است که بارها و بارها می بینم. برخی از افراد بر روی بهبود تغذیه خود تمرکز دارند زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا قند خون هستند ، اما معلوم می شود که آنها وعده های غذایی را حذف می کنند ، بی دغدغه ورزش می کنند یا در چرخه ای از رژیم لاغری قرار دارند.

رسیدن به جایی که غذای خود را دوست دارید اما دوباره شما را دوست دارد – از نظر تامین نیاز بدن به سوخت و نیاز به خوردن لذت – نیاز به تأکید کمتری بر آنچه و بیشتر بر چگونگی آن نیاز دارد. این ممکن است در فرهنگ تغذیه مدرن برعکس باشد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به خرد بدن در مورد نیازهای بدن – این واقعاً بصری است. خوشبختانه سه چارچوب عالی وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط خود را با غذا بهبود بخشید: خوردن تناسب اندام ، خوردن شهودی و خوردن ذهن آگاهانه.

تناسب اندام بخورید

شایستگی غذا زاییده متخصص تغذیه ثبت شده الین ساتر ، RD ، MS ، LCSW ، و در کتاب خود “اسرار تغذیه یک خانواده سالم: نحوه غذا خوردن ، نحوه پرورش غذای خوب ، نحوه طبخ” و در وب سایت آن توضیح داده شده است. چند سال پیش وقتی با مقاله ای با ساتر مصاحبه کردم ، از او خواستم بزرگترین تصور غلطی که مردم درباره تغذیه تناسب اندام دارند را نام ببرد. او می گوید: “این در مورد خوردن غذاهای مناسب و اجتناب از غذاهای اشتباه است.” “آنها بلافاصله وارد” غذای خوب ، غذای بد “می شوند.

مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو ، ساتر دارای سلسله مراتب نیازهای غذایی است. “نتیجه برای همه ما این است که به اندازه کافی غذا بخوریم. این مشکل برای افرادی است که با امنیت غذایی زندگی می کنند و همچنین افرادی که رژیم غذایی طولانی دارند. “او گفت که وقتی کسی غذای کافی دارد ، می تواند از نردبان بالا برود تا مطمئن شود غذای سرگرم کننده زیادی دارد. “شما باید بتوانید این پایه را به خودتان بدهید. وقتی غذای کافی داشته باشید که از آن لذت ببرید و در تهیه آن مهارت داشته باشید ، در برنامه ریزی پیش رو بهتر عمل خواهید کرد. “بنابراین ، تا جایی که می توانید با آنچه مناسب است یا در دسترس است ، صید نکنید.

“پس از انجام این کار ، مردم معمولاً حسادت می کنند. سرانجام ، آنها به نقطه ای می رسند که به غذاهای ناسالم علاقه دارند. ” بر این اساس ، تحقیقات نشان می دهد که افراد سالم تغذیه با کیفیت بالایی دارند ، تا حدی به این دلیل که با مجبور کردن خود به خوردن میوه و سبزیجات ، به غذایی تبدیل می شود که برای لذت مصرف می کنید. “مردم غذای مغذی می خورند زیرا از آن لذت می برند ، نه به این دلیل که به آن نیاز دارند. اساس تناسب اندام این است که از خوردن لذت می برید و از آن احساس خوبی دارید.

شهود خوردن

منشا بنرهای بصری در دهه 1980 آغاز شد و در سال 1995 رسمی شد هنگامی که متخصصان تغذیه Evelyn Tribole ، MS ، RD و Elyse Resch ، MS ، RDN ، اولین چاپ کتاب خود را با عنوان “خوردن بصری” منتشر کردند. آنها یک کتاب کار مشترک در سال 2017 منتشر کردند و امسال “Intuition to Eat Every Day” منتشر شد که شامل 365 بیت حکمت ، شهود خوردن یک قرص و “The Intuitive Eating Journal” است.

10 اصل برای شهود برای غذا خوردن وجود دارد ، از جمله رد ایده آل رژیم غذایی ، احترام به گرسنگی ، احترام به سیری ، رعایت صلح با غذا ، کشف لذت و احترام به بدن. تحقیقات نشان داده است که بنرهای بصری از سلامت روانی بهتری برخوردارند و به احتمال زیاد عادات ارتقاء دهنده سلامت را دنبال می کنندبه آنها همچنین تصویر بدنی بهتری دارند و کمتر دچار اختلال خوردن می شوند.

