آیا باید بدون گلوتن مصرف کرد؟ – آگاهی از تغذیه



بدون گلوتن یا بدون گلوتنورا؟ این س …ال است … (که ما به آن پاسخ می دهیم!)

ما به عنوان متخصصان تغذیه ثبت شده ، اغلب از مشتریان در مورد پیروی یا عدم پیروی از رژیم بدون گلوتن سوال می پرسیم و اگر چنین است ، چگونه؟

این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید (یا نباید!) رژیم بدون گلوتن را امتحان کنید. و اگر راهی برای این کار وجود دارد ، ما لیستی از مواد اولیه و غذاهایی را که باید از آنها اجتناب کنید به همراه برخی گزینه های بدون گلوتن ارائه کرده ایم.

اول از همه .. گلوتن چیست؟

گلوتن نام متداول پروتئین هایی است که در گندم ، جو ، چاودار و مخلوط گندم / چاودار به نام تریتیکال یافت می شود.

گلوتن به غذا کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند ، مانند چسبی است که غذا را در کنار هم نگه می دارد- حتی چند شگفتی که در ادامه به آنها می پردازیم!

برای نشان دادن این نکته ، بیایید از نمونه کلاسیک نان استفاده کنیم.

گلوتن بافت و ساختار نان را تأمین می کند. این یک چسب است که کیفیت الاستیک را بهبود می بخشد (به خمیر پیتزای خام فکر کنید).

در یک محصول بدون گلوتن ، سایر مواد غلیظ کننده مانند صمغ زانتان ، صمغ گوار به جای گلوتن برای حفظ ساختار اضافه می شوند. بدون این تقسیم بندی ها ، غذا فقط سقوط می کند. بیایید با 3 موقعیت شروع کنیم که رفتن به GF کاملاً صحیح است:

3 دلیل برای عدم مصرف گلوتن

  1. در صورت تشخیص بیماری سلیاک

در افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی ، حتی مقدار کمی گلوتن باعث حمله سیستم ایمنی به روده کوچک و آسیب های زیادی می شود. با گذشت زمان ، روده کوچک توانایی خود در جذب مواد مغذی مهم را از دست می دهد که می تواند منجر به سوء تغذیه شدید شود.

به عنوان مثال ، اگر دستگاه گوارش نتواند آهن را جذب کند ، ممکن است فرد مبتلا به ایسکمی دچار کم خونی آهن شده و دچار خستگی شود.

بسیاری از افراد مبتلا به ایسکمی همچنین عوارض جانبی ناخواسته ای مانند اسهال ، کاهش وزن ناخواسته ، نفخ ، یبوست و گاز را تجربه می کنند.

اتخاذ یک رژیم غذایی دقیق و بدون گلوتن یک درمان برای ایسکمی است.

2. مشکوک به حساسیت به گلوتن هستید

اگر بعد از غذا که حاوی گلوتن است ، نفخ کمتر شدید ، اما هنوز قابل توجه دارید ، ممکن است حساس باشید.

بهترین راه برای دانستن؟ مجرم مشکوک را بردارید! حذف گلوتن به مدت 6 هفته و آزمایش آن به شما آسیب نمی رساند.

با این حال ، رژیم غذایی بدون گلوتن نباید جایگزین تشخیص شود.

3. شما مبتلا به درماتیت هرپتی فرم هستید

التهاب پوست Herpetiformis (DH) نوعی بیماری ایسکمیک است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به جای روده کوچک به پوست حمله کند.

این به عنوان یک خارش مزمن ، بثورات ناهموار و حتی دردناک به دلیل عدم تحمل گلوتن ظاهر می شود.

پس از تشخیص ، پیروی از رژیم بدون گلوتن می تواند تسکین دهنده باشد.

در مورد هاشیوموتوس یا سلامت تیروئید چطور؟

به سختی می توان گفت که آیا رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند یک درمان درمانی برای بیماری تیروئید باشد. برخی مطالعات کوچک (مانند این) نشان می دهد اما نمی تواند فایده رژیم بدون گلوتن را برای زنان مبتلا به بیماری خود ایمنی تیروئید ثابت کند.

اگر در واقع حساسیت به گلوتن دارید ، می تواند باعث التهاب در روده و کاهش جذب داروهای تیروئید شود.

همچنین برخی نظریه ها در مورد چگونگی رژیم غذایی بدون گلوتن نیز می تواند باعث واکنش التهابی کمتر و کاهش التهاب تیروئید شود.

آنچه به مشتریان می گویم: کاهش گلوتن می تواند به کاهش این التهاب کمک کند ، مانند سایر تغییرات رژیم غذایی. حذف کامل گلوتن به مدت 6 تا 8 هفته ارزش یکبار مصرف را دارد و آسیبی به شما نمی رساند.

من برخی از مراجعین را مشاهده کرده ام که با پروتکل بدون گلوتن نتایج بسیار خوبی را مشاهده کرده اند ، اما آنها همچنین با رژیم غذایی ضد التهابی سالم در دستگاه گوارش همبستگی قوی دارند (یعنی قند کمی ، بدون فیبر ، غنی از امگا 3) به

هنگام پیروی از رژیم غذایی انقراض ، همکاری نزدیک با یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از کمبودها و تعیین ارزیابی دقیق محرک بسیار مهم است.

دلایلی برای عدم مصرف گلوتن

  1. کاهش وزن

انتخاب بدون گلوتن به طور خودکار به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معنی است که تغییر تنها از Ritz Crackers به ​​نسخه GF اهمیتی نخواهد داشت اگر سایر مناطق رژیم غذایی شما تغییر نکندبه

این مناطق دیگر؟ میزان مصرف ، نسبت مواد مغذی (پروتئین ، کربوهیدرات ها و چربی ها) ، زمان بندی مواد مغذی ، کیفیت غذا و غیره.

اولین مشاوره خود را با یکی از متخصصان تغذیه رزرو کنید. ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات غذایی شما را مرور کنیم تا به شما کمک کند ببینید که برای رسیدن به هدف کاهش وزن باید در کجا تغییراتی ایجاد کنید ، خواه گلوتن بخورید یا نه.

2. سالم تر بودن

باز هم ، بدون گلوتن برای معادل سازی سالم (مگر اینکه ایسکمی داشته باشید).

شما می توانید برنزه بدون گلوتن را به اندازه شکر و چربی اشباع شده به اندازه سنتی بارگذاری کنید ، مهم نیست بسته بندی چقدر زیبا و زیبا باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این رژیم غذایی متعادل و سالم است ، به کل بشقاب تغذیه ای و مواد تشکیل دهنده آن نگاه کنید.

3. تشخیص خود

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری ایسکمیک بستگی به وجود آنتی بادی گلوتن در خون شما دارد. اگر از گلوتن اجتناب کرده اید ، ممکن است آنتی بادی ها در آزمایش خون شما وجود نداشته باشد ، که می تواند منفی کاذب باشد!

چرا این یک مشکل است؟ با فرض اینکه در واقع سلیاک فقط به دلیل حساسیت است ، “لغزش” های کوچک می تواند باعث آسیب طولانی مدت به روده شما شود و منجر به مشکلات بعدی مانند بیماری های خود ایمنی ، خستگی شدید ، ناباروری و حتی اختلالات عصبی شود.

افراد مبتلا به بیماری ایسکمیک قلبی نیز باید با پزشک خود برای نظارت بر علائم این مشکلات همکاری کنند. بنابراین ابتدا با انجام آزمایش خون این موضوع را دریابید – سپس تصمیم آگاهانه بگیرید

ترکیبات حاوی گلوتن

در توضیحات غذایی غذاها ، به دنبال کلمات باشید گندم ، جو و چاوداربه

مواد کمتر رایج برای جستجو عبارتند از: دوروم ، مالت / سرکه مالت / شربت مالت / عصاره مالت ، جو دوسر یا سبوس جو دوسر ، دم کرده ، اسپتل (با نام مستعار فاررو) ، آرد گراهام ، بلغور و آرد گندم هیدرولیز شده.

گلوتن معمولاً در محصولاتی مانند…

  1. آبجو ، آبجو ، لیگر
  2. نان
  3. آبگوشت ، سوپ ، پایه های سوپ
  4. غلات
  5. بیسکویت و بیسکویت
  6. مقداری شکلات ، برخی چیپس شکلات ، شیرین بیان
  7. قهوه و چای طعم دار
  8. تقلید از بیکن ، تقلید از غذاهای دریایی
  9. داروها (با داروساز تماس بگیرید)
  10. ماکارونی
  11. غذاهای فراوری شده
  12. سس سالاد
  13. سوسیس ، هات داگ ، گوشت لذیذ
  14. سس ، ماریناد ، شکلات
  15. ادویه ها
  16. من پهن هستم

اگر از حساسیت بالایی برخوردار هستید ، حتماً گوشتها و مرغهایی را انتخاب کنید که برای چرای دام پرورش داده می شوند و روشهای سنتی پرورش غلات دام آنها را تغذیه می کنند.

می دانم-این ترسناک به نظر می رسد اما خبر خوب این است که تقریباً همه این غذاها جایگزین بدون گلوتن دارند (یعنی نان پیتزا بدون گلوتن یا گل کلم ، آمینو نارگیل به جای سس سویا ، نان ذرت به جای گندم … )

و بسیاری از کربوهیدراتهای GF طبیعی را فراموش نکنید! سیب زمینی ، کدو ، محصولات برنج و برنج ، کینوا ، محصولات ذرت و ذرت ، لوبیا ، عدس ، نخود ، میوه ها ، سبزیجات ، کینوا .. فقط چند مورد را نام ببرید!

مارک های مورد علاقه من بدون گلوتن:

ماکارونی Banza Chickpea گزینه ای است که پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به ماکارونی سنتی یا سنتی GF دارد! برد – برد. آن را در سالاد ماکارونی تایلندی وگان امتحان کنید.

کیک های کودیاک پنکیک پروتئینی بدون گلوتن / مخلوط وافل و فنجان های فلاپ جک ارائه می دهند.

KIND دارای گرانول و میله هایی با آجیل و غلات (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و ارزن) است ، بنابراین آنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند.

مارک های دیگری که با طیف گسترده ای از محصولات می بینم عبارتند از Simple Mills ، Enjoy Life ، Hippeas ، MadeGood ، Sweet ، Lorens و Udis.

آیا به نظر شما این مقاله مفید است؟ آن (یا نسخه قابل شنیدن) را با دوستان کنجکاو گلوتن یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. لطفاً ما را در اینستاگرام @ nutrition.awareness تگ کنید!

کیت ریچاردسون متخصص تغذیه در اورلاندو ، فلوریدا است. او در تمرین خصوصی “آگاهی از تغذیه” شریک است ، جایی که به رژیم غذایی ناامید یویو با استفاده از آموزش تغذیه 1: 1 کمک می کند تا به اهداف خود برسد. او مجری مشترک پادکست تغذیه است.



دیدگاهتان را بنویسید