مانند برنامه غذایی ساتر ، بسیاری از مردم سعی می کنند شهود را به غذا خوردن به قوانین مبتنی بر “اشباع گرسنگی” تبدیل کنند. در حالی که شهود غذا خوردن شامل یادگیری کنترل – و احترام – گرسنگی و سیری است ، این به شما کمک می کند تا خود را تغذیه کرده و از غذای خود خوشحال باشید. بله ، تغذیه بخشی از شهود است ، اما Tribole و Resch دفعه گذشته اصل “احترام گذاشتن به سلامتی خود با تغذیه ملایم” را نجات می دهند ، زیرا در واقع ، بسیاری از مردم در حال حاضر وسواس تغذیه را دارند و باید بر یادگیری مجدد نحوه اعتماد به خود تمرکز کنند. بدن ، اول

تغذیه ملایم چیست؟ “از غذاهایی استفاده کنید که به سلامت و جوانه های چشایی شما احترام می گذارد در حالی که به شما احساس شادی می دهدell به یاد داشته باشید که برای حفظ سلامت نیازی به رژیم غذایی کامل ندارید. شما به طور ناگهانی دچار سوء تغذیه نخواهید شد و از یک میان وعده ، یک وعده غذایی یا یک روز غذا خوردن وزن خود را افزایش نمی دهید. این چیزی است که مدام در طول زمان می خورید مهم است ، پیشرفت است اما کمال مهم نیست. ”

خوردن آگاهانه

آگاهی و تغذیه مغذی از عوامل هم در توانایی خوردن و هم در شهود خوردن است. اما به عنوان یک تمرین مستقل ، غذای هوشیار بیشتر مه آلود است. اصطلاح “خوردن آگاهانه” غالباً دور ریخته می شود ، اما تفاسیر آن بسیار متفاوت است. مرکز تغذیه آگاهانه (TCME) ، که طیف وسیعی از منابع را ارائه می دهد ، ارزیابی آگاهانه را به شرح زیر تعریف می کند:

  • به شما این امکان را می دهد که با انتخاب غذا و تهیه غذا از فرصت های مثبت و تغذیه ای موجود آگاه شوید به خرد درونی خود احترام بگذارید
  • از تمام حواس خود استفاده کنید انتخاب غذای مورد علاقه شما و تغذیه بدن شمابه
  • واکنش ها نسبت به غذا (مانند ، دوست نداشتن یا خنثی) را بدون قضاوت تشخیص دهید.
  • آگاهی از گرسنگی و سیری جسمی تا بتوانید تصمیمات خود را برای شروع و پایان غذا راهنمایی کنید.

متأسفانه ، مانند خوردن تناسب اندام و خوردن بصری ، بسیاری از مردم سعی می کنند تغذیه متفکرانه را به رژیم غذایی تغییر دهند ، و حتی توسط برخی از شرکت های مواد غذایی از جمله Weight Watchers انتخاب شده است. در حقیقت ، تحقیقات زیادی در مورد تغذیه با آگاهی متأسفانه بر کاهش وزن متمرکز شده است که برخلاف روح ذهن است. اگر می خواهید غذاهای متمرکز را به تنهایی کاوش کنید ، من کتابهای “بخور آنچه دوست داری ، دوست داشته باش آنچه می خوری” نوشته میشل می ، MD و “خوب تغذیه شده” توسط آندره لیبرشتاین ، MPH ، RDN را توصیه می کنم.

این پست شامل پیوندهای مرتبط آمازون است. به عنوان یک عضو آمازون ، خریدهای خوبی انجام می دهم.


کری دنت یک متخصص تغذیه ثبت شده در قسمت شمال غربی اقیانوس آرام است ، که نویسنده مستقل ، مشاور برجسته غذا ، نویسنده و سخنران است. ابرقدرت های آن شامل شکستن افسانه تغذیه و توانمندسازی زنان احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و از غذاهایی استفاده کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید